Test BMW X6 M 2012: známka punku

(+ videa) Že je tohle auto absolutní nesmysl? A ještě k tomu je ošklivé jako noc? To je, přesně o to ale opírá přitažlivost své zvrácené osobnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW X6 M 2012: známka punku

20.11.2012 | Pavel Janda | 35 příspěvků

Test BMW X6 M 2012: známka punku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Že je tohle auto absolutní nesmysl? A ještě k tomu je ošklivé jako noc? To je, přesně o to ale opírá přitažlivost své zvrácené osobnosti.

//Movado

To není skrytá reklama na hodinky, X6 M je skutečné mnichovské silniční hovado. Ale v tom nejlepším smyslu slova. Co na tom, že pro zdravý rozum je těžkou ránou a líbit se bude akorát přátelům Dona Perversa. Když sedíte uvnitř a hoblujete asfalt, je vám to celkem jedno a auto při takovém zacházení předvádí něco naprosto specifického. Minimálně z hlediska jakéhosi jízdního zážitku je to „něco” a mám pocit, že to hned tak neomrzí. Tedy minimálně do chvíle, než vám přijde měsíční vyúčtování od CCS...

Je pro mě přesto těžké udělat si na X6 M nějaký jednoznačný názor. Na jednu stranu X6 beru jako symbol zvrácenosti dnešní automobilové doby, na druhou stranu bych musel být hloupý, kdybych ho i přes nespornou iracionalitu odsuzoval zcela. Nemohu to udělat, nemohu, co toto auto zvládá je v mnoha ohledech za hranicí uvěřitelnosti, pochopitelnosti, obvyklosti. Je to zkrátka jedinečné auto, jedno z jednoho. A třebaže bych si ho jistou umělost a značnou neefektivitu této výjimečnosti nikdy nekoupil, mám po jeho testu (kterému jsem se mimochodem dlouho bránil) jisté pochopení pro ty, co si ho pořídili či pořídí. Stačí, aby se nesnažili vymýšlet nějaké hloupé důvody, ale prostě přiznali, že je fascinuje svou zvráceností. Tak moc, že ho musí mít.

Bohužel jsem ale přesvědčen, že většina lidí si toto auto nekupuje pro jeho pozoruhodné jízdní představení, ale jen proto, co symbolizuje. Mají pocit, že je vlastnictví X6 někam zařadí, je to pro ně jen součást image, hry na něco. A verzi M si pak pořídí prostě proto, že na ni mají. To už mi až tak po chuti není a trochu mi to připomíná známou píseň od Visacího zámku. I X6 M bude leckdo považovat za známku něčeho, třeba i punku. Jenže skutečný punk je prostě jinde...

Test BMW X6 M 2012: známka punku - 39 - Test BMW X6 M 2012 LCI 57Test BMW X6 M 2012: známka punku - 40 - Test BMW X6 M 2012 LCI 70Test BMW X6 M 2012: známka punku - 41 - Test BMW X6 M 2012 LCI 20

Proč ho chtít?

Je to působivý kus mechaniky, kterému není těžké propadnout. Jeho výjimečnost je sice poněkud umělá, když se snaží spojit světy, jejichž spojení nedává žádný smysl, faktem ale je, že z hlediska jízdních schopností na trhu nic tak dobrého v rámci této podivné subtřídy nenajdete. X6 M navíc dokáže i pobavit, a to primárně ne tím, že se budete muset přetrhnout, abyste ukočírovali vzdorovité tuny hmotnosti unášené mnoha sty koňmi výkonu. Zábavná je i tím, jak se dokáže na silnici chovat. Svůj masivní výkon zkrátka umí využít a otisknout jej působivé dynamiky i na dosti technických tratích. To byste do tohoto eMka po prozkoumání jeho papírových parametrů asi neřekli.

Proč ho nechtít?

Ze všech racionálních pohledů je tohle auto nesmysl. Neexistuje jediný rozumný důvod, proč byste takový vůz chtít. Není ani skvělým sporťákem, ani vynikajícím SUV, ani rychlou zvýšenou komfortní limuzínou. V každé exaktně definovatelné kategorii auta najdete něco lepšího a ani vnímání skrze spojení vícero extrémních schopností do jednoho auta nekatapultuje X6 M na vrchol - své rychlosti podřizuje skoro vše a s tím žádný velký komfort nebo terénní schopnosti nejsou slučitelné. Navíc je to jedno z „nejužranějších” aut na trhu, provozní efektivita mu vlastní opravdu není. Musíte jej zkrátka milovat, abyste tohle všechno dokázali přejít.

Cena

Základní cena vozu (X6 xDrive 30d): 1 608 750 Kč
Základní Cena testovaného provedení (X6 M): 2 845 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 4 395 ccm
Největší výkon: 408 kW (555 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 650 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 19,3 l
Mimo město: 10,8 l
Kombinovaná: 13,9 l
Objem palivové nádrže: 85 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 876 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 694 mm
Rozvor náprav: 2 933 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 380 kg
Užitečná hmotnost: 600 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 570 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze 35 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.