Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Lexus NX 300h AWD: hybridem zeď neprorazí
14.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové kompaktní SUV japonské stáje vypadá jako velká stylovka. Pohon, který jeho jinak slušnou reputaci nezkazí, ale zatím k dispozici nemá.
Přehled kapitol
Pohodář, jemuž kazí reputaci jen hybridní soustava
Takže ve finále se nám Lexus NX nevyjevil ve vůbec špatném světle. Tohle auto touží být od pohledu zcela jiné, což se pomocí futuristického a velmi neotřelého vzhledu jeho designérům povedlo docílit takřka dokonale. Není tak nevýrazné jako jeho konkurenti z Německa a přidává k tomu i slušnou řádku moderních technologií, kterými získá alespoň pro začátek nad rivaly jistý náskok.
Uvnitř už je to daleko klasičtější Lexus s překvapivým vnitřním prostorem, kvalitním zpracováním a velmi bohatou výbavou už v základu, za kterou vás Japonci nechtějí za každou cenu oškubat. Jenomže pokud jste čekali pecku také po jízdní stránce, pak můžete být minimálně z úvodní hybridní verze dost rozpačití. Problém přitom netkví v podvozku, nýbrž v dlouze rozebírané hybridní soustavě, která ovladatelnosti ani v nejmenším nepomáhá, ba co víc - po dynamické stránce je poměrně velkým zklamáním.
Na nepochybně nelehký vůz výkonově nestačí a nehodí se tak k ničemu jinému než pozvolnému tempu do města a přilehlého okolí. Tam ukáže trumfy v podobě výtečného odhlučnění a zcela neslyšné jízdy. Kdekoliv jinde už se tak sympaticky netváří a na delších vzdálenostech už nebere dech ani provozní efektivita. Rozhodně si ale NX bude schopné najít svojí klientelu a s ohledem na kategorii, která je stále ve stádiu rozkvětu, si troufám tvrdit, že se snadno stane nejprodávanějším modelem Lexusu.
Jen od něj zkrátka nesmíte čekat výkony stejně silných konkurentů s naftovými motory. Tímto hybridem tedy Lexus ani tentokrát ovace davů asi nesklidí a zejména německou konkurenci do kolen nepošle. Nelze mu však upřít, že na to jde prostě jinak, což pro mnohé zákazníky tím nejdůležitějším argumentem, a kvůli tomu by byla škoda ho dopředu jakkoliv zatracovat. Jen se nemohu zbavit dojmu, že na tu nejlepší verzi ještě čeká...
Cena
Základní cena testovaného vozu (NX 300h FWD Comfort/145 kW): 1 029 000 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (NX 300h AWD Premium): 1 489 000 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (NX 300h AWD F Sport): 1 349 000 Kč
Technické údaje
Spalovací motor
Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 494 ccm
Největší výkon: 114 kW (155 k) při 5 700 ot./min
Největší točivý moment: 210 Nm při 4 200-4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: planetová převodovka s jediným převodem (e-CVT), pohon všech kol
Elektromotory
Dvojice synchronních elektromotorů s permanentním magnetem (u každé nápravy jeden)
Největší výkon předního elektromotoru 105 kW (143 k)
Největší výkon zadního elektromotoru 50 kW (68 k)
Největší točivý moment předního elektromotoru 270 N.m
Největší točivý moment zadního elektromotoru 139 N.m
Největší výkon hybridní soustavy 145 kW (197 k)
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 5,0 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 630 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 645 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 785-1 905/1 710-1 830 kg
Užitečná hmotnost: 510 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l (555 l s lepicí sadou)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 520 l (1 600 l s lepicí sadou)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito