Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy

Nový Fiat Tipo asi nebude na českých silnicích často k vidění. Umí být fajn, ale na některých místech je znát, že musí být levné. Stojí to za to?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy

23.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Fiat Tipo asi nebude na českých silnicích často k vidění. Umí být fajn, ale na některých místech je znát, že musí být levné. Stojí to za to?

Go svou cestou

Dostávám se k otázce, nad kterou přemýšlím už hezkých pár dnů - proč bych si měl Tipo koupit, a to konkrétně tohle Tipo s dieselem. Pro motor bych dostatečně pádné argumenty asi nenašel, benzín je pořád benzín a šestnáctistovka E-Torq o 110 koňmi by mi mohla sednout víc, pokud by mi svým chováním vyhovoval její šestistupňový automat.

Pro auto jako takové by se ale argumenty daly najít - je dostatečně pohodlné, neztratí se v zatáčkách, je to sedan, vizuálně je nakonec docela povedené, zejména zezadu, a nebudete ho vídat na každém rohu jako Škodovky. Pokud bych měl Tipo někam zařadit, tak mezi dvojčata Citroën C-Elysée/Peugeot 301 a Škodu Rapid, s tím, že k francouzským dvojčatům bude mít blíž, ale pořád je lepší než ona.

Tipo startuje na 281 tisících, ale v plné výbavě přesáhne hranici 450 tisíc korun, což už zas tak málo peněz není. A je to dost nebezpečně v teritoriu Škody Rapid, která je velmi dobrá a nabídne silnější benzínové motory a se stejnými výkony lepší dynamiku i jízdní projev. Chceme-li ale Rapid s nejsilnějším dieselem, protože máme před sebou Tipo s nejsilnějším dieselem, musíme se spokojit s pětikvaltem a s cenou se dostaneme velmi snadno na 550 tisíc korun i bez xenonových světel.

Tipo není tak dobré jako Rapid a na zadních sedadlech nabídne citelně méně prostoru, ale má jiné přednosti. Je pohodlnější, má zajímavější design a bude mnohem vzácnější, což s sebou nese další bonus - asi málokdo bude mít snahu vám z něj ukrást kapotu a světla.

Osobně bych asi volil benzínovou verzi, jak stojí i výše, což by ohromným způsobem snížilo cenu, a připlatil osm tisíc za automatickou klimatizaci, protože ovladače té manuální jsou vážně nepovedené. Pokud vám přijde duo C-Elysée/301 příliš laciné a Rapid příliš strohý a drahý, Tipo by mohlo být dobrou volbou.

Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy - 42 - fiat tipo sedan 16 multijet test 02Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy - 43 - fiat tipo sedan 16 multijet test 37Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy - 44 - fiat tipo sedan 16 multijet test 59

Proč ho chtít: Má opravdu zajímavý design, i když nad ním člověk musí přemýšlet, nabídne pohodlný podvozek a atmosférické motory a nechce za to moc peněz.

Proč ho nechtít: Nízká cena se ale musí někde projevit, takže místy působí lacině, a masivní kaplička displeje infotainmentu nemusí sednout každému.

Cena

Základní cena vozu (Tipo Tipo - to druhé je úroveň výbavy - 1,4): 281 300 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Tipo Tipo 1,6 MultiJet ): 381 300 Kč
Cena testovaného vozu: 459 400 Kč

Technická data

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,5:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 199 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 532 mm
Šířka: 1 792 mm
Výška: 1 497 mm
Rozvor náprav: 2 636 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 345 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 200 kg
Nebrzděného: 400 kg

Vnitřní rozměry

Objem zavazadlového prostoru: 520 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.