První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů

Více akumulátorů Priusu prospělo. Nejenže ujede až 25 km čistě na elektřinu, při krátkých jízdách je i uživatelsky příjemnější a řidičsky zajímavější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů

4.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Více akumulátorů Priusu prospělo. Nejenže ujede až 25 km čistě na elektřinu, při krátkých jízdách je i uživatelsky příjemnější a řidičsky zajímavější.

Jízdně příjemnější, jen asi ne až tak ekologický

Jaký je tedy závěr? Opustíme-li přemítání nad smyslem hybridních aut, pak se Prius Plug-In jeví být příjemnější, než jsem očekával. Novinka je ovladatelnější a méně hlučná než standardní model. Zároveň vám opravdu nabídne smysluplnou porci jízdy na elektřinu, ačkoliv v Česku tento fakt sráží malá infrastruktura. V případě bruselských poslanců si ale dovedu představit, že svou hybridní Toyotu parkují na letišti a po vystoupení z Boeingu cestují do evropského parlamentu zadarmo. Tedy alespoň z jejich pohledu.

Celková ekologická zátěž samotného auta je ale jiná písnička. Kvůli tomu, že se vyrábí pouze v japonském Tsutsumi nebo thajském Chachoengsao, absolvuje cestu za uživatelem do Evropy na zámořské lodi. A ta si rozhodně s nějakým nařízením přikazujícím emise CO2 114 g/km hlavu neláme. Je také náročnější na výrobu, vstupní suroviny, někdo musel takové auto vyvinout skoro od nuly (což u konvenčních aut tak úplně neplatí)... Těch „ekologických ale” je zkrátka hodně.

Na druhou stranu ale musím japonské automobilce přiznat body za to, že raději přišla do pranice s hybridem než s elektromobilem, které dnes pro naprosto drtivou většinu potenciálních uživatelů nepředstavují žádné řešení jejich mobility. Prius se vám nemusí zamlouvat, nemůžete mu ale upřít, že s ním lze dojet prakticky kamkoli a nebýt přitom příliš zatěžován jeho koncepcí. Chválit je možné také relativně krátkou dobíjecí dobu, i když 90 minut se na 25 km zdá být přece jen poměrně hodně. Vynikat bude ale Prius Plug-In při srovnání s konkurenčním Opelem Ampera - ten sice nabízí dvakrát tak delší elektrický dojezd, je ale o poznání dražší a především o podstatných 207 kg těžší.

Ve výsledku bych ovšem vždy raději usednul do jakéhokoliv benzinového vozu, jehož potenciál a reakce nekrotí všemožné elektronické systémy či převodovky CVT. Jehož brzdový pedál reaguje vždy stejně a nevykazuje rozdílný odpor v závislosti na stavu baterií. Pokud ale zrovna pro Priusu prahnete, Plug-In vám rozmlouvat nebudu. Přes vše zmíněné představuje oproti základnímu modelu z uživatelského pohledu posun vpřed.

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 16 - Test Toyota Prius Plug-In Hybrid prvni PerexPrvní test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 17 - Toyota Prius Plug-In Brusel 32První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 18 - Toyota Prius Plug-In Brusel 25

Proč ho chtít?

Nemusíte být zapřísáhlý ekolog. Prius Plug-In má smysl pro řadu lidí, kteří denně nenajedou více než 25 km a mají přístup k zásuvce s elektrickou energií nejen doma, ale i v cíli svých cest. Pocitově se navíc zdá být lehčí a ovladatelnější než základní model, takže za jeho volantem najdou i trochu vzrušení.

Proč ho nechtít?

Oproti standardnímu Priusu nenabízí při delších jízdách nic podstatného k dobru, jeho reputaci navíc Toyota kazí absurdními prohlášeními o dojezdu 1 200 km. Proti hovoří zároveň příliš vysoká cena, která kombinuje řidičsky přece jen nepříliš zajímavý vůz s nikterak okouzlující spotřebou při mimoměstských jízdách.

Cena

Základní cena vozu (Prius Plug-In Hybrid): 899 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Největší výkon: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment: 207 Nm
Největší výkon soustavy: 100 kW (136 k)
Li-ion akumulátory o kapacitě 4,4 kWh

Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka e-CVT, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: -
Mimo město: -
Kombinovaná: 2,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 480 mm
Šířka: 1 745 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 425 kg
Užitečná hmotnost: 415 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 443 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Kompletní fotogalerie

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 19 - Toyota Prius Plug-In Brusel 01První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 20 - Toyota Prius Plug-In Brusel 02První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 21 - Toyota Prius Plug-In Brusel 03První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 22 - Toyota Prius Plug-In Brusel 04První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 23 - Toyota Prius Plug-In Brusel 05První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 24 - Toyota Prius Plug-In Brusel 06První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 25 - Toyota Prius Plug-In Brusel 07První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 26 - Toyota Prius Plug-In Brusel 08První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 27 - Toyota Prius Plug-In Brusel 09První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 28 - Toyota Prius Plug-In Brusel 10První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 29 - Toyota Prius Plug-In Brusel 11První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 30 - Toyota Prius Plug-In Brusel 12První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 31 - Toyota Prius Plug-In Brusel 13První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 32 - Toyota Prius Plug-In Brusel 14První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 33 - Toyota Prius Plug-In Brusel 15První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 34 - Toyota Prius Plug-In Brusel 16První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 35 - Toyota Prius Plug-In Brusel 17První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 36 - Toyota Prius Plug-In Brusel 18První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 37 - Toyota Prius Plug-In Brusel 21

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 38 - Toyota Prius Plug-In Brusel 22První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 39 - Toyota Prius Plug-In Brusel 23První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 40 - Toyota Prius Plug-In Brusel 24První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 41 - Toyota Prius Plug-In Brusel 28První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 42 - Toyota Prius Plug-In Brusel 29První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 43 - Toyota Prius Plug-In Brusel 30První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 44 - Toyota Prius Plug-In Brusel 31

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 45 - Toyota Prius Plug-In Brusel 32První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 46 - Toyota Prius Plug-In Brusel 33První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 47 - Toyota Prius Plug-In Brusel 34První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 48 - Toyota Prius Plug-In Brusel 35

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 49 - Toyota Prius Plug-In Brusel 19První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 50 - Toyota Prius Plug-In Brusel 20První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 51 - Toyota Prius Plug-In Brusel 25První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 52 - Toyota Prius Plug-In Brusel 26První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 53 - Toyota Prius Plug-In Brusel 27

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.