První test Škoda Yeti 2014 1,8 TSI 4x4: revoluce se nekoná

(+ video) Inovovaný Yeti nepřináší revoluci, ale „jen” koncernem úzkostlivě řízenou evoluci. Je to tak správné? Podívejme se nejen na to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Škoda Yeti 2014 1,8 TSI 4x4: revoluce se nekoná

13.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Škoda Yeti 2014 1,8 TSI 4x4: revoluce se nekoná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Inovovaný Yeti nepřináší revoluci, ale „jen” koncernem úzkostlivě řízenou evoluci. Je to tak správné? Podívejme se nejen na to.

V terénu se překvapivě neztratí, offroadem ale není

V rámci testování jsme se také vydali do lesa, kde měl Yeti ukázat vlastnosti horala, který se nezalekne ani stoupání, brodivosti a bočních náklonů. Troufám si odhadnout, že se do podobného dobrodružství s tímto vozem pustí jen minimum majitelů. Jak uvidíte na videu, mimo silnice je docela působivý. Jeho tlumiče a pružiny nejsou samozřejmě tak měkké jako v případě pravověrných offroadů, což se občas projeví i vibracemi přenášenými do kabiny, ale to je jen logický kompromis. Vůz s vyměklým podvozkem se málokdy může chovat na silnici v zatáčkách dobře a naopak vůz s tvrdým naladěním zase v terénu. Z toho jednoznačně vyplývá, kde má a bude Yeti nejčastěji.

Pokyny instruktora hned zkraje pojmenovaného „Mr. Slowly“ (dle neustálého vykřikování tohoto hesla do vysílačky) nás nakonec přiměly k poslušnosti, ale Yetimu to žádné body dolů nesundalo. Se světlou výškou 180 mm a ve verzi raw i důkladnějším krytím podvozku si Yeti v režimu Off-Road (funguje do 30 km/h a aktivuje se tlačítkem před řadicí pákou) vedl nad očekávání dobře. Cítit je, že není na rozbahněné půdě při pomalém rozjíždění do kopce zcela ve své kůži, ale dolů necouvnul a s opatrnějším dávkováním plynu se nakonec vždycky vyhrabal. Zvládl dokonce i přehupování se přes muldy s kolem ve vzduchu a neztratil přitom dokonce ani jeden nárazník. Můžeme za tím vidět na míru připravený polygon, ale také dobře udělaný vůz. Sjíždění kopců je díky asistentu sjezdů lehká záležitost snad i pro ty, kteří ještě nemají řidičák. Na holičkách mě zkrátka a dobře nenechal ani jednou, byť na mále jsem měl. Brodění ve vodě s hloubkou odhadem půl metru dokázal statečně absolvovat, byť po jedné ze zkoušek se nějak výrazněji kouřilo z kapoty, což uvidíte možná i v některých záběrech na videu.


Off-roadvoá akce na tomto snímku začíná v čase 1:13

Podstatné se nezměnilo, slabiny i klady zůstaly

Těžko udělat nějaký stručný závěr. V některých detailech se podařilo Yetiho posunout do současnosti tak, aby lépe odolával tlaku mladší konkurence, v jiných zůstal stále stejný a to mu nakonec v kulisách nezřídka nežádoucí evoluce konkurence také neuškodilo. Mezi vrtochy bych přiřadil onu horší, avšak pro SUV velmi často příznačně vyšší pozici za volantem nebo tužší podvozek na některých hodně rozbitých cestách. Otázkou je, zda je nějak výrazněji jiný než u koncernového dvojčete, Tiguanu (já si to nemyslím). Fandové značky si určitě dají přednost yetimu, ti ostaní musí porovnat ceny a výbavy a rozhodnout se podle designu.

Revoluce se opravdu nekonala a výčet novinek by se v klidu vešel na papír formátu A4. Ty opravdu podstatné jako třeba Haldex 5. generace by vydaly už jen na jeden odstavec. Ale konec konců je to facelift, který o revoluci usiluje zřídkakdy, evolucí v podobě nových detailů pro posilnění pro následující 2-4 roky zpravidla prochází. Má to tak být? V moderních trendech, aby se čert vyznal. Zřejmě to špatné není. Já bych za ceny startující na 340 tisích už raději uvažoval o Octavii, ale tím neříkám, že se některým za tyto peníze nebude zdát jako lepší volba právě odrecenzovaný Yeti. Vedle s ním nešlápnou.

První test Škoda Yeti 2014 1,8 TSI 4x4: revoluce se nekoná - 26 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 04První test Škoda Yeti 2014 1,8 TSI 4x4: revoluce se nekoná - 27 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 47První test Škoda Yeti 2014 1,8 TSI 4x4: revoluce se nekoná - 28 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 92

Základní cena vozu (Yeti Active 1,2 TSI): 339 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Yeti Outdoor Ambition 1,8 TSI 4x4): 614 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Yeti Outdoor Elegance 1,8 TSI 4x4): 664 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,8 l
Mimo město: 6,6 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 222 mm
Šířka: 1 793 mm
Výška: 1 691 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1430/1 505 kg
Užitečná hmotnost: 620 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 405-510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše