První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů

Více akumulátorů Priusu prospělo. Nejenže ujede až 25 km čistě na elektřinu, při krátkých jízdách je i uživatelsky příjemnější a řidičsky zajímavější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů

4.10.2012 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Více akumulátorů Priusu prospělo. Nejenže ujede až 25 km čistě na elektřinu, při krátkých jízdách je i uživatelsky příjemnější a řidičsky zajímavější.

Jízdně příjemnější, jen asi ne až tak ekologický

Jaký je tedy závěr? Opustíme-li přemítání nad smyslem hybridních aut, pak se Prius Plug-In jeví být příjemnější, než jsem očekával. Novinka je ovladatelnější a méně hlučná než standardní model. Zároveň vám opravdu nabídne smysluplnou porci jízdy na elektřinu, ačkoliv v Česku tento fakt sráží malá infrastruktura. V případě bruselských poslanců si ale dovedu představit, že svou hybridní Toyotu parkují na letišti a po vystoupení z Boeingu cestují do evropského parlamentu zadarmo. Tedy alespoň z jejich pohledu.

Celková ekologická zátěž samotného auta je ale jiná písnička. Kvůli tomu, že se vyrábí pouze v japonském Tsutsumi nebo thajském Chachoengsao, absolvuje cestu za uživatelem do Evropy na zámořské lodi. A ta si rozhodně s nějakým nařízením přikazujícím emise CO2 114 g/km hlavu neláme. Je také náročnější na výrobu, vstupní suroviny, někdo musel takové auto vyvinout skoro od nuly (což u konvenčních aut tak úplně neplatí)... Těch „ekologických ale” je zkrátka hodně.

Na druhou stranu ale musím japonské automobilce přiznat body za to, že raději přišla do pranice s hybridem než s elektromobilem, které dnes pro naprosto drtivou většinu potenciálních uživatelů nepředstavují žádné řešení jejich mobility. Prius se vám nemusí zamlouvat, nemůžete mu ale upřít, že s ním lze dojet prakticky kamkoli a nebýt přitom příliš zatěžován jeho koncepcí. Chválit je možné také relativně krátkou dobíjecí dobu, i když 90 minut se na 25 km zdá být přece jen poměrně hodně. Vynikat bude ale Prius Plug-In při srovnání s konkurenčním Opelem Ampera - ten sice nabízí dvakrát tak delší elektrický dojezd, je ale o poznání dražší a především o podstatných 207 kg těžší.

Ve výsledku bych ovšem vždy raději usednul do jakéhokoliv benzinového vozu, jehož potenciál a reakce nekrotí všemožné elektronické systémy či převodovky CVT. Jehož brzdový pedál reaguje vždy stejně a nevykazuje rozdílný odpor v závislosti na stavu baterií. Pokud ale zrovna pro Priusu prahnete, Plug-In vám rozmlouvat nebudu. Přes vše zmíněné představuje oproti základnímu modelu z uživatelského pohledu posun vpřed.

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 16 - Test Toyota Prius Plug-In Hybrid prvni PerexPrvní test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 17 - Toyota Prius Plug-In Brusel 32První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 18 - Toyota Prius Plug-In Brusel 25

Proč ho chtít?

Nemusíte být zapřísáhlý ekolog. Prius Plug-In má smysl pro řadu lidí, kteří denně nenajedou více než 25 km a mají přístup k zásuvce s elektrickou energií nejen doma, ale i v cíli svých cest. Pocitově se navíc zdá být lehčí a ovladatelnější než základní model, takže za jeho volantem najdou i trochu vzrušení.

Proč ho nechtít?

Oproti standardnímu Priusu nenabízí při delších jízdách nic podstatného k dobru, jeho reputaci navíc Toyota kazí absurdními prohlášeními o dojezdu 1 200 km. Proti hovoří zároveň příliš vysoká cena, která kombinuje řidičsky přece jen nepříliš zajímavý vůz s nikterak okouzlující spotřebou při mimoměstských jízdách.

Cena

Základní cena vozu (Prius Plug-In Hybrid): 899 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Největší výkon: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment: 207 Nm
Největší výkon soustavy: 100 kW (136 k)
Li-ion akumulátory o kapacitě 4,4 kWh

Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka e-CVT, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: -
Mimo město: -
Kombinovaná: 2,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 480 mm
Šířka: 1 745 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 425 kg
Užitečná hmotnost: 415 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 443 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Kompletní fotogalerie

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 19 - Toyota Prius Plug-In Brusel 01První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 20 - Toyota Prius Plug-In Brusel 02První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 21 - Toyota Prius Plug-In Brusel 03První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 22 - Toyota Prius Plug-In Brusel 04První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 23 - Toyota Prius Plug-In Brusel 05První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 24 - Toyota Prius Plug-In Brusel 06První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 25 - Toyota Prius Plug-In Brusel 07První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 26 - Toyota Prius Plug-In Brusel 08První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 27 - Toyota Prius Plug-In Brusel 09První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 28 - Toyota Prius Plug-In Brusel 10První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 29 - Toyota Prius Plug-In Brusel 11První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 30 - Toyota Prius Plug-In Brusel 12První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 31 - Toyota Prius Plug-In Brusel 13První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 32 - Toyota Prius Plug-In Brusel 14První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 33 - Toyota Prius Plug-In Brusel 15První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 34 - Toyota Prius Plug-In Brusel 16První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 35 - Toyota Prius Plug-In Brusel 17První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 36 - Toyota Prius Plug-In Brusel 18První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 37 - Toyota Prius Plug-In Brusel 21

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 38 - Toyota Prius Plug-In Brusel 22První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 39 - Toyota Prius Plug-In Brusel 23První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 40 - Toyota Prius Plug-In Brusel 24První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 41 - Toyota Prius Plug-In Brusel 28První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 42 - Toyota Prius Plug-In Brusel 29První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 43 - Toyota Prius Plug-In Brusel 30První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 44 - Toyota Prius Plug-In Brusel 31

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 45 - Toyota Prius Plug-In Brusel 32První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 46 - Toyota Prius Plug-In Brusel 33První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 47 - Toyota Prius Plug-In Brusel 34První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 48 - Toyota Prius Plug-In Brusel 35

První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 49 - Toyota Prius Plug-In Brusel 19První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 50 - Toyota Prius Plug-In Brusel 20První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 51 - Toyota Prius Plug-In Brusel 25První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 52 - Toyota Prius Plug-In Brusel 26První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů - 53 - Toyota Prius Plug-In Brusel 27

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.