Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Italové ukázali revoluční brzdy. Zaujmou už na pohled, to podstatné ale vidět není
29.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to asi jiná revoluce, než byste na první pohled čekali, přehlížet ji ale nelze. Jde to u hlavně o hmotnost a ta je na těchto místech velmi důležitá.
Firma Brembo sídlící nedaleko Milána proslula svými brzdovými systémy pro auta všeho druhu. Značka se za poslední dekády stala synonymem pro spolehlivé brzdové komponenty a její výrobky najdeme na většině výkonných aut předních výrobců. Takové pozice na trhu ale nelze dosáhnout bez neustálých inovací, a tak ze severu Itálie přichází zase něco nového.
Brembo to nazývá „esteticky revoluční brzdový třmen“, což zní trochu komicky. Pravda, tyhle brzdy i jinak vypadají, jen o vzhled tady ale v žádném případě nejde. Firma tvrdí, že díky nové konstrukci třmenů dosála významného snížení jejich hmotnosti, konkrétně se má jednat o 400 gramů na každém z kol. To je významný posun a Italové tvrdí, že jde o absolutně nejlehčí brzdové třmeny pro silniční auta, která kdy svět poznal.
Nový hliníkový materiál měl zlepšit poměr hmotnosti vůči tuhosti výrobku a odlitek tak nyní má být o 8 % lehčí proti nejlepším srovnatelným produktům jiných značek. Během vývoje procesu zapojilo Brembo poznatky z topologie a také softwarové nástroje, které umožňují simulovat tuhost dílů a identifikovat přebytečný materiál. Výsledkem modernizace je nová geometrie pro lepší výkon.
Firma neprováhala možnost podotknout, že jí pomohly více než 45leté zkušenosti s motorsportem, kde redukce hmotnosti hraje významnou roli. Odlehčování ale významně pomáhá i osobním automobilům, hlavně na tomto místě. Lehčí brzdy znamenají nižší neodpruženou hmotnost a to pomáhá i schopnosti podvozku kopírovat povrch.
Také vizuálně je možné zaznamenat, že na nových třmenech došlo odstranění materiálu - novinka například v oblasti pístů působí až nekompletně. Brembo zároveň hlásí, že úbytek hmoty se snížením váhy hned využije Horacio Pagani na nově vyrobených supersportch z řady Huayra.
Na fotkách vidíme třmeny modré, barvu lakování povrchu ale Brembo pochopitelně umí přizpůsobit libovolnému přání. Společnost nezapomněla podotknout, že představená technologie posouvá hranice brzdných schopností, takže jen o „esteticky revoluční” počin tady rozhodně nejde...



Brembo představilo nové brzdové třmeny, které snižují hmotnost na dosud nepoznanou mez, alespoň u produkčních vozů. Tím autům pomohou v mnoha ohledech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
před 5 hodinamiPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
před 6 hodinamiRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
před 8 hodinamiVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
před 9 hodinamiNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis