Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG?

Můžete se jistě ptát, zda rychlé kombi s pohonem všech kol není typické spíš pro Audi, přiostřené Céčko se ale ani v neprobádaných teritoriích neztrácí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG?

15.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Můžete se jistě ptát, zda rychlé kombi s pohonem všech kol není typické spíš pro Audi, přiostřené Céčko se ale ani v neprobádaných teritoriích neztrácí.

Je dobrý. Ale mohl být ještě lepší

Pokud měl být Mercedes třídy C ve verzi 43 jakousi zlatou střední cestou, respektive ekonomickou a tedy i více rozumovou volbou pro všechny ty, kteří toužili po sportovním provedení vozu s třícípou hvězdou, akorát jim chyběl rozpočet na nejvýkonnější model a obyčejný typ obložený exteriérovým paketem AMG jim ke štěstí nestačil, můžou si tvůrci spokojeně plácat po zádech. Mise dopadla úspěšně. To samé platí v případě, že si někdo na 63 netroufl z nějakého jiného důvodu, ale přesto mu bylo standardní Céčko málo. Mám ale pocit, že tohle auto je - anebo ještě lépe mohlo by být - něčím víc.

Předně bych rád zdůraznil, jak dobře má (s menší výjimkou, pokud jde o řízení) AMG C 43 sladěné jednotlivé části. Převodovka si notuje s motorem, pohonné ústrojí pak s podvozkem včetně odolných odvětrávaných brzd a jako celek to na silnici působí velmi přesvědčivě a odhodlaně. Docela by mě ale zajímalo, proč Mercedes tento automobil zaškatulkoval jako stuttgartské Audi.

Ten automat by možná ještě byl pochopitelný, AMG si s manuály netyká tak nějak programově, proč ale nemůže existovat varianta čistě s pohonem zadních kol, je docela zvláštní. V Mercedesu by nějakou výmluvu zabalenou do seriózních frází jistě našli, nicméně představa tohoto modelu bez 4Maticu a tudíž hmotností sníženou o nějakých padesát nebo sedmdesát kilogramů, se samosvorným diferenciálem a třeba i tou ručně řazenou převodovkou, vyvolává nutkavé otázky, jak dobré by takové auto mohlo být.

Otázkou samozřejmě také je, jestli by to pak nebylo spíše stuttgartské BMW, ale záleží na tom? V Mercedesu se s čistotou charakteru AMG C 43 4Matic tak jako tak zjevně netrápili. Odpověď je asi částečně ukrytá v poptávce, přesněji v tom, co a v jakých počtech Mnichov a Ingolstadt prodávají pod označením xDrive a quattro, protože Audi přesvědčilo svět, že se bez pohonu všech kol neobejdeme.

Takže abych to shrnul. Pokud byla pro tento konkrétní Mercedes vzorem Audi S4 Avant 3,0 TFSI quattro tiptronic a BMW 340i xDrive M Performance, pak se rozhodně nemá za co stydět. Je to ale vůbec ještě AMG? I zde musí být odpověď kladná, byť je přesně tak zředěné, jak naznačuje jeho jméno - se standardním Céčkem si jej z mnoha zmíněných důvodů nespletete, s vrcholným C 63 ale též ne. Koncern Daimler zkrátka stvořil zajímavé auto, které nabízí něco, co dosud třícípá hvězda nenabízela a písmena AMG se za to nemusí stydět. Přesto automobilka mohla přemýšlet trochu rozšafněji. Mohla totiž stvořit jedno z nejlepších řidičských auto ve třídě, i když je pravdou, že by pak mohlo být pro spoustu lidí zajímavější než samotné 63 AMG. A to jsou pro Mercedes poněkud nebezpečné myšlenky...

Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG? - 32 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 07Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG? - 33 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 27Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG? - 34 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 47

Cena

Základní cena vozu (C 160 Kombi): 855 470 Kč
Základní cena testované verze (AMG C 43 4Matic Kombi): 1 591 150 Kč
Cena testovaného vozu (AMG C 43 4Matic Kombi): 1 918 000 Kč

Technická data

Motor

Zážehový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně
Objem: 2 996 ccm
Největší výkon: 270 kW (367 k) při 5 500 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 520 Nm při 2 000 - 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: devítistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 702 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 457 mm
Rozvor náprav: 2 840 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 735 kg
Užitečná hmotnost: 585 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 490 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 510 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.