Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Octavia RS 2017 2,0 TSI: čtyři oči pro pláč?
6.5.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Verze RS byla vizuálně nejpřitažlivější Octavií, se čtyřmi světly je ale spíše odvážným stylistickým experimentem. Jenže, záleží na tom vůbec někomu?
Přehled kapitol
Nadále výborná, jen ne tak levná
Rychlou Octavii jsme si dovolili svého času pochválit především kvůli neobyčejné kombinaci dvou ne zrovna běžně propojených charakterů a tyto odlišné tváře kvůli děleným světlometům ani deseti koním pod kapotou určitě neztratila. Ereso pořád chytře míchá schopnosti praktického auta na každý den s řidičsky velmi uspokojivým naturelem vhodným i do náročných podmínek.
Vlastně si myslím, že právě u Octavie RS záleží kvůli zajímavě rozvinutému talentu ještě méně na tom, jestli se jejímu potenciálnímu majiteli líbí přední světla či nikoli, protože tohle auto není na rozdíl od obyčejné verze pouze účelné. Své místo pod sluncem a hlavně tedy na silnici si umí přesvědčivě obhájit i jinak než tím, že by se muselo podbízet svými tvary.
Tím neříkám, že jde o dokonalé sportovní, akorát ošklivé auto. Krása je relativní a v jeho třídě bychom našli dost rychlejších soupeřů, především pak asi hlavně ze stejné koncernové líhně. A i když nemáte v plánu jezdit na okruhy, dostat se do situace, kdy budete postrádat samosvorný diferenciál, zase nebude tak složité.
Co ale Octavii RS musím vytknout a nemůžu si to nechat jen pro sebe, je její cena. Když jsme vám ji poprvé představovali před necelými čtyřmi lety, bavilo nás, co všechno dostanete za 620 tisíc. Také proto jsme byli ochotni přehlížet některé chybky a ve výsledku nás nadchla. Teď za technicky objektivně lehce vylepšený vůz, ale zase s diskutabilním designem dáte tisíc skoro 700.
Už slyším ze škodovky ty jízlivé poznámky, že sice ano, ale měl bych se naučit lépe počítat, protože za to všechno dostane zákazník mnohem hodnotnější výbavu a nakonec i silnější motor. Díky za připomenutí, ale to posun do vyšších cenových sfér zcela neomlouvá, ne každý o tu výbavu navíc stojí. Ani těch sedm set tisíc nakonec není tak moc, abych změnil svůj názor a tvrdil, že RS už není tím, co bývalo. Dokonce věřím, že se prodal jen zlomek původních aut za základní cenu. Dříve to ale byla vynikající nabídka, zatímco teď říkám, že už je jen lepší než dobrá...
Cena
Základní cena vozu (Octavia RS 2,0 TSI): 696 900 Kč
Základní cena vozu (Octavia RS 2,0 TSI DSG): 746 900 Kč
Technická data
Octavia RS 2,0 TSI
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 600 ot./min
Palivo: natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 689 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 448 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 420 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Technická data
Octavia RS 2,0 TSI DSG
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 600 ot./min
Palivo: natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 249 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 689 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 448 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 440 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 2 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva