Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy

Nový Fiat Tipo asi nebude na českých silnicích často k vidění. Umí být fajn, ale na některých místech je znát, že musí být levné. Stojí to za to?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy

23.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Fiat Tipo asi nebude na českých silnicích často k vidění. Umí být fajn, ale na některých místech je znát, že musí být levné. Stojí to za to?

Go svou cestou

Dostávám se k otázce, nad kterou přemýšlím už hezkých pár dnů - proč bych si měl Tipo koupit, a to konkrétně tohle Tipo s dieselem. Pro motor bych dostatečně pádné argumenty asi nenašel, benzín je pořád benzín a šestnáctistovka E-Torq o 110 koňmi by mi mohla sednout víc, pokud by mi svým chováním vyhovoval její šestistupňový automat.

Pro auto jako takové by se ale argumenty daly najít - je dostatečně pohodlné, neztratí se v zatáčkách, je to sedan, vizuálně je nakonec docela povedené, zejména zezadu, a nebudete ho vídat na každém rohu jako Škodovky. Pokud bych měl Tipo někam zařadit, tak mezi dvojčata Citroën C-Elysée/Peugeot 301 a Škodu Rapid, s tím, že k francouzským dvojčatům bude mít blíž, ale pořád je lepší než ona.

Tipo startuje na 281 tisících, ale v plné výbavě přesáhne hranici 450 tisíc korun, což už zas tak málo peněz není. A je to dost nebezpečně v teritoriu Škody Rapid, která je velmi dobrá a nabídne silnější benzínové motory a se stejnými výkony lepší dynamiku i jízdní projev. Chceme-li ale Rapid s nejsilnějším dieselem, protože máme před sebou Tipo s nejsilnějším dieselem, musíme se spokojit s pětikvaltem a s cenou se dostaneme velmi snadno na 550 tisíc korun i bez xenonových světel.

Tipo není tak dobré jako Rapid a na zadních sedadlech nabídne citelně méně prostoru, ale má jiné přednosti. Je pohodlnější, má zajímavější design a bude mnohem vzácnější, což s sebou nese další bonus - asi málokdo bude mít snahu vám z něj ukrást kapotu a světla.

Osobně bych asi volil benzínovou verzi, jak stojí i výše, což by ohromným způsobem snížilo cenu, a připlatil osm tisíc za automatickou klimatizaci, protože ovladače té manuální jsou vážně nepovedené. Pokud vám přijde duo C-Elysée/301 příliš laciné a Rapid příliš strohý a drahý, Tipo by mohlo být dobrou volbou.

Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy - 42 - fiat tipo sedan 16 multijet test 02Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy - 43 - fiat tipo sedan 16 multijet test 37Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy - 44 - fiat tipo sedan 16 multijet test 59

Proč ho chtít: Má opravdu zajímavý design, i když nad ním člověk musí přemýšlet, nabídne pohodlný podvozek a atmosférické motory a nechce za to moc peněz.

Proč ho nechtít: Nízká cena se ale musí někde projevit, takže místy působí lacině, a masivní kaplička displeje infotainmentu nemusí sednout každému.

Cena

Základní cena vozu (Tipo Tipo - to druhé je úroveň výbavy - 1,4): 281 300 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Tipo Tipo 1,6 MultiJet ): 381 300 Kč
Cena testovaného vozu: 459 400 Kč

Technická data

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,5:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 199 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 532 mm
Šířka: 1 792 mm
Výška: 1 497 mm
Rozvor náprav: 2 636 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 345 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 200 kg
Nebrzděného: 400 kg

Vnitřní rozměry

Objem zavazadlového prostoru: 520 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše