Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW M5 F10: mnichovský masakr motorovou silou
5.7.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová M5 je jedním z nejrychlejších sedanů světa a zatopit dokáže i supersportům. Svou rychlost ale spojuje hlavně s komfortem.
Přehled kapitol
Skvělé auto, ale pro koho?
Snad nemusím zastírat, že bych si sám představoval ideální M5 trochu jinak - menší, lehčí, klidně i slabší, ale raději ovladatelnější a mrštnější. Jenže taková už byla, dnes musí vznikat na základě současné pětkové řady, která je tak velká jako sedmička z devadesátých let, musí mít co nejnižší normovanou spotřebu a přitom stále usilovat o titul nejrychlejšího sériově vyráběného sedanu planety. A za takových podmínek prostě jiná být nemohla.
Pokud se na vůz podívám jako na výsledek snahy dostat z něj za těchto předpokladů maximum, pak jde nesporně o úspěch. Myslím si, že by i při své velikosti mohl být trochu mrštnější a ovladatelnější, popř. rovnou lehčí, ale to je tak vše, co se mu dá vyčíst. Po stránce rychlosti předvádí v jakémkoli režimu výjimečné představení a silou svého motoru dokáže minimálně před stopkami zcela zastřít svou velikost i hmotnost. K tomu si ponechává hodně komfortní projev a v kombinaci těchto dvou vlastností představuje zcela mimořádný cestovní automobil. Nevím, jestli je dnes tabulkově tím nejrychlejším sedanem světa, ale Audi, Jaguary, Mercedesy a ani Porsche podobných koncepcí a velikostí se mu v tomto směru nedokážou rovnat. Přinejmenším rychlost v přímce je na úrovni supersportů, ne rychlých sedanů, kvalita jízdy tím přitom prakticky netrpí.
Nepochybuji o tom, že v Mnichově zase jednou vyvinuli mimořádné auto, otázkou ale je, pro koho vlastně. Samozřejmě je zde spousta zákazníků, kteří prostě chtějí M5, a tak si ji koupí. Těch, kteří skutečně využijí jejích mimořádných možností ale už vidím o mnoho méně. Je tak strašně silné a rychlé, že dostat z něj jeho byť jen cestovní potenciál přesahující možnosti verze 550i chce už velmi otrlého řidiče. Zvláště když svým naladěním je dnes M5 běžným pětkám blíže než kdy dříve. Na okruh se přitom bez diskuze nehodí, a tak se o jiném než silničním využití nemá smysl bavit.
Pokud ale máte na M5 spadeno a máte na její koupi i provoz, rozmlouvat vám její koupi určitě nebudu. Už jen pravidelně zažívat ten mnichovský masakr motorovou silou na vlastní kůži a smát se přitom z kabiny nenápadného komfortního sedanu za to zkrátka stojí...
Proč ho chtít?
Jde patrně o nejrychlejší sportovní sedan světa a jedno z nejrychlejších aut vůbec. Svou extrémní dynamiku přitom balí do hávu relativně komfortního sedanu, se kterým budete schopni vytvářet zcela mimořádné cestovní výkony. Perfektní granturismo podle mě vypadá právě takto.
Proč ho nechtít?
Na BMW M5 je to možná až příliš málo ostré auto. I když si navolíte ten nejsportovnější možný jízdní režim, nedostanete pravý sporťák, spíše extrémně rychlý cesťák. Ruku v ruce s tím jdou i jisté limity v ovladatelnosti, vysoká hmotnost a rozměry karoserie. Od M5 by na okruhu mohl leckdo čekat více.
Cena
Základní cena vozu (M5 F10): 2 605 000 Kč
Cena testovaného provedení (M5 F10 + příplatková výbava): 2 717 925 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 4 395 ccm
Největší výkon: 412 kW (560 k) při 6 000 - 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,0 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 910 mm
Šířka: 1 891 mm
Výška: 1 467 mm
Rozvor náprav: 2 964 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 945 kg
Užitečná hmotnost: 540 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 20 minutami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před hodinou - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 3 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 4 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan