Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus RX 350: luxusní crossover
25.5.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Letošní nejzásadnější novinku od japonského Lexusu jsme měli možnost podrobit tradičnímu redakčnímu testu jako jedna z prvních redakcí. Středem našeho zájmu se stalo zážehové provedení RX 350.
Přehled kapitol
Od historie až po současnost
Třetí generace úspěšného SUV značky Lexus (první RX 300 přišlo už v roce 1998) byla vůbec poprvé představena veřejnosti na loňském autosalonu v Los Angeles a dnes přichází do Evropy. Tento model výrobce nyní řadí spíše mezi crossovery, což se vám může zpočátku zdát pouze jako marketingový tah, ale i my jsme museli chtě nechtě uznat, že nový Lexus RX značně vyspěl, zejména spíše pokud jde o komfort na dlouhých cestách po dálnici než v jeho použití mimo zpevněnou vozovku. Ale o tom až později. Pokud mohu tedy subjektivně hodnotit design novinky, musím z osobní zkušenosti říci, že je spíše nadčasový a povětšinou budí kladné reakce. Tvary Lexusu RX přitom nejsou jen hezké, ale i funkční. Nejlépe o tom svědčí dobrá aerodynamika, která japonskou novinku, díky hodnotě čelního odporu (Cx =0,32), řadí na vrchol dané třídy. Atraktivně vyhlížející exemplář s označením RX 350 na zádi (hybridní verze RX450h přijde až koncem května) však už čeká, až si jej blíže prohlédneme.
Nové proporce
Na první pohled je patrné, že nové RX, i když je ve všech směrech větší, širší a nižší, staví na dobře vybudovaném základu a jeho vzhled je evolucí předchozí generace. Současný design by bylo možné přirovnat k poněkud ramenaté Toyotě Highlander, se kterou Lexus RX sdílí podvozkovou platformu. Konec konců podobná jsou u těchto dvou vozů také vnější zpětná zrcátka, jejichž kryty nesou integrované směrovky. Testovaný vůz disponoval nejlepší výbavou Premium (k dispozici pro český trh jsou kromě standardního modelu ještě verze Executive, Technology a Luxury), takže jsme si mohli užívat mnoha prvků, které zde slaví premiéru. Tím se dostáváme do interiéru, který je velice dobře přístupný pěticí dveří, mimochodem musím pochválit komfortní bezklíčový přístup do vozu, jenž - podobně jako u limuzín GS a LS - zajišťuje tenká karta, kterou máte jednoduše v kapse. Pro uzamčení vozu stačí pouze stisknout kliku dveří.
Interiér a výbava
V interiéru je všechno úplně jinak. Hlavní změnou je přepracované ovládání multimediálního systému, minulostí je dotykový displej, který se nyní přestěhoval do centrální kapličky, a jeho ovládání ponovu řeší ovladač na středové konzole, který trochu připomíná myš od počítače. Musím uznat, že pohyb v jednotlivých menu je velice intuitivní, a příliš nerozptyluje řidiče ani za jízdy. Naopak k lepší koncentraci za volantem u testovaného vozu navíc přispívala dobrá ergonomie ostatních ovládacích prvků, přehledné, optitronové sdružené přístroje, tempomat a head-up displej, jenž má v tomto modelu premiéru stejně jako boční parkovací kamera, která vám spolu s tou zadní couvací dovede výrazně ulehčit parkování a neponičit příplatková devatenáctipalcová kola o obrubníky. Velikost vozu tak není překážkou ani pro méně zdatné řidiče, a díky dobrému posazu velkým zpětným zrcátkům je z vozu velmi dobrý výhled.
Lexus vyzdvihuje skutečnost, že nová generace má sériovou výbavu rozšířenou o více než dvacet položek oproti předchůdci. Standard dnes tvoří mj. kožené čalounění, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, paměť pro polohu sedadla řidiče, volantu a vnějších zpětných zrcátek (3 nastavení), kožený multifunkční volant, elektricky nastavitelný ve dvou osách, už zmíněný systém bezklíčového nastupování a startování, bi-xenonové světlomety, osmnáctipacová kola z lehkých slitin, audiosystém s devíti reproduktory a CD přehrávač s měničem na šest disků, deset airbagů, včetně kolenních pro řidiče i spolujezdce, bluetooth nebo dvouzónová elektronicky řízená klimatizace. Testovaná verze RX 350 Premium (cena 1 834 000 Kč) k výše zmíněnému přidává mnoho položek, které máte v tabulce na konci článku.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
21.11.2025
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
21.11.2025
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
21.11.2025
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 18:15 - abgx1
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
