Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort
1.6.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Honda testovanému provedení Civicu říká Sport. No, přenosy z olympiády v něm asi poslouchat půjde, ale jinak tu jde o něco docela jiného.
Přehled kapitol
Auto dobré, cena sebevědomá
Po Mirkově chvalozpěvu jsem od nového Civicu nečekal málo, vlastně i kvůli němu jsem jej chtěl lépe poznat. Nechci oba testy dávat do nějakých dramatických souvislostí, šlo o úplně jiné verze, které mohou dělat úplně jiný dojem, sám ale nemám pocit, že by Honda udělala v případě verze 2,2 i-DTEC něco mimořádného.
Vzala předchozí Civic a vylepšila jej až do té míry, že mu může říkat nová generace. Myslím, že udělala dobré auto, které se na trhu řadí k nadprůměru a může na této pozici vydržet ještě řadu let. Pozitivně je třeba vnímat i prostý fakt, že v dnešní turbulentní době nedopustila takový průšvih jako třeba Ford s novým Focusem. Ten v mých očích bezpečně překonává, což bych v případě předchozích generací obou modelů nikdy neřekl.
Svým charakterem jednoznačně míří směrem k maximální ekonomice provozu a komfortu jízdy. Možná to nejsou moje vysněné charakteristiky, jde ale o relevantní hodnoty vyžadované nemalou částí zákazníků a jako takové je respektuji. Navíc mohu zodpovědně říci, že Japonci odvedli v tomto směru dobrou práci - auto je skutečné komfortní i velmi úsporné, v obou směrech míří k samotné špičce třídy. Za vyloženě problematické považuji jen sžití se s velmi komplikovaným interiérem, to bude chtít hodně odříkání a kompromisů. Zbytek je spíše otázkou vkusu nebo zvyku.
Vážnější potíž ale spatřuji v tom, že Civic v žádném směru absolutní špičku třídy nepředstavuje, svou cenou na ni ale aspiruje. Testované provedení Sport (to je skutečně jen název výbavy) stojí v základu 550 tisíc, přímo zkoušené auto stálo přes 600. To je hodně peněz za vůz, který ve své výbavě nemá skoro nic zvláštního - za xenony, vyhřívaná sedadla nebo parkovací senzory, zkrátka za spoustu prvků vysoké výbavy musíte ještě připlácet.
Být Civic globálně o nějakých 100 tisíc levnější, řeknu: dobrá koupě. Takhle musím říci jen: dobré auto, ale na trhu to bude mít těžké. Špičku této třídy dnes v klíčových ohledech definují Korejci (po vyzkoušení všech významných kompaktních novinek posledního roku o tom už opravdu nemám pochyb) a ještě za svá auta nechtějí tolik peněz.
Pokud si chcete koupit tuto Hondu Civic, máte mou plnou podporu. Je to svou podstatou povedené auto a mám z něj i přes jisté neduhy dobrý pocit. Pokud ale hledáte nejlepší koupi bez ohledu na značku, nemyslím si, že by jí Civic při dnešních cenách byl. Musel by se dostat pod ceny charakterem velmi podobného Hyundai i30, neboť jej svými vlastnostmi prostě nepřekonává.
Proč ho chtít?
Nabízí na trhu dosti výjimečnou kombinaci dynamiky a spotřeby paliva, o kterou nemusíte nějak zvlášť usilovat - autu je zkrátka vlastní. Jde také o jeden z nejlepších kompaktů co do schopnosti nevystavovat váš majestát kontaktu s typickými českými silnicemi, špatný povrch filtruje na výbornou.
Proč ho nechtít?
Pominu-li vzhled a už ne tak přesvědčivý poměr jinak dobrého výkonu k ceně, pak největší překážku spatřuji v ergonomicky nezvládnutém interiéru. Uživatel, který nevyrostl na ZX Spectru a všech jeho následnících, prostě nemá šanci možnosti vozu naplno využít. Konkurence podobné překážky obvykle neklade.
Cena
Základní cena vozu (1,4 i-VTEC S): 379 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (2,2 i-DTEC S): 499 000 Kč
Cena testovaného vozu (2,2 i-DTEC Sport + příplatková výbava): 609 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 199 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 000 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 217 km/h (+ el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost: 1 438 - 1 558 kg
Užitečná hmotnost: 352 - 472 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 467 - 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 378 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 2 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva