Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford chystá vlastní modulární platformu jako odpověď na MQB Volkswagenu
27.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od VW počítá modrý ovál s různými hmotnostmi a dimenzemi. Modulární platforma tak bude vyvinuta ve verzích pro Fiestu, Focus a Mondeo.
Automobilový trh není nafukovací, což je patrné zejména v Evropě. Ovšem ani v Číně již nerostou prodeje takovým tempem jako doposud. Dá se tedy předpokládat, že již za pár let by poklička tohoto papiňáku mohla začít pěkně pískat a poskakovat. Na reakce v ten moment ale bude pozdě, proto značky již nyní přichází s řešeními, které by jim do budoucna pomohly snižovat náklady a tím udržet zisk i přes nižší ceny či nerostoucí prodeje. Jedním takovým je modulární platforma, která bude podepírat hned několik modelů. První vlaštovkou se stala technologie MQB od Volkswagenu, druhou pak CMF od Nissanu. Další modulární komponenty nedávno ohlásilo BMW, nyní se svou trochou do mlýna přichází také Ford.
Oproti konkurenci však modrý ovál svou koncepci trochu pozměnil. Namísto jedné platformy by měly vzniknout hned tři technologicky podobné verze, jež budou podepírat segmenty reprezentované modely Fiesta, Focus a Mondeo a jejich deriváty. Důvod je prostý. Podle Fordu platforma MQB musí v případě malých vozů přinést hmotnostní penalizaci, neboť svým uspořádáním vyhovuje spíše větším vozům. Tomuto negativu se ale značka chce vyhnout.
Tři varianty jedné platformy tak budou již dopředu zohledňovat hmotnost i rozměry dané kategorie, přičemž Ford k nim v Evropě přidá ještě další modulární komponenty určené pro užitkové vozy typu Transit nebo pick-upy ve stylu Rangeru. Ve Spojených státech by pak modrý ovál přišel s trochu odlišnou platformou, jež bude určena pro modely série F (např. F-150).
Jde však pouze o první fázi závazku v rámci programu One Ford, který počítá se zredukováním současných jedenácti platforem na devět na počátku příštího roku. Do budoucna by značka měla tento počet ještě snižovat. Nejedná se přitom o budoucnost příliš vzdálenou, neboť prvním vozem, který modularity využije, bude již nová Fiesta.
Ta dorazí zhruba za tři roky, přičemž jen náklady na vývoj podvozku by dle zdrojů zevnitř automobilky měly klesnout o 50 %. Souběžně s tím se přitom má zkrátit doba potřebná k sériové výrobě různých konceptů, které by se nacházely v podobné váhové kategorii. Samozřejmě za předpokladu, že by si je veřejnost vyžádala a vedení schválilo.



















Příští generace Fordu Fiesta bude prvním modelem modrého oválu, který dostane novou modulární platformu
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva