První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok

Modely začínající číslem 2 jsou už desetiletí hlavní páteří automobilky Peugeot. Stane se jí také nová 208, anebo zlomí svému tvůrci vaz?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok

15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modely začínající číslem 2 jsou už desetiletí hlavní páteří automobilky Peugeot. Stane se jí také nová 208, anebo zlomí svému tvůrci vaz?

207+1

Abych to shrnul, u nového Peugeotu mě po první jízdě skutečně iritovaly asi jen tři věci. Nejvíce to zadrhávající řazení, s čímž souvisí také vzájemná poloha pedálů, nevhodná pro pohodlné používání meziplynů. Dále pak ona „experimentální” poloha maličkého volantu vůči přístrojovému panelu, která se nepříjemně dotkla i pozice řidiče. A vzhledem ke zdůrazňované dynamice nemůžu přehlížet ani tupou odezvu elektrického posilovače.

Mezi nejpůsobivější věci na celém autě patří podvozek, který libovolné výmoly úplně nepohltí, ale když už i poskočí, stane se tak decentně a bez ztráty stability. Po krátkém intermezzu na okresce víme, že slibovaná ovladatelnost nebylo jen plané marketingové klišé, ale abych za to mohl dát ruku do ohně, bude to chtít najet kilometry i po známých silničkách.

Nemůžu říci, že by mi 208 učarovala, oproti 207 ale představuje zřetelný pokrok - získala potřebný charakter a podvozek dostal nový, zábavnější rozměr. Z nejsilnějšího dieselu se nakonec vyklubal dobrý společník na dlouhé jízdy, ale na třídu subkompaktů je nepřiměřeně drahý a nic jiného než okrajová záležitost z něj patrně nebude. O to zajímavější by pak mohlo být svezení s benzínovým modelem, na to si ale ještě musíme počkat.

První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok - 19 - Peugeot 208 prvni test 05První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok - 20 - Peugeot 208 prvni test 18První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok - 21 - Peugeot 208 prvni test 12

Cena

Základní cena vozu (208 1,2 Access 3dv.): 235 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,6 e-HDI Allure 5dv.): 395 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 84 kW (115 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270-285 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,4 l
Kombinovaná: 3,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 962 mm
Šířka: 1 739 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 538 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 283 kg
Užitečná hmotnost: 382 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 076 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše