Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Yeti 2014 1,8 TSI 4x4: revoluce se nekoná
13.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Inovovaný Yeti nepřináší revoluci, ale „jen” koncernem úzkostlivě řízenou evoluci. Je to tak správné? Podívejme se nejen na to.
Přehled kapitol
V terénu se překvapivě neztratí, offroadem ale není
V rámci testování jsme se také vydali do lesa, kde měl Yeti ukázat vlastnosti horala, který se nezalekne ani stoupání, brodivosti a bočních náklonů. Troufám si odhadnout, že se do podobného dobrodružství s tímto vozem pustí jen minimum majitelů. Jak uvidíte na videu, mimo silnice je docela působivý. Jeho tlumiče a pružiny nejsou samozřejmě tak měkké jako v případě pravověrných offroadů, což se občas projeví i vibracemi přenášenými do kabiny, ale to je jen logický kompromis. Vůz s vyměklým podvozkem se málokdy může chovat na silnici v zatáčkách dobře a naopak vůz s tvrdým naladěním zase v terénu. Z toho jednoznačně vyplývá, kde má a bude Yeti nejčastěji.
Pokyny instruktora hned zkraje pojmenovaného „Mr. Slowly“ (dle neustálého vykřikování tohoto hesla do vysílačky) nás nakonec přiměly k poslušnosti, ale Yetimu to žádné body dolů nesundalo. Se světlou výškou 180 mm a ve verzi raw i důkladnějším krytím podvozku si Yeti v režimu Off-Road (funguje do 30 km/h a aktivuje se tlačítkem před řadicí pákou) vedl nad očekávání dobře. Cítit je, že není na rozbahněné půdě při pomalém rozjíždění do kopce zcela ve své kůži, ale dolů necouvnul a s opatrnějším dávkováním plynu se nakonec vždycky vyhrabal. Zvládl dokonce i přehupování se přes muldy s kolem ve vzduchu a neztratil přitom dokonce ani jeden nárazník. Můžeme za tím vidět na míru připravený polygon, ale také dobře udělaný vůz. Sjíždění kopců je díky asistentu sjezdů lehká záležitost snad i pro ty, kteří ještě nemají řidičák. Na holičkách mě zkrátka a dobře nenechal ani jednou, byť na mále jsem měl. Brodění ve vodě s hloubkou odhadem půl metru dokázal statečně absolvovat, byť po jedné ze zkoušek se nějak výrazněji kouřilo z kapoty, což uvidíte možná i v některých záběrech na videu.
Off-roadvoá akce na tomto snímku začíná v čase 1:13
Podstatné se nezměnilo, slabiny i klady zůstaly
Těžko udělat nějaký stručný závěr. V některých detailech se podařilo Yetiho posunout do současnosti tak, aby lépe odolával tlaku mladší konkurence, v jiných zůstal stále stejný a to mu nakonec v kulisách nezřídka nežádoucí evoluce konkurence také neuškodilo. Mezi vrtochy bych přiřadil onu horší, avšak pro SUV velmi často příznačně vyšší pozici za volantem nebo tužší podvozek na některých hodně rozbitých cestách. Otázkou je, zda je nějak výrazněji jiný než u koncernového dvojčete, Tiguanu (já si to nemyslím). Fandové značky si určitě dají přednost yetimu, ti ostaní musí porovnat ceny a výbavy a rozhodnout se podle designu.
Revoluce se opravdu nekonala a výčet novinek by se v klidu vešel na papír formátu A4. Ty opravdu podstatné jako třeba Haldex 5. generace by vydaly už jen na jeden odstavec. Ale konec konců je to facelift, který o revoluci usiluje zřídkakdy, evolucí v podobě nových detailů pro posilnění pro následující 2-4 roky zpravidla prochází. Má to tak být? V moderních trendech, aby se čert vyznal. Zřejmě to špatné není. Já bych za ceny startující na 340 tisích už raději uvažoval o Octavii, ale tím neříkám, že se některým za tyto peníze nebude zdát jako lepší volba právě odrecenzovaný Yeti. Vedle s ním nešlápnou.
Základní cena vozu (Yeti Active 1,2 TSI): 339 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Yeti Outdoor Ambition 1,8 TSI 4x4): 614 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Yeti Outdoor Elegance 1,8 TSI 4x4): 664 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,8 l
Mimo město: 6,6 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 222 mm
Šířka: 1 793 mm
Výška: 1 691 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1430/1 505 kg
Užitečná hmotnost: 620 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 405-510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB