Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek
20.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.
Přehled kapitol
Ve městě je mrštná
Že si Mokku X budou pořizovat lidé na jízdu terénem, ovšem můžeme pochybovat, nejtěžší terén pro tahle auta odhadujeme na polní cestu. Spoustu svého času bude Mokka X trávit ve městě a možná i proto jsme dostali možnost ji vyzkoušet i v ulicích Edinburghu, místy těsných a plných provozu. Jedním z jejích plusů je, že se zvenčí nezvětšila, takže se městem dokáže proplétat docela dobře. Působí, jako by byla dlouhá tak tři a půl metru, ovšem realita je jinde - má na délku 4 275 mm. Pořád to není zrovna moc, ale odhadoval bych méně. Stejně tak v případě šířky - 2 038 mm přes zrcátka není zrovna málo.
Na silnici, ať už ve městě nebo mimo něj, by se také mohl hodit hlídač jízdních pruhů. Na jeho funkci bych se ale úplně nespoléhal. Několikrát jsem se snažil ho vybudit k činnosti, čáry byly v daných místech někdy lépe, někdy hůře, ale vždy viditelné, a z několika pokusů pískal jen jednou. Tenhle prvek výbavy může být užitečný, ale jen tehdy, pokud se na něj můžete opravdu spolehnout. Co fungovalo mnohem lépe, je varování před kolizí s autem vpředu - nechtěně jsme ho s kolegou odzkoušeli a zachránil Mokce přední nárazník.
Chytrá LED-světla samozřejmě za příplatek
Další automatiku hledejme v osvětlení. V testovaných vozech byly kompletně LEDkové světlomety a fungovaly zcela automaticky, od samotného rozsvěcení po dálková světla. Opel zde hovoří o technologii AFL, která automaticky upravuje světelný kužel do devíti různých režimů podle toho, jak a kudy člověk jede. Světla budou podle tiskové zprávy svítit jinak ve městě, jinak na dálnici a jinak, když zastavíte na stopce. Neměli jsme možnost je vyzkoušet, nejezdili jsme ve tmě, systému ale trvalo poměrně dlouho, než rozsvítil světla po vjezdu do temnější aleje. Skutečná tma to nebyla, pravda; pořádně tenhle systém půjde otestovat jen v tunelech a v noci.
Očekáváte správně, i tahle světla budou za příplatek. Jak napovídá český ceník, nejlevnější způsob, jak se k nim dostat, je objednání obou „Optických a osvětlovacích sad“; v té první je dešťový senzor, automatická dálková světla a sluneční clona s osvětleným zrcátkem, v té druhé jsou právě přední světla AFL a LEDková zadní. Celková cena je 38 100 Kč, pokud si neobjednáte nejvyšší výbavu Innovation, kde je první „Optická a osvětlovací sada“ za 4 100 Kč už v ceně, takže jste na 34 tisících.
Jak stojí i výše, novinářská auta byla vybavena systémem Navi 900 IntelliLink, který fungoval obstojně, nikoliv však dokonale. Párování telefonu přes Bluetooth jsme nezkoušeli, na Android Auto ani Apple CarPlay jsme neměli dostatečně moderní přístroje, využívali jsme ale rádio, na kterém skoro není co zkazit, a navigaci. Ta oznámila, že je před námi kolona, nenabídla ale objízdnou trasu. Když jsem pak chtěl zadávat nový cíl mimo několik přednastavených, a i když jsem chtěl pracovat s nimi, nebylo všechno dokonale jasné. Návod jsme ale vytahovat nemuseli, systém je intuitivní dost, jen si s ním člověk musí chvilku hrát a chvilku ho používat, než si bude stoprocentně jistý, co kdy zmáčknout.
Kvituji přítomnost palubní Wi-Fi, kterou nabízí OnStar, jak stojí i výše, a její funkci hodnotím bezchybně. Ze sedačky spolujezdce jsem ji využíval např. pro Instagram, ale také pro nalezení jiné trasy, abychom objeli zácpu, o které nám navigace Opelu řekla, ale nenabídla, jak se jí vyhnout. Mobilní internet, který OnStar využívá, ovšem je závislý na kvalitě signálu v daném místě, pochopitelně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz