Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort

Honda testovanému provedení Civicu říká Sport. No, přenosy z olympiády v něm asi poslouchat půjde, ale jinak tu jde o něco docela jiného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort

1.6.2012 | Pavel Janda | 25 příspěvků

Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Honda testovanému provedení Civicu říká Sport. No, přenosy z olympiády v něm asi poslouchat půjde, ale jinak tu jde o něco docela jiného.

Auto dobré, cena sebevědomá

Po Mirkově chvalozpěvu jsem od nového Civicu nečekal málo, vlastně i kvůli němu jsem jej chtěl lépe poznat. Nechci oba testy dávat do nějakých dramatických souvislostí, šlo o úplně jiné verze, které mohou dělat úplně jiný dojem, sám ale nemám pocit, že by Honda udělala v případě verze 2,2 i-DTEC něco mimořádného.

Vzala předchozí Civic a vylepšila jej až do té míry, že mu může říkat nová generace. Myslím, že udělala dobré auto, které se na trhu řadí k nadprůměru a může na této pozici vydržet ještě řadu let. Pozitivně je třeba vnímat i prostý fakt, že v dnešní turbulentní době nedopustila takový průšvih jako třeba Ford s novým Focusem. Ten v mých očích bezpečně překonává, což bych v případě předchozích generací obou modelů nikdy neřekl.

Svým charakterem jednoznačně míří směrem k maximální ekonomice provozu a komfortu jízdy. Možná to nejsou moje vysněné charakteristiky, jde ale o relevantní hodnoty vyžadované nemalou částí zákazníků a jako takové je respektuji. Navíc mohu zodpovědně říci, že Japonci odvedli v tomto směru dobrou práci - auto je skutečné komfortní i velmi úsporné, v obou směrech míří k samotné špičce třídy. Za vyloženě problematické považuji jen sžití se s velmi komplikovaným interiérem, to bude chtít hodně odříkání a kompromisů. Zbytek je spíše otázkou vkusu nebo zvyku.

Vážnější potíž ale spatřuji v tom, že Civic v žádném směru absolutní špičku třídy nepředstavuje, svou cenou na ni ale aspiruje. Testované provedení Sport (to je skutečně jen název výbavy) stojí v základu 550 tisíc, přímo zkoušené auto stálo přes 600. To je hodně peněz za vůz, který ve své výbavě nemá skoro nic zvláštního - za xenony, vyhřívaná sedadla nebo parkovací senzory, zkrátka za spoustu prvků vysoké výbavy musíte ještě připlácet.

Být Civic globálně o nějakých 100 tisíc levnější, řeknu: dobrá koupě. Takhle musím říci jen: dobré auto, ale na trhu to bude mít těžké. Špičku této třídy dnes v klíčových ohledech definují Korejci (po vyzkoušení všech významných kompaktních novinek posledního roku o tom už opravdu nemám pochyb) a ještě za svá auta nechtějí tolik peněz.

Pokud si chcete koupit tuto Hondu Civic, máte mou plnou podporu. Je to svou podstatou povedené auto a mám z něj i přes jisté neduhy dobrý pocit. Pokud ale hledáte nejlepší koupi bez ohledu na značku, nemyslím si, že by jí Civic při dnešních cenách byl. Musel by se dostat pod ceny charakterem velmi podobného Hyundai i30, neboť jej svými vlastnostmi prostě nepřekonává.

Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort - 53 - Test Honda Civic 2012 22 i-DTEC 007Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort - 54 - Test Honda Civic 2012 22 i-DTEC 064Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort - 55 - Test Honda Civic 2012 22 i-DTEC 110

Proč ho chtít?

Nabízí na trhu dosti výjimečnou kombinaci dynamiky a spotřeby paliva, o kterou nemusíte nějak zvlášť usilovat - autu je zkrátka vlastní. Jde také o jeden z nejlepších kompaktů co do schopnosti nevystavovat váš majestát kontaktu s typickými českými silnicemi, špatný povrch filtruje na výbornou.

Proč ho nechtít?

Pominu-li vzhled a už ne tak přesvědčivý poměr jinak dobrého výkonu k ceně, pak největší překážku spatřuji v ergonomicky nezvládnutém interiéru. Uživatel, který nevyrostl na ZX Spectru a všech jeho následnících, prostě nemá šanci možnosti vozu naplno využít. Konkurence podobné překážky obvykle neklade.

Cena

Základní cena vozu (1,4 i-VTEC S): 379 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (2,2 i-DTEC S): 499 000 Kč
Cena testovaného vozu (2,2 i-DTEC Sport + příplatková výbava): 609 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 199 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 000 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 217 km/h (+ el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost: 1 438 - 1 558 kg
Užitečná hmotnost: 352 - 472 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 467 - 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 378 l

Diskuze 25 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše