Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW M5 F10: mnichovský masakr motorovou silou
5.7.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová M5 je jedním z nejrychlejších sedanů světa a zatopit dokáže i supersportům. Svou rychlost ale spojuje hlavně s komfortem.
Přehled kapitol
Skvělé auto, ale pro koho?
Snad nemusím zastírat, že bych si sám představoval ideální M5 trochu jinak - menší, lehčí, klidně i slabší, ale raději ovladatelnější a mrštnější. Jenže taková už byla, dnes musí vznikat na základě současné pětkové řady, která je tak velká jako sedmička z devadesátých let, musí mít co nejnižší normovanou spotřebu a přitom stále usilovat o titul nejrychlejšího sériově vyráběného sedanu planety. A za takových podmínek prostě jiná být nemohla.
Pokud se na vůz podívám jako na výsledek snahy dostat z něj za těchto předpokladů maximum, pak jde nesporně o úspěch. Myslím si, že by i při své velikosti mohl být trochu mrštnější a ovladatelnější, popř. rovnou lehčí, ale to je tak vše, co se mu dá vyčíst. Po stránce rychlosti předvádí v jakémkoli režimu výjimečné představení a silou svého motoru dokáže minimálně před stopkami zcela zastřít svou velikost i hmotnost. K tomu si ponechává hodně komfortní projev a v kombinaci těchto dvou vlastností představuje zcela mimořádný cestovní automobil. Nevím, jestli je dnes tabulkově tím nejrychlejším sedanem světa, ale Audi, Jaguary, Mercedesy a ani Porsche podobných koncepcí a velikostí se mu v tomto směru nedokážou rovnat. Přinejmenším rychlost v přímce je na úrovni supersportů, ne rychlých sedanů, kvalita jízdy tím přitom prakticky netrpí.
Nepochybuji o tom, že v Mnichově zase jednou vyvinuli mimořádné auto, otázkou ale je, pro koho vlastně. Samozřejmě je zde spousta zákazníků, kteří prostě chtějí M5, a tak si ji koupí. Těch, kteří skutečně využijí jejích mimořádných možností ale už vidím o mnoho méně. Je tak strašně silné a rychlé, že dostat z něj jeho byť jen cestovní potenciál přesahující možnosti verze 550i chce už velmi otrlého řidiče. Zvláště když svým naladěním je dnes M5 běžným pětkám blíže než kdy dříve. Na okruh se přitom bez diskuze nehodí, a tak se o jiném než silničním využití nemá smysl bavit.
Pokud ale máte na M5 spadeno a máte na její koupi i provoz, rozmlouvat vám její koupi určitě nebudu. Už jen pravidelně zažívat ten mnichovský masakr motorovou silou na vlastní kůži a smát se přitom z kabiny nenápadného komfortního sedanu za to zkrátka stojí...
Proč ho chtít?
Jde patrně o nejrychlejší sportovní sedan světa a jedno z nejrychlejších aut vůbec. Svou extrémní dynamiku přitom balí do hávu relativně komfortního sedanu, se kterým budete schopni vytvářet zcela mimořádné cestovní výkony. Perfektní granturismo podle mě vypadá právě takto.
Proč ho nechtít?
Na BMW M5 je to možná až příliš málo ostré auto. I když si navolíte ten nejsportovnější možný jízdní režim, nedostanete pravý sporťák, spíše extrémně rychlý cesťák. Ruku v ruce s tím jdou i jisté limity v ovladatelnosti, vysoká hmotnost a rozměry karoserie. Od M5 by na okruhu mohl leckdo čekat více.
Cena
Základní cena vozu (M5 F10): 2 605 000 Kč
Cena testovaného provedení (M5 F10 + příplatková výbava): 2 717 925 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 4 395 ccm
Největší výkon: 412 kW (560 k) při 6 000 - 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,0 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 910 mm
Šířka: 1 891 mm
Výška: 1 467 mm
Rozvor náprav: 2 964 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 945 kg
Užitečná hmotnost: 540 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva