Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford chystá vlastní modulární platformu jako odpověď na MQB Volkswagenu
27.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od VW počítá modrý ovál s různými hmotnostmi a dimenzemi. Modulární platforma tak bude vyvinuta ve verzích pro Fiestu, Focus a Mondeo.
Automobilový trh není nafukovací, což je patrné zejména v Evropě. Ovšem ani v Číně již nerostou prodeje takovým tempem jako doposud. Dá se tedy předpokládat, že již za pár let by poklička tohoto papiňáku mohla začít pěkně pískat a poskakovat. Na reakce v ten moment ale bude pozdě, proto značky již nyní přichází s řešeními, které by jim do budoucna pomohly snižovat náklady a tím udržet zisk i přes nižší ceny či nerostoucí prodeje. Jedním takovým je modulární platforma, která bude podepírat hned několik modelů. První vlaštovkou se stala technologie MQB od Volkswagenu, druhou pak CMF od Nissanu. Další modulární komponenty nedávno ohlásilo BMW, nyní se svou trochou do mlýna přichází také Ford.
Oproti konkurenci však modrý ovál svou koncepci trochu pozměnil. Namísto jedné platformy by měly vzniknout hned tři technologicky podobné verze, jež budou podepírat segmenty reprezentované modely Fiesta, Focus a Mondeo a jejich deriváty. Důvod je prostý. Podle Fordu platforma MQB musí v případě malých vozů přinést hmotnostní penalizaci, neboť svým uspořádáním vyhovuje spíše větším vozům. Tomuto negativu se ale značka chce vyhnout.
Tři varianty jedné platformy tak budou již dopředu zohledňovat hmotnost i rozměry dané kategorie, přičemž Ford k nim v Evropě přidá ještě další modulární komponenty určené pro užitkové vozy typu Transit nebo pick-upy ve stylu Rangeru. Ve Spojených státech by pak modrý ovál přišel s trochu odlišnou platformou, jež bude určena pro modely série F (např. F-150).
Jde však pouze o první fázi závazku v rámci programu One Ford, který počítá se zredukováním současných jedenácti platforem na devět na počátku příštího roku. Do budoucna by značka měla tento počet ještě snižovat. Nejedná se přitom o budoucnost příliš vzdálenou, neboť prvním vozem, který modularity využije, bude již nová Fiesta.
Ta dorazí zhruba za tři roky, přičemž jen náklady na vývoj podvozku by dle zdrojů zevnitř automobilky měly klesnout o 50 %. Souběžně s tím se přitom má zkrátit doba potřebná k sériové výrobě různých konceptů, které by se nacházely v podobné váhové kategorii. Samozřejmě za předpokladu, že by si je veřejnost vyžádala a vedení schválilo.



















Příští generace Fordu Fiesta bude prvním modelem modrého oválu, který dostane novou modulární platformu
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    