Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Octavia RS 2017 2,0 TSI: čtyři oči pro pláč?
6.5.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Verze RS byla vizuálně nejpřitažlivější Octavií, se čtyřmi světly je ale spíše odvážným stylistickým experimentem. Jenže, záleží na tom vůbec někomu?
Přehled kapitol
Nadále výborná, jen ne tak levná
Rychlou Octavii jsme si dovolili svého času pochválit především kvůli neobyčejné kombinaci dvou ne zrovna běžně propojených charakterů a tyto odlišné tváře kvůli děleným světlometům ani deseti koním pod kapotou určitě neztratila. Ereso pořád chytře míchá schopnosti praktického auta na každý den s řidičsky velmi uspokojivým naturelem vhodným i do náročných podmínek.
Vlastně si myslím, že právě u Octavie RS záleží kvůli zajímavě rozvinutému talentu ještě méně na tom, jestli se jejímu potenciálnímu majiteli líbí přední světla či nikoli, protože tohle auto není na rozdíl od obyčejné verze pouze účelné. Své místo pod sluncem a hlavně tedy na silnici si umí přesvědčivě obhájit i jinak než tím, že by se muselo podbízet svými tvary.
Tím neříkám, že jde o dokonalé sportovní, akorát ošklivé auto. Krása je relativní a v jeho třídě bychom našli dost rychlejších soupeřů, především pak asi hlavně ze stejné koncernové líhně. A i když nemáte v plánu jezdit na okruhy, dostat se do situace, kdy budete postrádat samosvorný diferenciál, zase nebude tak složité.
Co ale Octavii RS musím vytknout a nemůžu si to nechat jen pro sebe, je její cena. Když jsme vám ji poprvé představovali před necelými čtyřmi lety, bavilo nás, co všechno dostanete za 620 tisíc. Také proto jsme byli ochotni přehlížet některé chybky a ve výsledku nás nadchla. Teď za technicky objektivně lehce vylepšený vůz, ale zase s diskutabilním designem dáte tisíc skoro 700.
Už slyším ze škodovky ty jízlivé poznámky, že sice ano, ale měl bych se naučit lépe počítat, protože za to všechno dostane zákazník mnohem hodnotnější výbavu a nakonec i silnější motor. Díky za připomenutí, ale to posun do vyšších cenových sfér zcela neomlouvá, ne každý o tu výbavu navíc stojí. Ani těch sedm set tisíc nakonec není tak moc, abych změnil svůj názor a tvrdil, že RS už není tím, co bývalo. Dokonce věřím, že se prodal jen zlomek původních aut za základní cenu. Dříve to ale byla vynikající nabídka, zatímco teď říkám, že už je jen lepší než dobrá...
Cena
Základní cena vozu (Octavia RS 2,0 TSI): 696 900 Kč
Základní cena vozu (Octavia RS 2,0 TSI DSG): 746 900 Kč
Technická data
Octavia RS 2,0 TSI
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 600 ot./min
Palivo: natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 689 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 448 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 420 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Technická data
Octavia RS 2,0 TSI DSG
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 600 ot./min
Palivo: natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 249 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 689 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 448 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 440 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz