Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modely začínající číslem 2 jsou už desetiletí hlavní páteří automobilky Peugeot. Stane se jí také nová 208, anebo zlomí svému tvůrci vaz?
Přehled kapitol
207+1
Abych to shrnul, u nového Peugeotu mě po první jízdě skutečně iritovaly asi jen tři věci. Nejvíce to zadrhávající řazení, s čímž souvisí také vzájemná poloha pedálů, nevhodná pro pohodlné používání meziplynů. Dále pak ona „experimentální” poloha maličkého volantu vůči přístrojovému panelu, která se nepříjemně dotkla i pozice řidiče. A vzhledem ke zdůrazňované dynamice nemůžu přehlížet ani tupou odezvu elektrického posilovače.
Mezi nejpůsobivější věci na celém autě patří podvozek, který libovolné výmoly úplně nepohltí, ale když už i poskočí, stane se tak decentně a bez ztráty stability. Po krátkém intermezzu na okresce víme, že slibovaná ovladatelnost nebylo jen plané marketingové klišé, ale abych za to mohl dát ruku do ohně, bude to chtít najet kilometry i po známých silničkách.
Nemůžu říci, že by mi 208 učarovala, oproti 207 ale představuje zřetelný pokrok - získala potřebný charakter a podvozek dostal nový, zábavnější rozměr. Z nejsilnějšího dieselu se nakonec vyklubal dobrý společník na dlouhé jízdy, ale na třídu subkompaktů je nepřiměřeně drahý a nic jiného než okrajová záležitost z něj patrně nebude. O to zajímavější by pak mohlo být svezení s benzínovým modelem, na to si ale ještě musíme počkat.
Cena
Základní cena vozu (208 1,2 Access 3dv.): 235 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,6 e-HDI Allure 5dv.): 395 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 84 kW (115 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270-285 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,4 l
Kombinovaná: 3,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 962 mm
Šířka: 1 739 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 538 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 283 kg
Užitečná hmotnost: 382 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 076 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 3 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nejnovější články
Rusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
před 52 minutamiBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
před 2 hodinamiMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 3 hodinamiLamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
před 4 hodinamiTragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.17. 08:43 - Stepan
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam