Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5
27.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pohonná jednotka bude k mání ve dvou úrovních. První vyprodukuje 110 koní a 102 gramů emisí CO2 na kilometr, druhá 130 koní a 107 g.
Mluvit o stále přísnějších emisních limitech by již pomalu mohlo být nošením dříví do lesa. O nesmyslech zaváděných Evropskou unií jsme napsali již bezpočet článků, dalšími vás tak už nebudeme (alespoň prozatím) zatěžovat. Rozhodně se ale nevyhneme následkům, jež mají tyto legislativní kroky za následek, přičemž tentokrát si podrobně posvítíme na nový motor 1,2 e-THP koncernu PSA Peugeot-Citroën, o kterém jsme se poprvé výrazně rozepsali již před dvěma měsíci.
Nyní ovšem francouzské automobilky vypustily do světa dodatečné informace s tím, že výroba pohonné jednotky již byla zahájena. Stalo se tak v továrně v Douvrinu, kde byla v posledních třech letech za 118 milionů Eur (cca 3,1 miliardy korun) zmodernizována montážní linka. Na ní by přitom mělo vznikat až tisíc agregátů denně, přičemž roční strop byl nastaven na 320 000 kusů.
Rozhodně tedy nejde o pohonnou jednotku, která by se v rámci koncernu neprojevila na snížení průměrných emisí. Už jen z toho důvodu, že kromě dosud oznámených modelů (Peugeot 208, 308, 2008, Citroën C3, C4, DS3) se objeví také pod kapotami vrcholných typů. Hledat ji tak budeme moci i v motorovém prostoru Peugeotu 508 nebo Citroënu C5.
K mání přitom bude agregát (interně nazvaný EB Turbo PureTech) ve dvou stupních naladění. Ten první počítá s výkonem 110 koní a točivým momentem 205 Nm, přičemž v závislosti na daném modelu by produkce emisí CO2 neměla překročit hodnotu 102 g/km, což v takové Francii znamená zisk státního bonusu ve výši 200 Eur (5 200 Kč) a pro nás informaci o papírové kombinované spotřebě nejvýše 4,25 litru benzinu na 100 km.
V případě druhé verze již s vládním příspěvkem ve všech případech počítat nelze, neboť emise CO2 mají u modelů postavených na platformě EMP2 dosahovat maximální výše 107 g/km. Na druhou stranu, zatížení je v takovém případě nulové, zatímco po stránce výkonů produkuje přeplňovaný tříválec 130 koní a 230 Nm, odpovídající kombinovaná spotřeba činí maximálně 4,46 litru benzinu na 100 km.
Jako první dorazí s těmito motory do prodeje Peugeot 308 a Citroën C4. Očekávat je máme v březnu příštího roku, přičemž na ceny je momentálně trochu brzy. To pak dvojnásobně platí o modelech 208 a C3, které se s pohonnými jednotkami e-THP představí v červenci 2014.









Výroba motoru 1,2 e-THP již byla zahájena. Do prodeje se pak tato pohonná jednotka dostane poprvé v březnu příštího roku pod kapotami modelů Peugeot 308 a Citroën C4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
