Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota Prius Plug-In Hybrid: hvězda prvních dvaceti kilometrů
4.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Více akumulátorů Priusu prospělo. Nejenže ujede až 25 km čistě na elektřinu, při krátkých jízdách je i uživatelsky příjemnější a řidičsky zajímavější.
Přehled kapitol
Jízdně příjemnější, jen asi ne až tak ekologický
Jaký je tedy závěr? Opustíme-li přemítání nad smyslem hybridních aut, pak se Prius Plug-In jeví být příjemnější, než jsem očekával. Novinka je ovladatelnější a méně hlučná než standardní model. Zároveň vám opravdu nabídne smysluplnou porci jízdy na elektřinu, ačkoliv v Česku tento fakt sráží malá infrastruktura. V případě bruselských poslanců si ale dovedu představit, že svou hybridní Toyotu parkují na letišti a po vystoupení z Boeingu cestují do evropského parlamentu zadarmo. Tedy alespoň z jejich pohledu.
Celková ekologická zátěž samotného auta je ale jiná písnička. Kvůli tomu, že se vyrábí pouze v japonském Tsutsumi nebo thajském Chachoengsao, absolvuje cestu za uživatelem do Evropy na zámořské lodi. A ta si rozhodně s nějakým nařízením přikazujícím emise CO2 114 g/km hlavu neláme. Je také náročnější na výrobu, vstupní suroviny, někdo musel takové auto vyvinout skoro od nuly (což u konvenčních aut tak úplně neplatí)... Těch „ekologických ale” je zkrátka hodně.
Na druhou stranu ale musím japonské automobilce přiznat body za to, že raději přišla do pranice s hybridem než s elektromobilem, které dnes pro naprosto drtivou většinu potenciálních uživatelů nepředstavují žádné řešení jejich mobility. Prius se vám nemusí zamlouvat, nemůžete mu ale upřít, že s ním lze dojet prakticky kamkoli a nebýt přitom příliš zatěžován jeho koncepcí. Chválit je možné také relativně krátkou dobíjecí dobu, i když 90 minut se na 25 km zdá být přece jen poměrně hodně. Vynikat bude ale Prius Plug-In při srovnání s konkurenčním Opelem Ampera - ten sice nabízí dvakrát tak delší elektrický dojezd, je ale o poznání dražší a především o podstatných 207 kg těžší.
Ve výsledku bych ovšem vždy raději usednul do jakéhokoliv benzinového vozu, jehož potenciál a reakce nekrotí všemožné elektronické systémy či převodovky CVT. Jehož brzdový pedál reaguje vždy stejně a nevykazuje rozdílný odpor v závislosti na stavu baterií. Pokud ale zrovna pro Priusu prahnete, Plug-In vám rozmlouvat nebudu. Přes vše zmíněné představuje oproti základnímu modelu z uživatelského pohledu posun vpřed.
Proč ho chtít?
Nemusíte být zapřísáhlý ekolog. Prius Plug-In má smysl pro řadu lidí, kteří denně nenajedou více než 25 km a mají přístup k zásuvce s elektrickou energií nejen doma, ale i v cíli svých cest. Pocitově se navíc zdá být lehčí a ovladatelnější než základní model, takže za jeho volantem najdou i trochu vzrušení.
Proč ho nechtít?
Oproti standardnímu Priusu nenabízí při delších jízdách nic podstatného k dobru, jeho reputaci navíc Toyota kazí absurdními prohlášeními o dojezdu 1 200 km. Proti hovoří zároveň příliš vysoká cena, která kombinuje řidičsky přece jen nepříliš zajímavý vůz s nikterak okouzlující spotřebou při mimoměstských jízdách.
Cena
Základní cena vozu (Prius Plug-In Hybrid): 899 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Největší výkon: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment: 207 Nm
Největší výkon soustavy: 100 kW (136 k)
Li-ion akumulátory o kapacitě 4,4 kWh
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka e-CVT, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: -
Mimo město: -
Kombinovaná: 2,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 480 mm
Šířka: 1 745 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 425 kg
Užitečná hmotnost: 415 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 443 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Kompletní fotogalerie
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před hodinou - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 2 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva