Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek
20.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.
Přehled kapitol
Ospravedlní nijak nízkou cenu?
Přemýšlím, proč bych si měl koupit Opel Mokka X v konkurenci... třeba takového Fiatu 500X, který jsem testoval vloni a který se mi docela líbil. Ovšem, až na některé detaily, jako třeba vrzající karoserie kvůli prosklené střechy a také poměrně ambiciózní ceník. Střechu si ale můžete objednat plechovou, zbavíte se vrzání a ušetříte šestadvacet tisíc. A s ceníkem na tom Mokka X není o tolik lépe, i ona umí být dost drahé auto.
Protože je ceník Mokky X už nějakou dobu známý, srovnejme ceny v nejvyšší výbavě u nejsilnějšího benzínového motoru, čtyřkolky a automatické převodovky, jak bych obě auta volil, nejen proto, že jinak nejsou nejsilnější benzíny k mání: Mokka X - 687 900 Kč, 500X - 685 900 Kč, a to má jeho převodovka o tři kvalty navíc a motor je o 18 koní silnější. Levným autem tedy Mokka X skutečně není - cena testovaného vozu níže není překlep, samotného mě překvapilo, kam jsem se dostal při vzpomínání, čím vším byla novinářská auta vybavena -, a to ani oproti Fiatu, který může cenu zkusit ospravedlnit tím, že je to stylovka.
Mokka X je od B-sloupku prostornější než Fiat, což je velká výhoda, pokud chcete vozit rodinu. Hledáte-li ale rodinné auto, je tu již zmíněná Honda HR-V, která v nejvyšší výbavě začíná na nějakých 630 tisících a vzadu je ještě mnohem, mnohem větší. Pravda, nečekejte u ní čtyřkolku a ani silný benzínový motor, tam je nejlepší volbou diesel, který zvládne stovku za 10,5 vteřiny.
Minimálně cenou ovšem do hry vstupuje ještě jeden vůz, který by byla škoda přehlížet - Subaru XV. Dvoulitrový atmosférický motor o 150 koních tam dostanete se slušnou výbavou, šestistupňovým manuálem a jedním z nejlepších systémů pohonu všech kol na trhu za 619 tisíc korun. Zavazadelník není největší, vzhled nesedne každému a pod 10 s se na stovku také nedostanete, ale zapomenout na něj by byla škoda.
Pokud rodinu nemáte - ostatně, podle Opelu má jen 20 % zákazníků Mokky děti, které s nimi žijí ve společné domácnosti - a rozhodování je opravdu mezi 500X a novinkou Opelu, vězte, že za Mokkou se otočí pár petrolheadů, které zajímají nová auta, kdežto za „pětistovkou“ to bude hlav mnohem víc. To můžete vnímat jako plus i minus, hlavní nevýhodou Mokky, alespoň v mých očích, je extrémně letargický plyn pod dvěma tisíci otáček a hlídal bych, jak je na tom zvolený benzínový motor. Jinak... proč ne? Facelift z dobré nabídky udělal lepší.
Proč ji chtít? Dobrý interiér s perfektními sedačkami, slušný podvozek, chytré světlomety a špičková konektivita, pokud si na to potrpíte. Neztratí se v terénu a testovaný diesel o 136 koních umí jezdit s nízkou spotřebou...
Proč ji nechtít? ...ale jeho reakce na plyn v nízkých otáčkách je neuvěřitelně mdlá. A za ony perfektní sedačky i chytrá světla se musí připlácet k ne zas tak nízké základní ceně.
Cena
Základní cena auta (Mokka Selection 1,6): 448 900 Kč
Základní cena testované verze (Mokka Innovation 1,6 CDTI 4x4): 691 900 Kč
Cena testovaného auta (Mokka Innovation 1,6 CDTI 4x4 + příplatková výbava): 830 700 Kč
Technická data Opel Mokka 1,6 CDTI 4x4 6MT
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 - 2 250 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,0:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol mezinápravovou vícelamelovou spojkou
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,7 l
Emise CO2: 124 g/km
Objem palivové nádrže: 52 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 275 mm
Šířka vč. zrcátek: 2 038 mm
Výška: 1 658 mm
Rozvor náprav: 2 555 mm
Světlá výška prázdného/plně obsazeného vozu: 162/135 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 504 kg
Přípustná celková hmotnost: 1 938 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 500 kg
Nebrzděného: 500 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 356 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 372 l
Délka ložné plochy až po opěradla zadních sedadel: 730 mm
Délka ložné plochy při sklopených opěradlech zadních sedadel: 1 428 mm
Šírka mezi podběhy kol: 915 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejnovější články
Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
před 10 minutamiExpert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
včeraDacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
včeraDalší majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
včeraKie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva