Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modely začínající číslem 2 jsou už desetiletí hlavní páteří automobilky Peugeot. Stane se jí také nová 208, anebo zlomí svému tvůrci vaz?
Přehled kapitol
207+1
Abych to shrnul, u nového Peugeotu mě po první jízdě skutečně iritovaly asi jen tři věci. Nejvíce to zadrhávající řazení, s čímž souvisí také vzájemná poloha pedálů, nevhodná pro pohodlné používání meziplynů. Dále pak ona „experimentální” poloha maličkého volantu vůči přístrojovému panelu, která se nepříjemně dotkla i pozice řidiče. A vzhledem ke zdůrazňované dynamice nemůžu přehlížet ani tupou odezvu elektrického posilovače.
Mezi nejpůsobivější věci na celém autě patří podvozek, který libovolné výmoly úplně nepohltí, ale když už i poskočí, stane se tak decentně a bez ztráty stability. Po krátkém intermezzu na okresce víme, že slibovaná ovladatelnost nebylo jen plané marketingové klišé, ale abych za to mohl dát ruku do ohně, bude to chtít najet kilometry i po známých silničkách.
Nemůžu říci, že by mi 208 učarovala, oproti 207 ale představuje zřetelný pokrok - získala potřebný charakter a podvozek dostal nový, zábavnější rozměr. Z nejsilnějšího dieselu se nakonec vyklubal dobrý společník na dlouhé jízdy, ale na třídu subkompaktů je nepřiměřeně drahý a nic jiného než okrajová záležitost z něj patrně nebude. O to zajímavější by pak mohlo být svezení s benzínovým modelem, na to si ale ještě musíme počkat.
Cena
Základní cena vozu (208 1,2 Access 3dv.): 235 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,6 e-HDI Allure 5dv.): 395 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 84 kW (115 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270-285 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,4 l
Kombinovaná: 3,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 962 mm
Šířka: 1 739 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 538 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 283 kg
Užitečná hmotnost: 382 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 076 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch