Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS 245. Takto zrychluje nejsilnější Octavia historie
9.6.2017 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Škoda posouvá svůj jediný model s písmeny RS ve jméně výkonově stále výše. A i když to nedotáhla tam, co třeba Seat, je už opravdu daleko.
Škoda loni kontroverzním faceliftem Octavie rozjela show, která zdánlivě nebere konce. Zvláštní premiéry, živá odhalení i novinářské prezentace automobilka věnovala zvlášť všem specifickým verzím vozu od standardu až po RS, a tak se o faceliftované Octavii píše jako o novince už skoro tři čtvrtě roku po prvotním odhalení. Jistě ne náhodou.
Špatnou zprávou je, že ani vše, co jsme vám dosud řekli, nebylo úplně vše, neboť jsme právě vyzkoušeli tu nejnovější z již představených variant. Tou dobrou je snad fakt, že aktuální dějství musí být tím úplně posledním, neboť pokud škodovka nepřijde s něčím jako je RScout (a vlastně i něco takového už nabízí...), nemá už v dohledné době co představovat.
Předmětem našeho zájmu se tento týden stala Octavia RS 245, tedy faceliftovaný nástupce verze RS 230, absolutního vrcholu řady. Představen byl již v únoru a v mezičase jsme jej mohli vidět jak v akci, tak v aktualizovaném ceníku. Jak jezdí, jsme ale dosud na vlastní kůži poznat nemohli. Aby to Škoda změnila, pořádá v těchto dnech první prezentaci pro novináře v okolí italského Říma a na tamním okruhu Vallelunga a my jsme na ní nechyběli.






Mysleli jsme si, že v černé nebudou ta kontroverzní světla tolik patrná. A naživo vážně nejsou, na fotkách jsou ale pořád naprosto dominantní...
Vyzkoušeli jsme všechna myslitelná provedení nejsilnější a nejrychlejší Octavie v historii, tedy jak liftback, tak kombík, jak manuál, tak automat. Poznali jsme dobré i špatné cesty, okruh, dálnici, okresky i město a máme vám toho snad dost co říci, třebaže nelze očekávat, že by pouhá modernizace a 15 koní proměnily předchozí RS 230 k nepoznání. Povíme vám to brzy po zpracování všech materiálů, jako malou upoutávku vám ale už teď nabízíme pohled na dynamiku vozu překonávající všechny sériové silniční Octavie, které automobilka doposud vyrobila.
Můžete sice říci, ze 180 kW neboli 245 koní není v dnešní době žádný zázrak, když se i všichni koncernoví souputníci dostali za hranici 300 koní, nezřídka také s pohonem 4x4. Bylo by ale hloupé tohle auto jen kvůli tomu zavrhovat - Octavia RS 245 je v praxi tak rychlá, že už pro tuto dynamiku bude většina lidí obtížně hledat využití. A k ní přidává i praktičnost, o níž si nejen koncernoví sourozenci mohou nechat jen zdát.
To ale trochu předbíháme událostem, zůstaňme u dynamiky. S ohledem na prostor, který nám byl k dispozici, nebylo možné auto rozjet až na maximální rychlost, i něco málo přes 220 km/h ale ukáže, jak na tom RS 245 v praxi je. Dodat můžeme, že záznam pochází ze silnice, která měla svou kvalitou k dokonalosti hodně daleko, i tak na ní ale neměl vůz větší potíže se stabilitou, což je mimochodem další přednost Octavie - které auto by lépe mělo zvládat české silnice, než to české...
To už ale znovu předbíháme. Podívejte se zatím hned na dva záznamy zrychlení z 0 na 220 km/h (stejná silnice oběma směry pro eliminaci vlivu převýšení a vanoucího větru) a vraťte se k nám pro další postřehy, nepůjde jen o omílání dávno řečeného....
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejčtenější články
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
