Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 130i: opravdové BMW
26.2.2007 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Sportovní duch se z některých mnichovských vozů poslední dobou zvolna vytrácí. Jedničková řada není z těch, pro které by to platilo.
Přehled kapitol
- Úvod, Funkcionalistický exteriér, Kvalitní interiér za příplatek
- Perfektní pozice za volantem, Dokonalý šestiválec
- Úctyhodná dynamika, Skvělé jízdní vlastnosti
- Neuvěřitelně odolné brzdy, Záď touží po sedativech
- Běžnému provozu neříká ne, Odpovídající provozní náklady
- Prostě jednička, Plusy a minusy, Cenové a technické parametry
- Kompletní fotogalerie (52 foto)
Prostě jednička
Pakliže přijmeme za svou myšlenku, že jediné opravdové BMW má za svým označením písmeno M, je mu 130i blíže než kterýkoli jiný ze současných „ne-eMkových“ modelů značky. A to je jistě uspokojivé zjištění pro ty, kteří touží po opravdu sportovně laděném voze s vysokým výkonem za rozumnou cenu. Samozřejmě, 130i absolutní nekompromisnost M postrádá, ale to bude pro nemalou část osazenstva nepřehlédnutelným plus, přičemž sportovně laděné řidiče celkem drobné komfortní ústupky jedničkové řady odrazovat nebudou.
Některými zákazníky kdysi cloumaly obavy, zda jedničková řada dokáže být ještě tím pravým BMW. Dnes už je jasné, že „1er” má k tradicím značky blíže než většina ostatních modelů. Přijímá nečekaně málo kompromisů a nesnaží se být za každou cenu prodejním trhákem. Takové auto nikdy nemůže vítězit v povšechných srovnávacích testech, nikdy na něj neuslyšíte chválu od těch, které uchvacuje Golf. Nicméně v tom, co má dělat, je jednoduše skvělé a nemusíte si pořídit zrovna nejsilnější šestiválcový model, abyste měli vynikající přibroušený kompakt. Osobně jsem dodnes nadšen i jízdou se 116i.
Kdo touží po BMW, nekupuje si v podobě jedničky žádný sociálně únosný odvárek, ale skutečné sportovně laděné auto, které nerozdává radost z jízdy jen podle propagačních materiálů automobilky.
Ostré kompakty jsem měl vždy rád, několik jich vlastnil a většinu ostatních zkusil. Jsem skálopevně přesvědčen, že BMW 130i je daleko nejlepší hot hatch, který byl kdy vyroben. Můžete milovat Golf GTI nebo Focus ST, můžete mít rádi Audi S3 nebo Alfu 147 GTA. BMW 130i ale kope úplně jinou ligu a v reálném „sportovním světě” s ním žádný z uvedených vozů nemůže soupeřit. Ten umí to a ten zas tohle, šíře schopností stotřicítky ale nedosahuje jediný...
Plusy:
- Jízdní vlastnosti
- Ovladatelnost
- Mimořádně odolné brzdy
- Motor
- Dynamika
Minusy:
- Ne zcela klidná záď v nedokonalých podmínkách
- Tužší řazení
- Objem palivové nádrže
Cena v základní výbavě (130i, 5D): 1 006 900 Kč
Cena testovaného provedení: 1 327 250 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený zážehový šestiválec, uložený vpředu podél za přední nápravou
- Objem: 2 996 ccm
- Největší výkon: 195 kW (265 k) při 6 600 ot./min
- Největší točivý moment: 315 Nm při 2 500 - 4 000 ot./min
- Palivo: Natural 98/95/91
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 13,7
- Mimo město: 6,6
- Kombinovaná: 9,2
- Objem palivové nádrže: 53 l
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 450 kg
- Užitečná hmotnost: 500 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 227 mm
- Šířka: 1 751 mm
- Výška: 1 430 mm
- Rozvor náprav: 2 660 mm
Vnitřní rozměry
- Základní objem zavazadlového prostoru: 330 l
- Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1150 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva