Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Subaru a základy konstrukce jeho aut pod lupou
23.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(5 x video) Japonská automobilka Subaru natočila pár krátkých filmů představujících nejdůležitější konstrukční konstanty jejich automobilů.
Držet se mimo mainstream, snažit se nepodléhat módním trendům, nepodbízet se a lpět na svých tradičních hodnotách, to je dnes v automobilovém průmyslu mimo segment supersportů spíše cesta do záhuby než k úspěchu a ziskům. Koncernu Fuji Heavy Industries a jeho značce Subaru se však setrvávat mimo hlavní proud stále daří a když už na nějaké kompromisy vedle svých zásad přistoupí, pořád patří k těm méně ortodoxním. Pokud se náhodou ptáte, platí to třeba pro dieselový boxer nebo také Subaru BRZ, jediný model s pohonem zadních kol v nabídce.
Majitelé klíčků od těchto vozů obvykle filozofii postavenou na originální konstrukci znají. Ve většině případů to totiž nejsou jen obyčejní konzumenti. Subaru vyhledávají cíleně a jsou ochotni odpouštět jim i některé chyby s jejich osobitostí spojené.
Abychom ale nemluvili pouze v náznacích nebo teoretické rovině, poměrně přesnou definici vozů značky Subaru a popis jejich technologií vytvořila samotná automobilka v sérii videosnímků zachytávajících oblasti, na kterých si FHI zakládá. Co člověk musí při jejich sledování překousnout, je poněkud infantilní doprovod mima v úvodu a na závěr každé kapitoly, obecně ale krátké filmy stojí za to.
Rozebírají minulé i současné motory s protiběžnými písty, symetrický pohon všech kol, nízké těžiště, jízdní vlastnosti anebo třeba koncept bezpečnostních struktur karoserie. Co bude poněkud techničtěji orientovaným čtenářům chybět, je trochu bližší rozborka jednotlivých typů pohonů 4WD, které se mezi jednotlivými vozy i v rámci jedné modelové řady mohou lišit. K tomu jsme ale již něco psali, takže se stačí podívat do našeho archivu. Jako méně náročný úvodní pohled na to, co je to vlastně Subaru, ale videa určitě poslouží, ačkoli bychom asi měli upozornit, že znalost angličtiny bude při sledování značnou výhodou.
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva