První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek

Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek

20.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.

Ospravedlní nijak nízkou cenu?

Přemýšlím, proč bych si měl koupit Opel Mokka X v konkurenci... třeba takového Fiatu 500X, který jsem testoval vloni a který se mi docela líbil. Ovšem, až na některé detaily, jako třeba vrzající karoserie kvůli prosklené střechy a také poměrně ambiciózní ceník. Střechu si ale můžete objednat plechovou, zbavíte se vrzání a ušetříte šestadvacet tisíc. A s ceníkem na tom Mokka X není o tolik lépe, i ona umí být dost drahé auto.

Protože je ceník Mokky X už nějakou dobu známý, srovnejme ceny v nejvyšší výbavě u nejsilnějšího benzínového motoru, čtyřkolky a automatické převodovky, jak bych obě auta volil, nejen proto, že jinak nejsou nejsilnější benzíny k mání: Mokka X - 687 900 Kč, 500X - 685 900 Kč, a to má jeho převodovka o tři kvalty navíc a motor je o 18 koní silnější. Levným autem tedy Mokka X skutečně není - cena testovaného vozu níže není překlep, samotného mě překvapilo, kam jsem se dostal při vzpomínání, čím vším byla novinářská auta vybavena -, a to ani oproti Fiatu, který může cenu zkusit ospravedlnit tím, že je to stylovka.

Mokka X je od B-sloupku prostornější než Fiat, což je velká výhoda, pokud chcete vozit rodinu. Hledáte-li ale rodinné auto, je tu již zmíněná Honda HR-V, která v nejvyšší výbavě začíná na nějakých 630 tisících a vzadu je ještě mnohem, mnohem větší. Pravda, nečekejte u ní čtyřkolku a ani silný benzínový motor, tam je nejlepší volbou diesel, který zvládne stovku za 10,5 vteřiny.

Minimálně cenou ovšem do hry vstupuje ještě jeden vůz, který by byla škoda přehlížet - Subaru XV. Dvoulitrový atmosférický motor o 150 koních tam dostanete se slušnou výbavou, šestistupňovým manuálem a jedním z nejlepších systémů pohonu všech kol na trhu za 619 tisíc korun. Zavazadelník není největší, vzhled nesedne každému a pod 10 s se na stovku také nedostanete, ale zapomenout na něj by byla škoda.

Pokud rodinu nemáte - ostatně, podle Opelu má jen 20 % zákazníků Mokky děti, které s nimi žijí ve společné domácnosti - a rozhodování je opravdu mezi 500X a novinkou Opelu, vězte, že za Mokkou se otočí pár petrolheadů, které zajímají nová auta, kdežto za „pětistovkou“ to bude hlav mnohem víc. To můžete vnímat jako plus i minus, hlavní nevýhodou Mokky, alespoň v mých očích, je extrémně letargický plyn pod dvěma tisíci otáček a hlídal bych, jak je na tom zvolený benzínový motor. Jinak... proč ne? Facelift z dobré nabídky udělal lepší.

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 36 - test opel mokka x web 052První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 37 - test opel mokka x web 106První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 38 - test opel mokka x web 160

Proč ji chtít? Dobrý interiér s perfektními sedačkami, slušný podvozek, chytré světlomety a špičková konektivita, pokud si na to potrpíte. Neztratí se v terénu a testovaný diesel o 136 koních umí jezdit s nízkou spotřebou...

Proč ji nechtít? ...ale jeho reakce na plyn v nízkých otáčkách je neuvěřitelně mdlá. A za ony perfektní sedačky i chytrá světla se musí připlácet k ne zas tak nízké základní ceně.

Cena

Základní cena auta (Mokka Selection 1,6): 448 900 Kč
Základní cena testované verze (Mokka Innovation 1,6 CDTI 4x4): 691 900 Kč
Cena testovaného auta (Mokka Innovation 1,6 CDTI 4x4 + příplatková výbava): 830 700 Kč

Technická data Opel Mokka 1,6 CDTI 4x4 6MT

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 - 2 250 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,0:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol mezinápravovou vícelamelovou spojkou

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,7 l
Emise CO2: 124 g/km
Objem palivové nádrže: 52 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 275 mm
Šířka vč. zrcátek: 2 038 mm
Výška: 1 658 mm
Rozvor náprav: 2 555 mm
Světlá výška prázdného/plně obsazeného vozu: 162/135 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 504 kg
Přípustná celková hmotnost: 1 938 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 500 kg
Nebrzděného: 500 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 356 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 372 l
Délka ložné plochy až po opěradla zadních sedadel: 730 mm
Délka ložné plochy při sklopených opěradlech zadních sedadel: 1 428 mm
Šírka mezi podběhy kol: 915 mm

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše