Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi
20.10.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Severomoravské Nošovice mají dalšího hrdého zástupce ve světě automobilů. Vedle modelu Venga od sesterské automobilky Kia se v tamní továrně bude vyrábět i její pokrevní bratr Hyundai ix20.
Rostoucí segment kompaktních MPV je díky ix20 zase o něco pestřejší a jihokorejská značka očekává na starém kontinentu prodej pětapadesáti tisíc těchto vozů ročně. Vývoj Hyundai ix20 probíhal ve výzkumném a vývojovém středisku značky v Rüsselsheimu, a proto by se mohl lépe trefit do vkusu evropského zákazníka. Vzhledem k tomu, že ix20 sdílí se sesterskou vengou maximum dílů, nejde pochopitelně o nějaký převratně nový vůz, líbivý vzhled mu ale upřít nelze. Hlavně přední a zadní část celkem 4,1 metru dlouhé novinky nemá s vengou mnoho společného, zkrátka se snaží být originální.
Tipy: Přečtěte si také podrobný test ix20 s motorem 1,4 CRDi a test sesterského modelu Kia Venga 1,4i.
Uvnitř nabízí novinka díky platformě s poměrně dlouhým rozvorem (2615 mm) překvapivě velkorysý prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla. Model ix20 zaujme také variabilitou uspořádání zadní části interiéru. Zadní dělená sedadla lze navíc posouvat, nastavit jejich opěradla či zapustit do podlahy, takže ve spojení s mezipodlahou zavazadlového prostoru je k dispozici zcela rovná plocha. Velikost zavazadlového prostoru lze také měnit posouváním, respektive sklopením zadní lavice. Současně je „kufr“ vozu vybaven výškově nastavitelnou podlahou. Se zadní lavicí v základní pozici a podlahou nahoře máte k dispozici 440 litrů, s podlahou dole 570 litrů. Standardní výbava Hyundai ix20 Classic obsahuje mimo jiného i šestici airbagů, stabilizační systém ESP, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a další komfortní výbavu.
Přední kola ix20 může pohánět jeden ze čtveřice čtyřválců standardně ve spojení s pětistupňovou (motor 1,4 CVVT) nebo šestistupňovou převodovkou. Všechny motory pro modelovou řadu ix20 (kromě verze 1,6 se samočinnou čtystupňovou převodovkou) se budou dodávat také v provedení zaměřeném na co nejnižší produkci CO2 (Blue Drive), najdeme u nich start/stop systém označený ISG, pneumatiky s nízkým valivým odporem a inteligentní řízení činnosti alternátoru. Standardně ale můžeme pod krátkou přední kapotu vybírat ze dvou turbodieselů nebo dvojice zážehových agregátů o objemech 1,4 a 1,6 litru, které s přehledem plní emisní normu Euro V a jejich výkonové rozpětí se pohybuje od 57 kW (77 k) do 92 kW (125 k). Bližší údaje si můžete přečíst v přiložené tabulce.
V rámci testovacích jízd jsme si nejvíce rozuměli se zážehovým čtyřválcem 1,6 litru, protože základní „čtrnáctistovka“ je na plně naložený vůz přeci jenom příliš slabá a turbodiesel 1,4 má omezený rozsah použitelných otáček. Co se týče jízdních vlastností musíme uznat, že naladění povozku ix20 je o mnoho komfortnější než je tomu u vengy. Znamená to, že novinka není tak uskákaná jako její bratr.
Vzhledem k větší porci standardní výbavy a hodnotnějšímu interiéru by cena ix20 měla na českém trhu podle všeho začínat o něco výše, než je tomu u pokrevního sourozence z Nošovic. Samozřejmostí je také pětiletá záruka. Zákazníci mají na výběr ze dvou úrovní výbavy (Classic, Comfort) a devíti barev karoserie. Konkurence v podobě již zmiňované Vengy, Citroënu C3 Picasso, Opelu Meriva nebo domácí Škody Roomster to tedy bude mít zase o něco těžší. Plán českého dovozce je prodat na našem trhu kolem dvou tíscovek těchto atraktivních aut. Základní cena Hyundai ix20 by měla být lehce nad cenou Vengy.
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 1 - ix20_001](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 2 - ix20_002](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 3 - ix20_003](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 4 - ix20_006](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 5 - ix20_008](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 6 - ix20_007](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 7 - ix20_011](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 8 - ix20_012](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 9 - ix20_013](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 10 - ix20_014](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 11 - ix20_019](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 12 - ix20_025](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 13 - ix20_026](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 14 - ix20_033](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi - 15 - ix20_034](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Sběratel rozjel silniční Formuli 1 Mercedesu na maximum na německé dálnici, z její dynamiky naskočí husí kůže i vám
27.6.2024Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024Pokus Korejců o dostupný masový elektromobil je sympatický, ale marný. Sami netuší, kdy tato auta reálně zlevní
27.6.2024Nové Bentley Continental je venku. Technickými změnami zákazníkům víc bere než dává
27.6.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha