Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Infiniti EX 30d: pošetilost mocných
5.9.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Jestli si myslíte, že auta z líhně luxusní odnože Nissanu představují něco na způsob Lexusu, šeredně se pletete. Infiniti EX vám ukáže proč.
Přehled kapitol
Nic pro šedé myši
Infiniti EX je podobně jako velké FX naprosto originálním zjevem mezi poněkud ordinérními evropskými crossovery pro movitější klientelu. Pro toho, kdo nerad nosí (vozí) uniformu a z nějakého pošetilého důvodu usoudí, že právě malá pojízdná pevnost alias SUV je tím nejsmysluplnějím dopravním prostředkem, představuje EX prvotřídní volbu. Charismatický vzhled zevnějšku i interiéru si nezadá se špičkovým zpracováním a drobné praktické nedostatky (menší kufr, málo místa vzadu) se vážou spíše k charakteru a nezbytné image auta.
Důstojnou alternativu k benzíňáku z 370Z představuje zkoušený diesel, i když je výrazně méně výkonný a v dynamice citelně ztrácí. Výkon vám u EX 30d zkrátka nechybí, ocenil bych spíše alespoň o malinko chápavější převodovku. K tomu jsou tu výtečné jízdní vlastnosti bytelného stroje na silnici podpořené vyspělým pohonem všech kol a řada bezpečnostních asistentů hodná švédských mistrů. Cena 1 500 730,- Kč za testované provedení se může zdát vysoká, ale když povážíte klasickou japonskou výbavovou politiku „all inclusive“, vyjde vám koupě EX v porovnání s konkurencí ještě výhodně.
Základní cena vozu (EX 30d): 1 228 500,- Kč
Cena základního testovaného provedení (EX 30d GT Premium): 1 500 730,- Kč
Cena testovaného provedení (EX 30d GT Premium + příplatková výbava): 1 536 230,- Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 175 kW (238 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 550 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 221 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 7,2 l
Kombinovaná: 8,5 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 645 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 575 mm
Rozvor náprav: 2 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 985 kg
Užitečná hmotnost: - kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 340 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 175 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před hodinouEU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva