Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonné ústrojí nové NSX bude dost možná nejkomplikovanější pohonnou jednotkou světa. Jednoduchosti originálu se tak na hony vzdálí.
S novinkami japonské automobilky se v posledních dnech roztrhl pytel. Jen od včera tu po představení přeplňovaných pohonných jednotek a jízdě v prototypu Civicu Type-R máme již třetí příspěvek, který pokrývá vlastně již pátou aktualitu. Tato četnost by ovšem neměla být zarážející, neboť za sebou máme akci Honda Technology Day, tedy setkání s technickými zástupci značky, na kterém bylo představeno také pohonné ústrojí chystaného modelu NSX.
Co tedy v roce 2015 očekávat? Pohon všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) je již známou věcí, oproti dříve oznámeným faktům však výkon nebude produkovat atmosférické pohonné ústrojí. Místo toho i u vidlicového šestiválce Honda sáhne po přeplňování, s nímž bude spojena dvojice elektromotorů individuálně roztáčejících přední kola.
Chybět nebude ani třetí elektromotor, který slouží jako generátor. Komplexnosti zadost pak učiní variabilní ventily VTEC či nová dvouspojková převodovka. Nová generace modelu NSX tak hodlá okruhy i veřejné silnice deklasovat zcela jiným způsobem, než činil předchůdce vyznávající nízkou hmotnost, atmosférické plnění a pohon zadních kol.
Očekávat se oproti minulosti dá i navyšování výkonu, přesné hodnoty však Honda dosud nezveřejnila. Při výše zmíněných technologií však dozajista bude nějakých 500 koní minimem, stovku by pak nové NSX mohlo klidně zvládnout pod čtyři sekundy. Na potvrzení si ale ještě musíme nějaký ten pátek počkat.













Novou Hondu NSX nakonec nebude pohánět atmosférický šestiválec, ale přeplňovaná pohonná jednotka. Navíc skloubená s variabilním časováním ventilů, třemi elektromotry a dvouspojkovou převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1