Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu
11.2.2020 | Mirek Mazal
Legendární diesel má pověst velkého držáku, v autě s nájezdem blížícím se 1 milionu kilometrů koupeném za necelých 6 tisíc korun ale nelze čekat zázraky. Přesto zdaleka nejde o šrot.
Ceny ojetých aut na britském trhu s postupujícím věkem a najetými kilometry klesají prakticky k nule. Za částky, které u nás chtějí prodejci polorozpadlých Felicií, se na ostrovech dá koupit leccos zajímavého. My jsme se tak díky nadšencům z Car Throttlu, kteří takto levná a současně zajímavá auta rádi kupují, můžeme podívat na to, v jakém stavu opravdu jsou. Posledně takto prošel inspekcí svého druhu nejlevnější Mercedes S v Británii, tentokrát rozpočet stačil jen na laciné Audi. Stříbrná A4 stála jen 200 liber (5 900 Kč), takže mnoho od ní opravdu čekat nešlo.
Symbolická cena byla dílem hlavně enormního nájezdu - vůz zvládl od roku 2003 najet přes 869 tisíc kilometrů. Ujel tak ekvivalent necelých 22 rovníkových cest kolem světa, což se podepsalo hlavně na stavu interiéru. O to zajímavější je, v jakém stavu je po takovém nájezdu mechanika, hlavně pak pohonné ústrojí.
Dražší pneumatiky Michelin hned v úvodu naznačily, že se někdo o A4 staral vcelku poctivě a na servisu nutně nešetřil. Brzdy zůstaly v relativně dobré kondici, i když destičky a kotouče byly samozřejmě mnohokrát vyměněny. Bude potřeba nahradit zadní popraskané pružiny, to po 17 letech a 869 tisících km ani moc nepřekvapí. Auto zkoumající mechanik byl překvapen čistou karoserii prostou rzi nebo jiných známek rychlého stárnutí. Koroze se pustila do výfuku, ovšem opět nic nadstandardního vzhledem k předchozí službě dnes laciné ojetiny.
Inspekce pokračovala pohledem do motorového prostoru dieselového čtyřválce 1,9 TDI, která přinesla největší překvapení. Pohonná jednotka sama se zdá být naprosto fit a i problémů s její příslušenstvím je poskrovnu. Drobné nedostatky nestojí za řeč, jedinou větší komplikací byl po léta nečištěný ventil EGR sloužící k slouží k recirkulování výfukových plynů. Stačilo jej ale vyčistit a bylo po potížích.
Horší to je s druhou podstatnou vadou na příslušenství motoru, kterou identifikovala počítačová diagnostika. Ta upozornila na problém s klimatizací a nemýlila se - děravý chladící oběh by bylo vhodné opravit, cenu technik odhadl na více než 100 liber (3 tisíce Kč). Spolu s detekovanými potížemi předních senzorů airbagů to ale byla jediná dramatičtější výtka.
Spolu s výměnou pružin a několika dalšími drobnostmi by uvedení auta do spolehlivě provozuschopného stavu, ve kterém by prošlo i technickou kontrolou, přišlo na 1 520 liber (45 900 Kč), což na jednu stranu (zvlášť v kontextu cenou vozu) není úplně málo, na tu druhou to ale nejlépe ukazuje, jak kvalitní auta z přelomu tisíciletí byla - už dost moderní na to, aby byla velmi trvanlivá a zároveň nepříliš moderní na to, aby proudění výfukových plynů v každém ze svodů hlídala pětice senzorů, z nichž selhání každého přepne vůz do nouzového režimu. A znovu se ukázal jeden z důvodů popularity motoru 1,9 TDI - stačí mu pravidelný servis a trocha ohledů, aby vydržel fungovat klidně přes 1 milion kilometrů.








Prohlídka extrémně ojetého Audi dopadla nad očekávání, vzhledem ke kupní ceně necelých 6 tisíc korun je auto hlavně technicky v nečekaně dobrém stavu
Zdroj: Car Throttle@Youtube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 11 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 10 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 11 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch