Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Filtry částic pro benziny VW jsou realitou. Víme, jaké modely ho dostanou první
4.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW neotálí ani vteřinu a s avizovaným nasazením GPF do svých vozů začíná už nyní. Jako první ho dostanou vozy osazené motory 1,4 TSI a 2,0 TFSI.
Na sklonku června šéf koncernu VW Group Matthias Müller ohlásil příchod nového strategického plánu, podle kterého pojede aktuálně největší automobilka světa až do roku 2025. Mimo jiné přitom zmínil filtry pevných částic, jimiž budou osazeny benzinové motory. Ačkoliv se zdálo, že půjde o velmi vzdálenou hudbu budoucnosti, Volkswagen nyní zveřejnil, že s jejich implementací začíná hned a sériové vozy ho dostanou už příští rok.
Od června 2017 by měly být novým filtrem GPF (to G je v označení za Gasoline, tedy benzin, jinak jsou z dieselů známé jako DPF - Dieselpartikelfilter či Diesel Particulate Filter) vybaveny Volkswagen Tiguan 1,4 TSI a Audi A5 2,0 TFSI. Poté bude následovat razantní expanze, jež se bude týkat každého koncernového benzinového motoru bez ohledu na značku. Filtry tedy dříve nebo později dostanou i benzinové Škody a Němci počítají s tím, že v roce 2022 by se roční kvóta takto vybavených pohonných jednotek měla pohybovat okolo sedmi milionů.
Důvod je prostý - přímovstřikové benzínové motory produkují pevné částice stejně jako diesely a VW nyní chce být firmou, která proti zlým emisím bojuje všemi dostupnými prostředky. „V návaznosti na zvýšení efektivity a snížení emisí CO2 nyní přinášíme další redukci emisí, a to u našich moderních benzinových motorů, které již standardně osadíme filtry pevných částic,“ dodává k tématu šéf vývoje koncernu Dr. Ulrich Eichhorn. Přitom zmiňuje, že nová technologie by měla snížit množství vypouštěných pevných částic až o 90 procent.
Mimo to ovšem Volkswagen Group nezapomíná ani na dieselové motory, které budou všechny bez výjimky osazeny poslední generací technologie katalytické redukce SCR. Těmito kroky by koncern chtěl dosáhnout nejčistších motorů na trhu, k čemuž má ostatně podle jím citované studie Equa Air Quality Index již velmi slušně nakročeno.
Dílo v Londýně sídlící analytické firmy se podívalo na pohonné jednotky 440 nejpopulárnějších modelů světa a Volkswagen vyzdvihla jako nejlepší. Koncern tak opanoval kategorie Benzinový motor dle EU6, Benzinový motor dle EU5 a Hybridní motor dle EU6. Mezi nejlepšími diesely dle EU6 pak figuruje hned šest motorů od VW, Audi a Škody.
Není to poprvé, co VW opanoval podobnou studii, ostatně, má to svou logiku - teď už mu jakékoli překračování emisních norem projde jen stěží...



Filtry pevných částic benzinových motorů se objeví ve VW již příští rok...
...jako první je dostanou VW Tiguan 1,4 TSI...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 3 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 4 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha