Rychlý test Mercedes-AMG GT S: konečně AMG pro řidiče

(+video) Mercedes dal za vznik řadě zajímavých aut. GT je ale po čase první, které okouzlí i náročné řidiče.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Mercedes-AMG GT S: konečně AMG pro řidiče

13.4.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Rychlý test Mercedes-AMG GT S: konečně AMG pro řidiče

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+video) Mercedes dal za vznik řadě zajímavých aut. GT je ale po čase první, které okouzlí i náročné řidiče.

U Porsche musí přemýšlet

I když s Mercedesem-AMG GT asi nevyhrajete žádný economy run, mohu vám jeho koupi s klidným svědomím doporučit. Je prostě takový, jaký má být - extrémně rychlý, dobře ovladatelný a naladěním „realistický”. Je to auto, které dokáže být sprinterem, drifterem, okruhovou hračkou i gétéčkem. Nic z toho dokonale, ale všechno sakramentsky dobře. Mezi vás a svých 510 koní nestaví hráz a zaujmout tak svede i nadšené řidiče toužící co nejlépe ovládnout svůj vůz - tak moc, jak to žádné z AMG s podobnou cenovkou v posledních letech nedokázalo.

Snad každý se mě po jízdě s ním ptal na srovnání s Porsche 911, tak notoricky známá je snaha Mercedesu se zuffenhausenské ikoně vyrovnat. Smysluplné srovnání by potřebovalo více prostoru, ve zkratce si ale troufnu říci, že 911 je navzdory svému ústupu ze slávy v generaci 991 řidičsky pořád zajímavějším, preciznějším strojem, který přitom stále dokáže být nekompromisně každodenní. AMG GT je mu ale v mnoha ohledech tak blízko, jak mu žádný Mercedes posledních dekád nebyl a k tomu přidává i některé vlastnosti, kterými 911 nedisponuje.

Je to prostě trochu jiné auto, pokud pro něj ale 911 byla vzorem, pak se vedle ní rozhodně nemá za co stydět. A to je třeba dodat, že Porsche je v některých ohledech - budeme-li brát v potaz skromnější verze než Turbo - silnější v kramflecích hlavně díky tomu, co už beztak dlouho mít nebude, atmosféricky plněnému motoru. Až přepřáhne čistě na turba jako AMG, budou karty rozdány znovu. U Porsche tak jistě mají už teď o čem přemýšlet...

Rychlý test Mercedes-AMG GT S: konečně AMG pro řidiče - 34 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 02Rychlý test Mercedes-AMG GT S: konečně AMG pro řidiče - 35 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 39Rychlý test Mercedes-AMG GT S: konečně AMG pro řidiče - 36 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 67

Cena

Základní cena testovaného vozu (Mercedes-AMG GT): 3 236 750 Kč
Základní cena testovaného provedení (Mercedes-AMG GT S): 3 775 200 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 982 ccm
Největší výkon: 375 kW (510 k) při 6 250 ot./min
Největší točivý moment: 650 Nm při 1 750 - 4 750 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 310 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,8
Město: 12,4 l
Mimo město: 7,9 l
Kombinovaná: 9,5 l
Objem palivové nádrže: 65 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 546 mm
Šířka: 1 939 mm
Výška: 1 288 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 645/1 570 kg
Užitečná hmotnost: 245 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 350 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše