Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 130i: opravdové BMW
26.2.2007 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Sportovní duch se z některých mnichovských vozů poslední dobou zvolna vytrácí. Jedničková řada není z těch, pro které by to platilo.
Přehled kapitol
- Úvod, Funkcionalistický exteriér, Kvalitní interiér za příplatek
- Perfektní pozice za volantem, Dokonalý šestiválec
- Úctyhodná dynamika, Skvělé jízdní vlastnosti
- Neuvěřitelně odolné brzdy, Záď touží po sedativech
- Běžnému provozu neříká ne, Odpovídající provozní náklady
- Prostě jednička, Plusy a minusy, Cenové a technické parametry
- Kompletní fotogalerie (52 foto)
Prostě jednička
Pakliže přijmeme za svou myšlenku, že jediné opravdové BMW má za svým označením písmeno M, je mu 130i blíže než kterýkoli jiný ze současných „ne-eMkových“ modelů značky. A to je jistě uspokojivé zjištění pro ty, kteří touží po opravdu sportovně laděném voze s vysokým výkonem za rozumnou cenu. Samozřejmě, 130i absolutní nekompromisnost M postrádá, ale to bude pro nemalou část osazenstva nepřehlédnutelným plus, přičemž sportovně laděné řidiče celkem drobné komfortní ústupky jedničkové řady odrazovat nebudou.
Některými zákazníky kdysi cloumaly obavy, zda jedničková řada dokáže být ještě tím pravým BMW. Dnes už je jasné, že „1er” má k tradicím značky blíže než většina ostatních modelů. Přijímá nečekaně málo kompromisů a nesnaží se být za každou cenu prodejním trhákem. Takové auto nikdy nemůže vítězit v povšechných srovnávacích testech, nikdy na něj neuslyšíte chválu od těch, které uchvacuje Golf. Nicméně v tom, co má dělat, je jednoduše skvělé a nemusíte si pořídit zrovna nejsilnější šestiválcový model, abyste měli vynikající přibroušený kompakt. Osobně jsem dodnes nadšen i jízdou se 116i.
Kdo touží po BMW, nekupuje si v podobě jedničky žádný sociálně únosný odvárek, ale skutečné sportovně laděné auto, které nerozdává radost z jízdy jen podle propagačních materiálů automobilky.
Ostré kompakty jsem měl vždy rád, několik jich vlastnil a většinu ostatních zkusil. Jsem skálopevně přesvědčen, že BMW 130i je daleko nejlepší hot hatch, který byl kdy vyroben. Můžete milovat Golf GTI nebo Focus ST, můžete mít rádi Audi S3 nebo Alfu 147 GTA. BMW 130i ale kope úplně jinou ligu a v reálném „sportovním světě” s ním žádný z uvedených vozů nemůže soupeřit. Ten umí to a ten zas tohle, šíře schopností stotřicítky ale nedosahuje jediný...
Plusy:
- Jízdní vlastnosti
- Ovladatelnost
- Mimořádně odolné brzdy
- Motor
- Dynamika
Minusy:
- Ne zcela klidná záď v nedokonalých podmínkách
- Tužší řazení
- Objem palivové nádrže
Cena v základní výbavě (130i, 5D): 1 006 900 Kč
Cena testovaného provedení: 1 327 250 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený zážehový šestiválec, uložený vpředu podél za přední nápravou
- Objem: 2 996 ccm
- Největší výkon: 195 kW (265 k) při 6 600 ot./min
- Největší točivý moment: 315 Nm při 2 500 - 4 000 ot./min
- Palivo: Natural 98/95/91
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 13,7
- Mimo město: 6,6
- Kombinovaná: 9,2
- Objem palivové nádrže: 53 l
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 450 kg
- Užitečná hmotnost: 500 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 227 mm
- Šířka: 1 751 mm
- Výška: 1 430 mm
- Rozvor náprav: 2 660 mm
Vnitřní rozměry
- Základní objem zavazadlového prostoru: 330 l
- Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1150 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejčtenější články
Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
19.1.2025Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
19.1.2025K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
19.1.2025Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
19.1.2025Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
19.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 02.16. 06:56 - Stepan
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.12. 09:12 - Předseda