První test BMW 328i Touring F31: sedan s chytrým batohem

Nadpis tohoto testu není pouhým popisem reality. Na rozdíl od předchůdce se totiž jízdní projev novinky liší od sedanu jen málo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test BMW 328i Touring F31: sedan s chytrým batohem

16.10.2012 | Pavel Janda | 33 příspěvků

První test BMW 328i Touring F31: sedan s chytrým batohem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nadpis tohoto testu není pouhým popisem reality. Na rozdíl od předchůdce se totiž jízdní projev novinky liší od sedanu jen málo.

Bavorská holka po všechno

Nebudu se tvářit za všech okolností jako vítěz a bez okolků přiznám, že tento test se mi ze všech posledních recenzí bavorských aut psal ze všech nejhůře. Ne proto, že by šlo o špatné auto a já jsem musel přemýšlet, jak to neříci, ale proto, že postrádá nějakou výraznou charakteristiku, kolem níž by bylo možné článek postavit. Navíc je tu i stigma nedávno testovaného sedanu ve velmi podobném provedení, proti kterému se projevuje jen nepodstatně jinak - a jak říci znova totéž, aby to neznělo stejně?

Nicméně právě tohle je ta vlastnost, která nový trojkový Touring definuje nejlépe. V závěru testu sedanu 328i jsem konstatoval, že vůz přichází s rozličnými ústupky, mezi „prémiovými sedany” střední třídy je ale po jízdní stránce pořád tím nejzajímavějším. A neztratit zrovna tuto vlastnost při přerodu v trochu jinam zacílený kombík není snadné. Přesně to se ale verzi Touring podařilo.

Více opravdu nešlo chtít, nemohli jste doufat, že by vůz s jinou karoserií dostal jinak naladěný motor, hydraulický posilovač řízení nebo bůh ví jakou věc, která by posunula jeho možnosti dále. Šlo jen neubírat, karoserie kombi není to, co by mohlo vůz jízdně pozvednout. V tomto směru jej ale nestrhla podstatně níže, a to je zkrátka úspěch.

Přitom získalo navíc trochu praktičnosti, po které nemalá část zákazníků evidentně touží. A ten batoh navíc není jen stylová záležitost nebo pouhé přidání pár litrů pro zavazadla, je to promyšlený a funkční zavazadelník, který je připraven na to ulehčit někomu život.

Ne, BMW 328i Touring vážně není auto, které by vás draplo za flígr a řeklo: „Musíš mě mít, rozumíš?!” Nemá žádnou tak výraznou vlastnost, která by to dokázala, která by vám zamotala hlavu. Svou atraktivitu staví jinak, pěkně cihlu po cihle na směsici racionálních předností a prakticky žádném exaktně definovatelném nedostatku. Je to taková holka pro všechno, poslouží, nechybuje, poděkuje. Proč ne?

První test BMW 328i Touring F31: sedan s chytrým batohem - 32 - Test BMW 328i Touring F31 prvni 12První test BMW 328i Touring F31: sedan s chytrým batohem - 33 - Test BMW 328i Touring F31 prvni 31První test BMW 328i Touring F31: sedan s chytrým batohem - 34 - Test BMW 328i Touring F31 prvni 60

Proč ho chtít?

Pokud z nějakého důvodu hledáte auto, které musí být praktické a přitom s ním nechcete zažívat jen extázi z kufru plného dlaždiček, nemáte v rámci této třídy na výběr - atraktivnější jízdní projev žádné jiné „prémiové kombi” střední třídy nenabízí.

Proč ho nechtít?

Vyjdu-li z předsudku, že kombi je volbou někoho, kdo nad výběrem auta někdy až moc přemýšlí a zajímají ho hlavně faktické vlastnosti bez emotivního zabarvení, pak není důvod tohle auto nechtít, je svým způsobem perfektní, „excelovsky perfektní”. Pokud ale tuto premisu opustím, pak vám dozajista může být překážkou to, co u sedanu stejného označení - charakteru motoru i jízdní efektivity při náročné jízdě prostě mezigeneračně ubylo a to někdo může postrádat. Snad jednou přijde i 335i Touring...

Cena

Základní cena vozu (320d Touring): 932 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (328i): 1 002 500 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 180 kW (245 k) při 5 800 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 250 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,4 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 624 mm
Šířka: 1 811 mm
Výška: 1 429 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 500 l

Diskuze 33 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.