Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah

(+ videa) Sedan nepozbyl kvalit zbytku řady A3, přidává k nim ale v celosvětovém měřítku žádanou třetí dimenzi karoserie. V lecčems je schopen zastínit i dražší A4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah

16.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Sedan nepozbyl kvalit zbytku řady A3, přidává k nim ale v celosvětovém měřítku žádanou třetí dimenzi karoserie. V lecčems je schopen zastínit i dražší A4.

Minimum bude zdaleka nejvíce

Ne nadarmo už dříve zaznělo, že méně je u A3 jednoznačně více a jen dodám že bezhlavá honba po maximální výbavě za každou cenu tady udělá více škod než užitku. Co se týče mě, odpustil bych si primárně vespod zploštělý volant, za který si ještě navíc zákazník ještě za trest připlatí a dostává s ním občas velmi podivné pocity. Mám na mysli situace, jakmile musí třeba při parkování nebo rychlé jízdě tím zatraceným kolem více točit. Platí to v případě volantu a platit to bude dle mého soudu i u dalších prvků příplatkové výbavy.

Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 43 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 57Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 44 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 83Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 45 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 72

Raději už vynechám popis zmateného chování elektronického ochránce a vraha v jedné osobě (Pre Sense, jak u Audi nazvali svůj pre-crash) či nedokonalý adaptivní tempomat, který brzy přestanete pro jeho nálady zcela používat. Zmíním však i panoramatické střešní okno, které možná vypadá dobře zvenku při pohledu z vyšších pater budovy, kdy přidává sedanu trochu té šmrncovní černé barvy navíc, jenomže uvnitř znamená stále jen velmi skromný otvor a žádnou podívanou na hvězdnou oblohu. Totéž platí o rozšíření rozhraní MMI (s lepší navigací) systémem Audi Connect, tedy o připojení k vysokorychlostnímu internetu a všem možným sociálním sítím.

Nehodlám už se rýpat v podrobných funkcích, jelikož už bych také jen opakoval napsané. Ale měl jsem z něj pocit, že je takový polovičatý, což možná souvisí s jeho zkušebním provozem. Jinak se mi sedan zkrátka a dobře nezdá být z místa řidiče ani o fous jiný než ostatní karosářské varianty. Nakonec tedy uvnitř nabývám dojmu, že u A3 neplatí jen méně je více, ale že minimum je v kabině takřka maximum. Sedan dokazuje, že i těm, kteří neprahnou za každou cenu pro štědrém prostoru na zadních sedadlech, bude tohle auto říkat možná více než větší A4 staršího data výroby.

Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 46 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 67Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 47 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 74Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 48 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 77

Potenciální vrah své starší sestry

Audi udělalo další vůz, který je lepší než jsem si představoval. Na schopném základu MQB postavilo tentokrát kompaktní sedan, jenomže už s rozměry odpovídajícími první generaci hierarchicky vyššího modelu A4. Rozhodně se mi tahle A3 jeví v celkově lepším světle než v podstatě jediný přímý konkurent od Mercedesu. Až na detaily jako jsou nesmyslné prvky výbavy nebo pokulhávající elektronické systémy, které si ale nakonec není třeba objednávat, se s ním bude dát žít i jezdit každý den. Pokud tedy nepřiberete odrostlejší děti nebo snad mladé basketbalisty, pak se ve dvou můžete cítit v dosud designově nejatraktivnější A3 snad lépe než v současné generaci A4.

Ta se mimochodem v podobné motorizaci dá pořídit o více než 100 tisíc korun dráž, přestože už má pěknou řádku let za sebou. Spolu s A4 budete muset obětovat hezčí kabinu, charakternější a jednoduše zábavnější jízdní vlastnosti, stejně tak novější a zase o kus úspornější motor a z toho logicky vylývající lepší dynamiku. S á-čtyřkou v podstatě získáváte „jen“ větší prostor vzadu a objemnější zavazadelník. Jenomže i dnes najdeme kupu manažerů pendlujících dlouhé firemní štreky, kteří vlastně téměř žádné štědřejší místo vzadu nepotřebují a těch pár kufrů jim zatím poslední varianta A3 pobere s prstem ve výfuku.

Pokud bych měl volit mezi A3 a CLA, pak bude moje srdce asi více nakloněno levnějšímu Audi, přestože není tak vzhledově výrazné jako Mercedes. Na druhou stranu, i za těch 800 tisíc Kč, respektive 950 tisíc v případě vybaveného testovacího vozu, bych se už dost možná poohlížel po trošku jiném voze. Tím však nehodlám nikoho od A3 sedan zásadně odrazovat a budu pro něho mít pochopení.

Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 49 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 05Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 50 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 43Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah - 51 - Test Audi A3 Sedan 18 TFSI 2013 39

Cena

Základní cena testovaného vozu (Audi A3 Sedan1,4 TFSI Attraction): 614 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (A3 Sedan 1,8 TFSI S tronic Ambition): 784 900 Kč
Cena testovaného vozu s uvedenou motorizací a výbavou (A3 Sedan 1,8 TFSI S tronic Ambition): 953 100 Kč

Kompletní český ceník (PDF, 456 kB)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250-5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,0 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 295/1 370 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše