Test Hyundai Veloster 1,6 GDI: krása je jeho spása

Image vysportovaného fešáka, to je velké lákadlo. Pokud by fungovala, odpustili bychom mu i ambiciózní cenovku. Otázka tedy zní: funguje?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai Veloster 1,6 GDI: krása je jeho spása

10.9.2011 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Test Hyundai Veloster 1,6 GDI: krása je jeho spása

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Image vysportovaného fešáka, to je velké lákadlo. Pokud by fungovala, odpustili bychom mu i ambiciózní cenovku. Otázka tedy zní: funguje?

Velké ambice, až příliš

Abychom si to nějak shrnuli, Veloster není a asi ani nebude černým koněm automobilové hitparády. Po pozitivních zkušenostech s Genesisem a hlavně modelem i40 to můžeme nazvat i zklamáním.

Z šedivé uniformity vystupuje nápadně originálním designem. Jenže to je asi zároveň i jeho jedinou opravdu silnou stránkou, další zmíněná pozitiva chtě nechtě zapadají v rozpačitých dojmech z chování podvozku. Sympatický motor, přesné řízení, solidní převodovka a skvělé brzdy - jakkoli se mi líbí klasická koncepce s atmosférickým plněním - zkrátka nepřebijí problematické jízdní vlastnosti. U Hyundai se to asi nesetká s nadšením, ale Veloster se podle mě v tomto směru nepovedl. A možná něco tuší i sama automobilka. Jeden ze zástupců značky, kterého pro jistotu nebudu jmenovat, si otevřeně povzdechl a přiznal, že ví, že Veloster je zkrátka hlavně pro parádu.

Na jejich místě bych nevěšel hlavu, jak víme, dobrá auta vyrábět umí, jen Veloster není ten případ, kdy bychom nedostatky museli hledat pod lupou. Ani to nemusí být problém, pokud byste ostatně neměli ambice prohánět Veloster po okreskách, může vám i tak posloužit dobře. Jen je otázkou, jestli si v takové podobě dokáže obhájit svou neskromnou cenovku. Kdyby stál o 20 nebo 30 procent méně, řekneme, že je to něco za něco. S půlmilionovou základní cenou s motorem, který je sice dobrým základem, ale není s to nadchnout, jsme zkrátka čekali více. Sečteno a podtrženo: tohle auto se vám musí hodně líbit, abyste mu jeho nedokonalosti odpustili. Schopnost vizuálně zaujmout mu ale rozhodné nechybí...

Test Hyundai Veloster 1,6 GDI: krása je jeho spása - 26 - Test Hyundai Veloster 10Test Hyundai Veloster 1,6 GDI: krása je jeho spása - 27 - Test Hyundai Veloster 18Test Hyundai Veloster 1,6 GDI: krása je jeho spása - 28 - Test Hyundai Veloster 32

Základní cena vozu (1,6 GDI Comfort): 479 900,- Kč
Cena základního testovaného provedení (1,6 GDI Style): 499 990,- Kč
Cena testovaného provedení (1,6 GDI Style + příplatková výbava): 583 990,- Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 167 Nm při 4 850 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 220 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 400 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 236 kg
Užitečná hmotnost: 464 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 320 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 015 l

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše