Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Experti rozebrali akumulátor nové Tesly Model 3. Podívejte se, co objevili
7.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla Model 3 už se dostává do rukou relativně běžných zákazníků už několik měsíců, její akumulátor ale dosud nikdo pořádně neprozkoumal. Teď se to stalo a celá rozborka je velmi poučná.
Srdcem jakéhokoliv elektrického zařízení je baterie. Pro elektromobil je akumulátor nejdůležitější část, protože poskytuje energii na pohyb vozu mezi dobíjecími stanicemi. Faktický dojezd je kvalitativně určující faktor sledovaný každým potenciálním zákazníkem. Zásoba energie tedy musí vydržet co nejdéle, po vybití je žádoucí co nejrychlejší nabíjení a tento cyklus musí baterie bez ztrát absolvovat co nejvícekrát.
Vyvinout dobrou baterii a hlavně elektroniku, která se stará o její zdraví, je složitý proces. Vyžaduje know-how a zkušenosti, které jsou v dnešním automobilovém průmyslu ceněny zlatem. Podle videa expertů z EVTV Motor Verks je tohle přesně to, co Tesla má a co je její největší devizou. Zdrojem baterie byl nabouraný Model 3 a podle autora videa připomínalo jeho zkoumání pitvu ztroskotané kosmické lodě z jiné galaxie.
Z videa vyplývá několik klíčových faktorů. Zásadní informací je, že obslužná elektronika je součástí baterie. Obsahuje DC-DC měnič, nabíječku, regulátor systému řízení baterie, rozvodovou skříň a ochranný hardware. Vše je umístěno u sebe pod velkým krytem, na rozdíl od Modelu S, kde jsou tyto díly rozmístěny po celém autě. Naznačuje to velký pokrok v konstrukci nejnovější Tesly. Kromě pohonných jednotek a elektroniky palubního systému má vše podstatné umístěné jako součást baterie, která je zcela odlišná od Modelu S.
Samotný akumulátor jako takový je proti běžným lithiovým bateriím na vysoké úrovni. Jack Rickard z EVTV Motor Verks si myslí, že je na nejpokrokovější úrovni vůbec. Model 3 používá větší moduly než ostatní Tesly. Samotnou baterii tvoří čtveřice dlouhých pásů s elektrickými články - dva vnější mají 23 článků a dva vnitřní o 25. Menší moduly váží 86,6 kg, větší 93,9 kg.
Detailní rozborka ukázala, že kontrola systému správy baterií používá vlastní mikročipy vyrobené výhradně pro Model 3. Okolo těchto komponentů není mnoho dostupných informací, ale americký výrobce elektromobilů tvrdí, že si čipy vyrábí svými silami.
Integrace součástek k baterii do kompaktního balení by mohlo Tesle posloužit jako univerzální platforma pro další modely. Jestli tento základ bude využit k vývoji dalších vozidel, zatím není jasné, ale je to možná cesta do budoucna. Každopádně je vidět, že u Tesly se na věcech pro elektromobily nejpodstatnějších stále pracuje a výsledky dokáží zaujmout i lidi, kteří už viděli kde co. Jen škoda, že firma nemá kapacitu na podobné piplání jiných aspektů svých aut - zejména potíže s kvalitou ji dokola škodí...




















Nejdůležitější část elektromobilu rozebrali pánové z EVTV Motor Verks. Nezapomněli se u toho natáčet na kameru
Zdroj: Jack Rickard@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 5 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! 10:50
- Filip Salač 2026 za American Racing včera 22:13
- Pátku vévodil Alex Marquez, 17. Bulega včera 17:03
- Filip Salač musí do Q1 včera 15:49
- V Algarve začal nejrychleji Alex Marquez, 14. Bulega včera 12:33
Nejnovější články
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
před hodinou
Dánsko panikaří kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes ponechaná zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
před 2 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 5 hodinami
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
