Test Audi A3 Sportback 1,8 TFSI: méně je někdy více

(+ videa) Nová A3 i jako Sportback dokazuje, že je vrcholným dílem na MQB. Špičková specifikace a dvoje dveře navíc ji ale vždy nepomáhají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi A3 Sportback 1,8 TFSI: méně je někdy více

22.10.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Audi A3 Sportback 1,8 TFSI: méně je někdy více

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nová A3 i jako Sportback dokazuje, že je vrcholným dílem na MQB. Špičková specifikace a dvoje dveře navíc ji ale vždy nepomáhají.

Ne všechno navíc je opravdu víc

Jde o test nové verze už dříve zkoušeného vozu, a tak jsem se tentokrát mohl méně soustřeďovat na podstatu auta samotného a více prostoru věnovat některým novým detailům, které nespočívaly jen v jiné karoserii s dvojicí dveří navíc. Hlavně velmi vysoká výbava přidala A3 spoustu nových zákoutí ke zkoumání a z jejich hodnocení byste mohli nabýt dojmu, že nejde o bůhvíjaké auto.

To by ale byl omyl, jde o bůhvíjaké auto, A3 je dnes bez diskuze jedním z nejlepších kompaktů vůbec a jestli má tří- a nebo pětidvéřovou karoserii na tom mnoho nemění. Dojmy měnily úplně jiné věci, které měly vozu pomoci - zatímco prvně tetované třídvířko výbavou neoplývalo, Sportback jí byl napěchovaný až po střechu (jakkoli v ceníku příplatkové výbavy by šlo i tak ještě chvíli řádit).

Dojem z vozu to ale v mých očích spíše snižovalo. Jak už jsem zmínil, samotná karoserie je více věcí vkusu a potřeb - sám bych bral 3D-verzi, ale ta s pěti dveřmi mnoho z jejích jízdních kvalit navzdory vyšší hmotnosti a delšímu rozvozu neubrala. U příplatkových 18" kol už by ale bylo možné hovořit jinak a u řady dalších prvků rovněž. Automat kvalit aktuálního S-tronicu alespoň ambiciózní motorizaci 1,8 TSI prostě škodí, příliš mnoho negativ vidím i v adaptivním tempomatu a s ním spojeném pre-crash systému Audi Pre-Sense. Prvky jako automatické přepínání dálkových světel jsou po mém soudu nepoužitelné a rozpačitý Audi Connect za 14 tisíc je tak trochu zbytečný rozmar.

Kdysi jsem chtěl napsat článek, a možná to ještě někdy udělám, „X prvků příplatkové výbavy, které si do auta určitě nekupujte”, protože mu více škodí než pomáhají. V této A3 jich byla snad většina.

Nic to nemění na tom, že A3 je skvělé auto a má mé doporučení, jen radím při její konfiguraci více váhat nad tím, co si do ní ještě koupit, v některých případech to nemusí být výhra. Zkrátka pořád platí, že méně může být i více. Cenu testovaného vozu navíc tyto záležitosti vyšroubovaly na téměř 1,2 milionu Kč, čímž spíše zdůraznily pochybnosti nad tím, zda A3, navzdory své mimořádnosti, dokáže obhájit svou cenu. Odpověď na tuto otázku ale nechám tentokrát na vás...

Test Audi A3 Sportback 1,8 TFSI: méně je někdy více - 50 - Test Audi A3 Sportback 18 TFSI 2013 010Test Audi A3 Sportback 1,8 TFSI: méně je někdy více - 51 - Test Audi A3 Sportback 18 TFSI 2013 051Test Audi A3 Sportback 1,8 TFSI: méně je někdy více - 52 - Test Audi A3 Sportback 18 TFSI 2013 179

Základní cena vozu (A3 Sportback 1,2 TFSI Attraction): 554 700 Kč
Základní cena testovaného provedení (A3 Sportback 1,8 TFSI S-tronic Ambition): 762 700 Kč
Cena testované verze (A3 Sportback 1,8 TFSI S-tronic Ambition + příplatková výbava): 1 198 700 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 350 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,0 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 785 mm
Výška: 1 425 mm
Rozvor náprav: 2 636 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 280/1 355 kg
Užitečná hmotnost: 560 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.