Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Šéf Fordu říká, že technika značky vydrží totéž co ta od Toyoty, krátce předtím ohlásil 110. letošní svolávací akci
před 5 hodinami | Petr Prokopec
Sebevědomá prohlášení šéfů firem, která se nutně nezakládají na pravdě, patří k marketingu. Šéf Fordu ale zašel příliš daleko. Nikdo v historii totiž nesvolával auta do servisů tak často, jako to letos dělá Ford. A on současně hovoří o mimořádné odolnosti?
Bratři Chris, Kevin a John Farleyové byli či nadále jsou americkými herci a komedianty. V mládí si s nimi ale na wisconsinském trávníku hrál i jejich bratranec Jim Farley, který se ovšem v dospělosti rozhodl pro trochu jinou kariéru - po vzoru svého dědečka, jenž v roce 1918 začal pracovat pro Henryho Forda, taktéž zamířil k modrému oválu. Než se mu ovšem v roce 2007 upsal, působil jako prodejní a marketingový ředitel Lexusu, prémiové značky Toyota. Stejně tak měl na povel aktivity spojené se zákaznickou spokojeností, což znamená, že se vlastně až tak moc nenadřel.
Šéfem Fordu se Farley stal 1. října 2020, před pár dny tak oslavil pětileté působení v čele této značky. Během dané doby se modrý ovál ještě silněji přiklonil k elektromobilitě, což byl směr, kterým se již dříve vydali jeho předchůdci. Farley samozřejmě měl možnost kormidlem otočit, zvlášť když sám sebe nazývá nadšencem. Místo toho však zatopil pod stejným kotlem ještě intenzivněji. A ruku přehodnocovat to začal až ve chvíli, kdy bublající voda začala uhasínat plamen pod ní.
Řada jiných manažerů by v takové chvíli uznala, že tak mohutná sázka na elektromobilitu byla jízdnou na mrtvém koni, a proto by po jeho pohřbu začala šlechtit zcela jiné plnokrevníky. Farley má ovšem pocit, že nepřízeň osudu se mu povede zlomit s pomocí zcela nové rodiny elektrických aut, kterou dokonce přirovnává k legendárnímu Modelu T. Ta má zabodovat hlavně s pomocí nízké ceny, jíž chce Ford dosáhnout urychlením výroby. Něco takového bychom ale značce opravdu nedoporučovali.
Modrý ovál se totiž letos stal králem svolávacích akcí, na kontě jich má již 110. To je vskutku šílené číslo, ovšem Farleyho zjevně příliš nezneklidňuje. Pro kolegy z freepu totiž uvedl, že ve většině případů jde o drobnosti spojené se softwarem, které lze řešit i na dálku. Problémy s pohonnými jednotkami ale prý Ford na rozdíl od konkurence nemá, což znamená, že ony svolávací akce nevedou k vysokým dodatečným nákladům. V důsledku toho má být modrý ovál po stránce kvalit na úrovni Farleyho bývalého chlebodárce.
„Spolehlivost našich motorů je na plně konkurenceschopné úrovni, podle mě je dokonce na úrovni Toyoty,“ uvedl Farley. „Od doby, co jsem se stal šéfem, jsme zlepšili kvalitu našich vozů. Expedition a Navigator jsou těmi nejlepšími novinkami v historii. Zatím jsme neodepsali jediný vůz a po šesti měsících na trhu jsme nemuseli přijít s takřka žádnou svolávací akcí a bylo třeba řešit jen velmi málo potíží s těmito vozy. Řekl bych tedy, že jsme na správné cestě, jen to chce čas,“ dodal dále.
Jak se tedy zdá, Farley se od svých bratranců naučil komediálnímu umění. Mluvit totiž o výdrži na úrovni Toyoty ve chvíli, kdy řídíte automobilku, která za 9 měsíců roku vyhlásila nejvíc svolávacích akcí v historii celé branže, je vážně úsměvné. Můžeme pak sice Farleymu přičíst k dobru, že situace se mohla zlepšit a některé problémy nutně zdědil po svých předchůdcích, ale černobílé to také není. Však do servisů letos musel i takový Lincoln Nautilus, který byl vyvinut a představen už za jeho působení. A totéž lze říci také o čtrnácté generaci Fordu F-150. Stejně tak není pravdou, že by typickým předmětem oněch 110 svolávaček byly softwarové potíže řešitelné na dálku, nezřídka jde o problémy právě s technikou.
Suma sumárum tak lze říci, že Farley by možná chtěl, ale chce víc než Ford dnes reálně může a nabízí. A dobrý marketing to ve stínu záplavy oněch svolávaček, o kterých si říkají lidé na celém světě, také není. Možná by zas pro jednou neuškodilo víc pokory, skromnosti a jakéhosi realismu.

Jim Farley zjevně od svých bratranců pochytil komediální umění. Jeho chlubení se zrovna výdrží Fordů v době, kdy vyhlašuje jednu svolávací akci za druhou, vyznívá poněkud úsměvně. Foto: Ford
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejčtenější články
Porsche má se skutečným nástupcem Macanu popřít 94 let trvající tradici značky, byl by to další omyl ve spirále přešlapů
8.9.2025Šéf BMW přiostřil svůj odpor k EU. Zákaz spalovacích aut je podle něj „velký omyl”, zabije polovinu autoprůmyslu v Evropě
8.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Škoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
8.9.2025Ruský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
8.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva