Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák

Poslední generace Fordu Fiesta disponuje jedním z nejvýraznějších designérských zpracování ve své historii. Prozrazuje její designové pojetí jasné zaměření na mladší řidičskou generaci, nebo je i nejnovější Fiesta špičkovým mini skoro pro každého? Pojďte to zjistit s námi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák

26.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poslední generace Fordu Fiesta disponuje jedním z nejvýraznějších designérských zpracování ve své historii. Prozrazuje její designové pojetí jasné zaměření na mladší řidičskou generaci, nebo je i nejnovější Fiesta špičkovým mini skoro pro každého? Pojďte to zjistit s námi.

Verdikt

Nový Ford Fiesta nás rozhodně nezklamal a potvrdil své vysoké ambice, naznačované sebevědomým designem. K atraktivnímu kabátku se přidává i nejen vizuálně kvalitní interiér, velmi kvalitní jízdu a schopnost pobavit řidiče. Větším zklámáním bylo snad pouze příliš odtažité řízení.

Testovaná verze stojí v nabídce Fiesty spíše v její horní polovině, přesto ji považujeme spíše za dobrý kompomis. Motor je především kultiovaný a tichý, jeho výkon není nedostatečný ani při aktivní mimoměstské jízdě. Výbava vozu byla spíše nadprůměrná, přesto jeho cena (necelých 333 tisíc Kč) nenarostla do nijak závratných výšin.

Testovanou verzi bych přesto nedoporučil a to i přesto, že jsem spíše vyznavačem pětidveřových aut. Prostoru na zadních sedadlech beztak není na rozdávání a pohodlně na nich lze přepravit leda děti. A pro tento účel bohatě postačí i třídveřová verze, která vypadá ještě lépe... A nebo máte jiný názor?

Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák - 27 - ford_fiesta_ghia_2009_02Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák - 28 - ford_fiesta_ghia_2009_03Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák - 29 - ford_fiesta_ghia_2009_06

Technické parametry a cena

Motor

Zážehový šestnáctiventilový čtyřválec s rozvody DOHC.
Objem: 1250 cm3
Největší výkon: 60 kW (82 k) při 5900 1/min.
Největší točivý moment: 114 N.m při 4200 1/min.
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 168 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km): kombinovaná 8,5 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3950 mm
Šířka: 1722 mm
Výška: 1481 mm
Rozvor náprav: 2489 mm
Rozchod vpředu: 1493 mm
Rozchod vzadu: 1480 mm
Pohotovostní hmotnost: 1109 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 281 l
Objem při sklopených sedačkách: 965 l

Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák - 30 - ford_fiesta_ghia_2009_04Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák - 31 - ford_fiesta_ghia_2009_12

Výbava a cena

Ford Fiesta 1,25 Ghia

Základní cena vozu (5dv.) vč. DPH: 249 990 Kč
Cena testovaného vozu vč. DPH: 332 990
Typ výbavy: Ghia

Test Ford Fiesta 1,25 Ghia: agilní fešák - 32 - cenik_fiesta

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše