Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 140 kW: co umí a neumí špičková verze?
17.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Z Pelíšků víme, že kodiak měří tři sedmdesát. Ten z Boleslavi a „q“ na konci má ještě metr navíc. Stačí to na post alfa samce mezi SUV?
Přehled kapitol
S ostrými drápy až na vrchol
Mam-li shrnout své první dojmy posbírané během jednoho dne za volantem nového Kodiaqu a odpovědět na očekávanou otázku, jestli to skutečně je dobré auto a konkurenceschopné SUV či ne, pak je to úkol docela snadný. Bylo by možná v rámci závěrečné dramatizace snadné tvrdit, že zde vlastně neexistovala žádná záruka, že se Škodě opět povede poskládat koncernovou techniku osvědčeným způsobem a přidá trochu prostoru navíc. Mám ale pocit, že by to bylo poněkud laciné.
Domácí značka už několikrát předvedla, že pokud jde o místo v interiéru, umí vytěžit z modulární platformy oproti zbytku koncernových značek vždy něco navíc. Osobně jsem přesvědčen, že centimetry nejsou všechno, rozhodně můžou (a budou) mít velký význam pro někoho, kdo hledá opravdu prostorné SUV. Jinak řečeno, i kdyby zbytek auta skončil v průměru, Škoda by minimálně jedno důležité eso v rukávu měla.
Tím nechci ani říct, že je zbytek novinky fantastický. Kodiaq má ve světle jiných talentovaných škodovek své chyby, ty však kromě odtažitého řízení a možná trochu (z předprodukčních důvodů) nedoladěného pohonu všech kol pramení spíše ze samotné koncepce a omezení daných konstrukcí auta, než že by se jednalo o skutečné nedostatky.
Zkrátka tohle auto je ve vrcholné dieselové verzi v pořádku. Zachovává si hlavní atributy typické pro Škodu, akorát namlsán jinými modely značky mu možná trochu chybí charakter ve smyslu ovladatelnosti a zapojení do řízení. Pro úspěch SUV to ale jednozduše není moc důležité.
Kodiaq vás určitě nezklame a i bez křišťálové koule si dovolím napsat, že tady máme adepta na nejprodávanější auto ve své třídě, které bude dost možná lovit také mezi nerozhodnými a méně movitými zájemci o Audi Q7 či Volvo XC90 a to je přesně to, co Škoda pro další pozvednutí svého jména potřebuje. Pokud má mít šanci na globální emancipaci skrze expanzi do Spojených států, Kodiaq by to mohl zvládnout.
Cena
Základní cena auta (Kodiaq 1,4 TSI 4x4 MT nebo 4x2 DSG): 677 900 Kč
Základní cena testované verze (Kodiaq 2,0 TDI 4x4 140 kW DSG): 832 900 Kč
Technická data
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,6 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 5,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 697 mm
Šířka: 1 882 mm
Výška: 1 655 mm
Rozvor náprav: 2 791 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 752 kg
Užitečná hmotnost: 675 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 650 - 835 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 065 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
před 10 hodinami - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
včera - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025
Nejnovější články
- Číňané spustili na vodu novou největší loď světa na převážení aut, jedním tahem jich i do Evropy odveze až 9 200
před 4 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 6 hodinami - Pozor na automatické převodovky při koupi ojetiny, jsou poruchovější než kdy dřív. Na vině jsou „obvyklí podezřelí”
před 7 hodinami - Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
před 9 hodinami - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva