První test Lexus NX 300h AWD: hybridem zeď neprorazí

Nové kompaktní SUV japonské stáje vypadá jako velká stylovka. Pohon, který jeho jinak slušnou reputaci nezkazí, ale zatím k dispozici nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Lexus NX 300h AWD: hybridem zeď neprorazí

14.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Lexus NX 300h AWD: hybridem zeď neprorazí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové kompaktní SUV japonské stáje vypadá jako velká stylovka. Pohon, který jeho jinak slušnou reputaci nezkazí, ale zatím k dispozici nemá.

Pohodář, jemuž kazí reputaci jen hybridní soustava

Takže ve finále se nám Lexus NX nevyjevil ve vůbec špatném světle. Tohle auto touží být od pohledu zcela jiné, což se pomocí futuristického a velmi neotřelého vzhledu jeho designérům povedlo docílit takřka dokonale. Není tak nevýrazné jako jeho konkurenti z Německa a přidává k tomu i slušnou řádku moderních technologií, kterými získá alespoň pro začátek nad rivaly jistý náskok.

Uvnitř už je to daleko klasičtější Lexus s překvapivým vnitřním prostorem, kvalitním zpracováním a velmi bohatou výbavou už v základu, za kterou vás Japonci nechtějí za každou cenu oškubat. Jenomže pokud jste čekali pecku také po jízdní stránce, pak můžete být minimálně z úvodní hybridní verze dost rozpačití. Problém přitom netkví v podvozku, nýbrž v dlouze rozebírané hybridní soustavě, která ovladatelnosti ani v nejmenším nepomáhá, ba co víc - po dynamické stránce je poměrně velkým zklamáním.

Na nepochybně nelehký vůz výkonově nestačí a nehodí se tak k ničemu jinému než pozvolnému tempu do města a přilehlého okolí. Tam ukáže trumfy v podobě výtečného odhlučnění a zcela neslyšné jízdy. Kdekoliv jinde už se tak sympaticky netváří a na delších vzdálenostech už nebere dech ani provozní efektivita. Rozhodně si ale NX bude schopné najít svojí klientelu a s ohledem na kategorii, která je stále ve stádiu rozkvětu, si troufám tvrdit, že se snadno stane nejprodávanějším modelem Lexusu.

Jen od něj zkrátka nesmíte čekat výkony stejně silných konkurentů s naftovými motory. Tímto hybridem tedy Lexus ani tentokrát ovace davů asi nesklidí a zejména německou konkurenci do kolen nepošle. Nelze mu však upřít, že na to jde prostě jinak, což pro mnohé zákazníky tím nejdůležitějším argumentem, a kvůli tomu by byla škoda ho dopředu jakkoliv zatracovat. Jen se nemohu zbavit dojmu, že na tu nejlepší verzi ještě čeká...

První test Lexus NX 300h AWD: hybridem zeď neprorazí - 56 - Prvni test Lexus NX 300h 2014 049První test Lexus NX 300h AWD: hybridem zeď neprorazí - 57 - Prvni test Lexus NX 300h 2014 071První test Lexus NX 300h AWD: hybridem zeď neprorazí - 58 - Prvni test Lexus NX 300h 2014 142

Cena

Základní cena testovaného vozu (NX 300h FWD Comfort/145 kW): 1 029 000 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (NX 300h AWD Premium): 1 489 000 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (NX 300h AWD F Sport): 1 349 000 Kč

Technické údaje

Spalovací motor

Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 494 ccm
Největší výkon: 114 kW (155 k) při 5 700 ot./min
Největší točivý moment: 210 Nm při 4 200-4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: planetová převodovka s jediným převodem (e-CVT), pohon všech kol

Elektromotory

Dvojice synchronních elektromotorů s permanentním magnetem (u každé nápravy jeden)
Největší výkon předního elektromotoru 105 kW (143 k)
Největší výkon zadního elektromotoru 50 kW (68 k)
Největší točivý moment předního elektromotoru 270 N.m
Největší točivý moment zadního elektromotoru 139 N.m

Největší výkon hybridní soustavy 145 kW (197 k)

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 5,0 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 630 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 645 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 785-1 905/1 710-1 830 kg
Užitečná hmotnost: 510 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l (555 l s lepicí sadou)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 520 l (1 600 l s lepicí sadou)

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše