Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Fiat Tipo 2016 1,6 MultiJet: chcete-li nejít s davem v autě pro davy
23.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Fiat Tipo asi nebude na českých silnicích často k vidění. Umí být fajn, ale na některých místech je znát, že musí být levné. Stojí to za to?
Přehled kapitol
Go svou cestou
Dostávám se k otázce, nad kterou přemýšlím už hezkých pár dnů - proč bych si měl Tipo koupit, a to konkrétně tohle Tipo s dieselem. Pro motor bych dostatečně pádné argumenty asi nenašel, benzín je pořád benzín a šestnáctistovka E-Torq o 110 koňmi by mi mohla sednout víc, pokud by mi svým chováním vyhovoval její šestistupňový automat.
Pro auto jako takové by se ale argumenty daly najít - je dostatečně pohodlné, neztratí se v zatáčkách, je to sedan, vizuálně je nakonec docela povedené, zejména zezadu, a nebudete ho vídat na každém rohu jako Škodovky. Pokud bych měl Tipo někam zařadit, tak mezi dvojčata Citroën C-Elysée/Peugeot 301 a Škodu Rapid, s tím, že k francouzským dvojčatům bude mít blíž, ale pořád je lepší než ona.
Tipo startuje na 281 tisících, ale v plné výbavě přesáhne hranici 450 tisíc korun, což už zas tak málo peněz není. A je to dost nebezpečně v teritoriu Škody Rapid, která je velmi dobrá a nabídne silnější benzínové motory a se stejnými výkony lepší dynamiku i jízdní projev. Chceme-li ale Rapid s nejsilnějším dieselem, protože máme před sebou Tipo s nejsilnějším dieselem, musíme se spokojit s pětikvaltem a s cenou se dostaneme velmi snadno na 550 tisíc korun i bez xenonových světel.
Tipo není tak dobré jako Rapid a na zadních sedadlech nabídne citelně méně prostoru, ale má jiné přednosti. Je pohodlnější, má zajímavější design a bude mnohem vzácnější, což s sebou nese další bonus - asi málokdo bude mít snahu vám z něj ukrást kapotu a světla.
Osobně bych asi volil benzínovou verzi, jak stojí i výše, což by ohromným způsobem snížilo cenu, a připlatil osm tisíc za automatickou klimatizaci, protože ovladače té manuální jsou vážně nepovedené. Pokud vám přijde duo C-Elysée/301 příliš laciné a Rapid příliš strohý a drahý, Tipo by mohlo být dobrou volbou.
Proč ho chtít: Má opravdu zajímavý design, i když nad ním člověk musí přemýšlet, nabídne pohodlný podvozek a atmosférické motory a nechce za to moc peněz.
Proč ho nechtít: Nízká cena se ale musí někde projevit, takže místy působí lacině, a masivní kaplička displeje infotainmentu nemusí sednout každému.
Cena
Základní cena vozu (Tipo Tipo - to druhé je úroveň výbavy - 1,4): 281 300 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Tipo Tipo 1,6 MultiJet ): 381 300 Kč
Cena testovaného vozu: 459 400 Kč
Technická data
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,5:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 199 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 532 mm
Šířka: 1 792 mm
Výška: 1 497 mm
Rozvor náprav: 2 636 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 345 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 200 kg
Nebrzděného: 400 kg
Vnitřní rozměry
Objem zavazadlového prostoru: 520 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před hodinouPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva