Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW o víkendu představilo novou M6. Svou technikou nepřekvapila, v zásadě jde o dvoudveřovou M5. Jednu, pro BMW revoluční novinku ale přináší.
Měly hlasy upozorňující BMW na nedostatečně dimenzované brzdy jejich modelů divize M pravdu? No, pár lidí si na vadnutí účinku skutečně stěžovalo a pravdou také je, že u Audi a Mercedesu tento problém nepodceňovali a už dávno vyřešili karbon-keramickými brzdami. V Mnichově tuto technologii léta bojkotovali. Až doteď.
Nové BMW M6, které jsme podrobně představili už včera, dostalo ve standardu odvrtávané ocelové kotouče s hliníkovými náboji a vnitřním chlazením. Přední mají průměr 400 milimetrů, šířku 36 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny. Zadní kotouče mají průměr 396 mm, jsou široké 24 mm a mnohem jednodušší brzdiče jsou jednopístkové.
Zatím není známo, na kolik vyjdou, ale za příplatek bude vůbec poprvé k mání také karbon-keramika. Pravděpodobně i proto, že vůz je o plných 140 kilogramů těžší než jeho dosavadní provedení a ubrzdit 1 850 kilogramů „suché” pohotovostní hmotnosti (s běžnou posádkou a pár zavazadly to bude bezpečně přes 2 tuny) hnaných bezmála šesti stovkami koní už může být při opravdu náročné jízdě pro konvenční brzdy neřešitelný úkol.
Rozměry zadních kotoučů se až na použitý materiál v takovém případě nezmění, vpředu ale naroste průměr kotoučů na 410 milimetrů. Neméně důležité je kromě odolnosti vůči vadnutí také snížení neodpružené hmoty - objednávkou položky vedené v katalogu pod kódem 2NK ji zredukujete o nezanedbatelných 19,4 kilogramu.
Třmeny, respektive počet pístků na brzdiče se při použití karbon-keramických kotoučů nemění, jejich aplikaci ale snadno poznáte i zdálky. Sériové brzdy mají třmeny lakované tradiční modrou barvou, pokročilejší technika je zvýrazněná zlatou barvou. Jestli se příplatkové brzdy nějakým způsobem projeví také na schopnosti M6 zastavit na kratší dráze, BMW zatím neuvádí, od toho jsou ale praktické testy, aby to potvrdily nebo vyvrátily.
A ještě jedna dobrá zpráva - od července by měly být nové brzdy na přání také pro nové BMW M5 (F10).
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012



Vše, co bude mít zlaté brzdiče, bude doplněné karbon-keramickými kotouči...




...modrá bude vyhrazena pro standardní ocelové
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 8 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha