Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory

(+ video) Mazdě 3 nejsilnější dvoulitr i vysoká výbava padnou a podvozek si chce hrát. Trpí ale též hloupými nedostatky, jsou odpustitelné?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory

28.12.2014 | Marek Bednář | 65 příspěvků

Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Mazdě 3 nejsilnější dvoulitr i vysoká výbava padnou a podvozek si chce hrát. Trpí ale též hloupými nedostatky, jsou odpustitelné?

Době navzdory, boduje absencí turba i akčním podvozkem

Mazda 3 je rodinný hatchback, který ale umí být i velmi dobrým společníkem, pokud se budete chtít projet pro zábavu po oblíbených silnicích. Nebude ale společníkem skvělým, protože ten by sedačkou tělo držel v zatáčkách lépe. Stejně tak by skvělý společník umožnil nastavit loketní opěrku - anebo by ji už v prvotní fázi vyrobil trochu lépe. Až na tuto a další výhrady k interiéru tu ale všechno je tak nějak tam, kde to čekáte, všechno padne do ruky, všechno se používá velmi intuitivně, a to včetně palubního systému - uživatelský manuál v podstatě nebudete potřebovat.

Trojka není dokonalým autem na časté přelety půlky Evropy, na to je v ní docela hlučno, ale dvěma dovoleným v trochu vzdálenějších lokacích se vůbec bránit nebude a ani vy se nebudete na takovou cestu dívat s nechutí. Zejména však, pokud je váš akční rádius nějakých 200 kilometrů a delší cesty podnikáte třeba jen párkrát do roka, Mazda 3 bude více než obstojným sluhou.

Koupil bych si Mazdu 3? Chci říci, že ano, protože se mi ten stroj skutečně líbil, ale... Radši bych sedan, ale do toho nedostanete 165koňový dvoulitr, chtěl bych pevnější boční vedení sedadel, lepší středovou loketní opěrku, ale jaké jiné auto bych si vybral, aby se mi takto líbilo jak vzhledově, tak i řidičsky a aby mělo tolik síly bez turba? Pětidveřový Leon ani Astra nejsou tak elegantní, Mégane je ošklivý a Golfů či Octavií je všude spousta.

Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory - 54 - test mazda 3 165 33Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory - 55 - test mazda 3 165 30Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory - 56 - test mazda 3 165 35

Pokud bych chtěl hatchback, ve kterém jsem schopen převézt rodinu s nějakou tou bagáží, ale který by měl být schopen mě i svižně povozit po mých oblíbených cestách a zároveň by mě ve všem zapojoval do dění, Mazdě 3 bych se nebránil, a to i přes fakt, že zdaleka není perfektní. Zmíněné velmi svižné tempo po otevřených okreskách, ve kterém se trojce skutečně líbí, mi totiž dokonale hraje do noty. Není to dokonalé auto, ale v podstatě na všechno bych si byl schopen zvyknout a nedělal bych to s nechutí. Musela by ale mít přesně tenhle motor. A možná snad o chlup kratší trojku.

Jedu věc je však třeba vyzdvihnout. V souvislosti s touto generací Mazdy 3 se často hovoří o pěkném designu jako jejím hlavním trumfu. Já si ale myslím, že ten je jinde. Její atmosférický motor je plný charakteru. Není to japonský vysavač, které známe z Hond starších generací, má raději nižší otáčky a nejlépe se cítí tam, kde ručičku otáčkoměru nejčastěji udržují běžní řidiči. Přitom ho jen stačí popostrčit plynem, po případě podpořit podřazením, a dodá i emoce. Pokud se vezme do úvahy podvozek a zbytek ovládacích prvků, představuje Mazda jedno z nejřidičštějších, ne-li vůbec to nejlepší obyčejné auto pro fandu řízení, které lze koupit.

Mimochodem, doufám, že Mazda přehodnotí své plány o pozastavení prací na MPS verzi. Je-li základní Mazda 3 takto dobrá, jak vysoko se pak může dostat opravdu vyladěná verze?

Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory - 57 - test mazda 3 165 38Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory - 58 - test mazda 3 165 58Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory - 59 - test mazda 3 165 61Test Mazda 3 2014 SkyActiv-G 165: době navzdory - 60 - test mazda 3 165 74

Cena

Základní cena modelu: 365 900 Kč
Základní cena testované motorizace: 530 900 Kč
Cena testovaného provedení: 530 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 121 kW (165 k)
Největší točivý moment: 210 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 51 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 460 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 465 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Rozchod předních/zadních kol: 1 555 mm/1 560 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 295/1 220 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 364 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze 65 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.