Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
VW testuje karbonová kola, dostane je do rukou lidu?
20.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Velmi lehká, ale velmi pevná kola z karbonu jsou stále novinkou, která ještě není standardem ani ve světě supersportů. A možná už míří níže.
O koncernu Volkswagen si můžete myslet leccos, zejména pak o jeho „lidovosti”, jisté úspěchy mu ale ani v tomto směru upřít nelze. A ne, nemluvíme o původním Brouku, mluvíme o současnosti - dnešní auta koncernu nejsou levná a lidová ani když se jmenují Škoda nebo Seat, natož pak Volkswagen, přesto se najdou věci, které VW dokáže činit lidovějšími.
Podívejte se na takovou Octavii RS, Seat Leon Cupra nebo VW Golf R. To jsou auta v cenovém rozpětí mezi 600 tisíci a 1 milionem Kč, která nabízejí v prvním případě velmi rychlý rodinný vůz, v druhém extrémně rychlý hot hatch a ve třetím jeden z nejrychlejších kompaktů vůbec. Ten se snadno vyrovná Ferrari z předminulé dekády a přitom stojí zlomek jejich ceny. Tohle je jistá forma zlidovění kdysi nedostupných met a bude to platit ještě víte, až VW vyrukuje se sériovým Golfem R400.
Podobně velké firmy mají zkrátka moc nad tím, co učinit bezprecedentně dostupným pramenící už z dostupných úspor z rozsahu produkce. A nyní to vypadá, že by právě VW mohl poslat lidu další technické řešení, které se ještě nedávno zdálo být snem i pro zámožné majitele výjimečných aut - karbonové kolo.
Teprve před třemi léty šlo první ryze takové do prodeje a dnes jej vídáme třeba na extrémních sporťácích od Koenigseggu. Že tomu tak nebude věčně, naznačily už zkazky BMW, které chce taková kola vyrábět též a snížit s jejich pomocí neodpruženou hmotnost svých aut až o 35 procent. VW evidentně míří stejným směrem, akorát ne sám.
Firmy ThyssenKrupp Carbon Components a Maxion Wheels oznámily, že vyvíjejí nové hybridní kolo používající zejména karbon (nejde tedy o ryze karbonový produkt jako u Carbon Revolution CR9), které má být oproti současným kovaným hliníkovým diskům lehčí dokonce o 40 procent. To je samo o sobě zajímavé, tisková informace obou společností ale hovoří také o tom, že Volkswagen již jejich kola testuje na blíže neupřesněném voze a že cílem je dodávat taková kola ve velkém právě podobným výrobcům.
Pochopitelně, VW je velká firma a kola může testovat také na Lamborghini Huracán. Také ale může jít o něco podstatně dostupnějšího, co by vstup do světa karbonových kol otevřelo podstatně většímu množství zákazníků. Stane se to? Uvidíme, byla to každopádně velká věc - v odlehčení kol stále tkví velký prostor pro vylepšení dynamiky i jízdního komfortu bez podstatných zásahů do zbytku konstrukce vozu.







První čistě karbonové kolo CR9 od Carbon Revolution šlo do prodeje teprve před 3 léty. Ta hybridní by se nyní mohla snést blíže „lidovým vrstvám”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
