Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 140 kW: co umí a neumí špičková verze?
17.11.2016 | Miro Mihálik | 47 příspěvků
(+ video) Z Pelíšků víme, že kodiak měří tři sedmdesát. Ten z Boleslavi a „q“ na konci má ještě metr navíc. Stačí to na post alfa samce mezi SUV?
Přehled kapitol
S ostrými drápy až na vrchol
Mam-li shrnout své první dojmy posbírané během jednoho dne za volantem nového Kodiaqu a odpovědět na očekávanou otázku, jestli to skutečně je dobré auto a konkurenceschopné SUV či ne, pak je to úkol docela snadný. Bylo by možná v rámci závěrečné dramatizace snadné tvrdit, že zde vlastně neexistovala žádná záruka, že se Škodě opět povede poskládat koncernovou techniku osvědčeným způsobem a přidá trochu prostoru navíc. Mám ale pocit, že by to bylo poněkud laciné.
Domácí značka už několikrát předvedla, že pokud jde o místo v interiéru, umí vytěžit z modulární platformy oproti zbytku koncernových značek vždy něco navíc. Osobně jsem přesvědčen, že centimetry nejsou všechno, rozhodně můžou (a budou) mít velký význam pro někoho, kdo hledá opravdu prostorné SUV. Jinak řečeno, i kdyby zbytek auta skončil v průměru, Škoda by minimálně jedno důležité eso v rukávu měla.
Tím nechci ani říct, že je zbytek novinky fantastický. Kodiaq má ve světle jiných talentovaných škodovek své chyby, ty však kromě odtažitého řízení a možná trochu (z předprodukčních důvodů) nedoladěného pohonu všech kol pramení spíše ze samotné koncepce a omezení daných konstrukcí auta, než že by se jednalo o skutečné nedostatky.
Zkrátka tohle auto je ve vrcholné dieselové verzi v pořádku. Zachovává si hlavní atributy typické pro Škodu, akorát namlsán jinými modely značky mu možná trochu chybí charakter ve smyslu ovladatelnosti a zapojení do řízení. Pro úspěch SUV to ale jednozduše není moc důležité.
Kodiaq vás určitě nezklame a i bez křišťálové koule si dovolím napsat, že tady máme adepta na nejprodávanější auto ve své třídě, které bude dost možná lovit také mezi nerozhodnými a méně movitými zájemci o Audi Q7 či Volvo XC90 a to je přesně to, co Škoda pro další pozvednutí svého jména potřebuje. Pokud má mít šanci na globální emancipaci skrze expanzi do Spojených států, Kodiaq by to mohl zvládnout.
Cena
Základní cena auta (Kodiaq 1,4 TSI 4x4 MT nebo 4x2 DSG): 677 900 Kč
Základní cena testované verze (Kodiaq 2,0 TDI 4x4 140 kW DSG): 832 900 Kč
Technická data
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,6 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 5,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 697 mm
Šířka: 1 882 mm
Výška: 1 655 mm
Rozvor náprav: 2 791 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 752 kg
Užitečná hmotnost: 675 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 650 - 835 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 065 l
Diskuze 47 příspěvků
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
před hodinou - Snahy Němců prodávat auta formou předplatného končí jako totální propadák
před 2 hodinami - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 4 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 5 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 7 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 8 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 10 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 11 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
dnes - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 21:02 - HondaMan
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan