Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai Veloster 1,6 GDI: krása je jeho spása
10.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Image vysportovaného fešáka, to je velké lákadlo. Pokud by fungovala, odpustili bychom mu i ambiciózní cenovku. Otázka tedy zní: funguje?
Přehled kapitol
Velké ambice, až příliš
Abychom si to nějak shrnuli, Veloster není a asi ani nebude černým koněm automobilové hitparády. Po pozitivních zkušenostech s Genesisem a hlavně modelem i40 to můžeme nazvat i zklamáním.
Z šedivé uniformity vystupuje nápadně originálním designem. Jenže to je asi zároveň i jeho jedinou opravdu silnou stránkou, další zmíněná pozitiva chtě nechtě zapadají v rozpačitých dojmech z chování podvozku. Sympatický motor, přesné řízení, solidní převodovka a skvělé brzdy - jakkoli se mi líbí klasická koncepce s atmosférickým plněním - zkrátka nepřebijí problematické jízdní vlastnosti. U Hyundai se to asi nesetká s nadšením, ale Veloster se podle mě v tomto směru nepovedl. A možná něco tuší i sama automobilka. Jeden ze zástupců značky, kterého pro jistotu nebudu jmenovat, si otevřeně povzdechl a přiznal, že ví, že Veloster je zkrátka hlavně pro parádu.
Na jejich místě bych nevěšel hlavu, jak víme, dobrá auta vyrábět umí, jen Veloster není ten případ, kdy bychom nedostatky museli hledat pod lupou. Ani to nemusí být problém, pokud byste ostatně neměli ambice prohánět Veloster po okreskách, může vám i tak posloužit dobře. Jen je otázkou, jestli si v takové podobě dokáže obhájit svou neskromnou cenovku. Kdyby stál o 20 nebo 30 procent méně, řekneme, že je to něco za něco. S půlmilionovou základní cenou s motorem, který je sice dobrým základem, ale není s to nadchnout, jsme zkrátka čekali více. Sečteno a podtrženo: tohle auto se vám musí hodně líbit, abyste mu jeho nedokonalosti odpustili. Schopnost vizuálně zaujmout mu ale rozhodné nechybí...
Základní cena vozu (1,6 GDI Comfort): 479 900,- Kč
Cena základního testovaného provedení (1,6 GDI Style): 499 990,- Kč
Cena testovaného provedení (1,6 GDI Style + příplatková výbava): 583 990,- Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 167 Nm při 4 850 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 220 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 400 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 236 kg
Užitečná hmotnost: 464 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 320 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 015 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva