Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek
20.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.
Přehled kapitol
Ve městě je mrštná
Že si Mokku X budou pořizovat lidé na jízdu terénem, ovšem můžeme pochybovat, nejtěžší terén pro tahle auta odhadujeme na polní cestu. Spoustu svého času bude Mokka X trávit ve městě a možná i proto jsme dostali možnost ji vyzkoušet i v ulicích Edinburghu, místy těsných a plných provozu. Jedním z jejích plusů je, že se zvenčí nezvětšila, takže se městem dokáže proplétat docela dobře. Působí, jako by byla dlouhá tak tři a půl metru, ovšem realita je jinde - má na délku 4 275 mm. Pořád to není zrovna moc, ale odhadoval bych méně. Stejně tak v případě šířky - 2 038 mm přes zrcátka není zrovna málo.
Na silnici, ať už ve městě nebo mimo něj, by se také mohl hodit hlídač jízdních pruhů. Na jeho funkci bych se ale úplně nespoléhal. Několikrát jsem se snažil ho vybudit k činnosti, čáry byly v daných místech někdy lépe, někdy hůře, ale vždy viditelné, a z několika pokusů pískal jen jednou. Tenhle prvek výbavy může být užitečný, ale jen tehdy, pokud se na něj můžete opravdu spolehnout. Co fungovalo mnohem lépe, je varování před kolizí s autem vpředu - nechtěně jsme ho s kolegou odzkoušeli a zachránil Mokce přední nárazník.
Chytrá LED-světla samozřejmě za příplatek
Další automatiku hledejme v osvětlení. V testovaných vozech byly kompletně LEDkové světlomety a fungovaly zcela automaticky, od samotného rozsvěcení po dálková světla. Opel zde hovoří o technologii AFL, která automaticky upravuje světelný kužel do devíti různých režimů podle toho, jak a kudy člověk jede. Světla budou podle tiskové zprávy svítit jinak ve městě, jinak na dálnici a jinak, když zastavíte na stopce. Neměli jsme možnost je vyzkoušet, nejezdili jsme ve tmě, systému ale trvalo poměrně dlouho, než rozsvítil světla po vjezdu do temnější aleje. Skutečná tma to nebyla, pravda; pořádně tenhle systém půjde otestovat jen v tunelech a v noci.
Očekáváte správně, i tahle světla budou za příplatek. Jak napovídá český ceník, nejlevnější způsob, jak se k nim dostat, je objednání obou „Optických a osvětlovacích sad“; v té první je dešťový senzor, automatická dálková světla a sluneční clona s osvětleným zrcátkem, v té druhé jsou právě přední světla AFL a LEDková zadní. Celková cena je 38 100 Kč, pokud si neobjednáte nejvyšší výbavu Innovation, kde je první „Optická a osvětlovací sada“ za 4 100 Kč už v ceně, takže jste na 34 tisících.
Jak stojí i výše, novinářská auta byla vybavena systémem Navi 900 IntelliLink, který fungoval obstojně, nikoliv však dokonale. Párování telefonu přes Bluetooth jsme nezkoušeli, na Android Auto ani Apple CarPlay jsme neměli dostatečně moderní přístroje, využívali jsme ale rádio, na kterém skoro není co zkazit, a navigaci. Ta oznámila, že je před námi kolona, nenabídla ale objízdnou trasu. Když jsem pak chtěl zadávat nový cíl mimo několik přednastavených, a i když jsem chtěl pracovat s nimi, nebylo všechno dokonale jasné. Návod jsme ale vytahovat nemuseli, systém je intuitivní dost, jen si s ním člověk musí chvilku hrát a chvilku ho používat, než si bude stoprocentně jistý, co kdy zmáčknout.
Kvituji přítomnost palubní Wi-Fi, kterou nabízí OnStar, jak stojí i výše, a její funkci hodnotím bezchybně. Ze sedačky spolujezdce jsem ji využíval např. pro Instagram, ale také pro nalezení jiné trasy, abychom objeli zácpu, o které nám navigace Opelu řekla, ale nenabídla, jak se jí vyhnout. Mobilní internet, který OnStar využívá, ovšem je závislý na kvalitě signálu v daném místě, pochopitelně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejčtenější články
Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
18.1.2025Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
19.1.2025Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
19.1.2025K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
19.1.2025Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
19.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.18. 07:58 - spooon
- Politický koutek 02.17. 09:11 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI