Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG?
15.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Můžete se jistě ptát, zda rychlé kombi s pohonem všech kol není typické spíš pro Audi, přiostřené Céčko se ale ani v neprobádaných teritoriích neztrácí.
Přehled kapitol
Je dobrý. Ale mohl být ještě lepší
Pokud měl být Mercedes třídy C ve verzi 43 jakousi zlatou střední cestou, respektive ekonomickou a tedy i více rozumovou volbou pro všechny ty, kteří toužili po sportovním provedení vozu s třícípou hvězdou, akorát jim chyběl rozpočet na nejvýkonnější model a obyčejný typ obložený exteriérovým paketem AMG jim ke štěstí nestačil, můžou si tvůrci spokojeně plácat po zádech. Mise dopadla úspěšně. To samé platí v případě, že si někdo na 63 netroufl z nějakého jiného důvodu, ale přesto mu bylo standardní Céčko málo. Mám ale pocit, že tohle auto je - anebo ještě lépe mohlo by být - něčím víc.
Předně bych rád zdůraznil, jak dobře má (s menší výjimkou, pokud jde o řízení) AMG C 43 sladěné jednotlivé části. Převodovka si notuje s motorem, pohonné ústrojí pak s podvozkem včetně odolných odvětrávaných brzd a jako celek to na silnici působí velmi přesvědčivě a odhodlaně. Docela by mě ale zajímalo, proč Mercedes tento automobil zaškatulkoval jako stuttgartské Audi.
Ten automat by možná ještě byl pochopitelný, AMG si s manuály netyká tak nějak programově, proč ale nemůže existovat varianta čistě s pohonem zadních kol, je docela zvláštní. V Mercedesu by nějakou výmluvu zabalenou do seriózních frází jistě našli, nicméně představa tohoto modelu bez 4Maticu a tudíž hmotností sníženou o nějakých padesát nebo sedmdesát kilogramů, se samosvorným diferenciálem a třeba i tou ručně řazenou převodovkou, vyvolává nutkavé otázky, jak dobré by takové auto mohlo být.
Otázkou samozřejmě také je, jestli by to pak nebylo spíše stuttgartské BMW, ale záleží na tom? V Mercedesu se s čistotou charakteru AMG C 43 4Matic tak jako tak zjevně netrápili. Odpověď je asi částečně ukrytá v poptávce, přesněji v tom, co a v jakých počtech Mnichov a Ingolstadt prodávají pod označením xDrive a quattro, protože Audi přesvědčilo svět, že se bez pohonu všech kol neobejdeme.
Takže abych to shrnul. Pokud byla pro tento konkrétní Mercedes vzorem Audi S4 Avant 3,0 TFSI quattro tiptronic a BMW 340i xDrive M Performance, pak se rozhodně nemá za co stydět. Je to ale vůbec ještě AMG? I zde musí být odpověď kladná, byť je přesně tak zředěné, jak naznačuje jeho jméno - se standardním Céčkem si jej z mnoha zmíněných důvodů nespletete, s vrcholným C 63 ale též ne. Koncern Daimler zkrátka stvořil zajímavé auto, které nabízí něco, co dosud třícípá hvězda nenabízela a písmena AMG se za to nemusí stydět. Přesto automobilka mohla přemýšlet trochu rozšafněji. Mohla totiž stvořit jedno z nejlepších řidičských auto ve třídě, i když je pravdou, že by pak mohlo být pro spoustu lidí zajímavější než samotné 63 AMG. A to jsou pro Mercedes poněkud nebezpečné myšlenky...
Cena
Základní cena vozu (C 160 Kombi): 855 470 Kč
Základní cena testované verze (AMG C 43 4Matic Kombi): 1 591 150 Kč
Cena testovaného vozu (AMG C 43 4Matic Kombi): 1 918 000 Kč
Technická data
Motor
Zážehový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně
Objem: 2 996 ccm
Největší výkon: 270 kW (367 k) při 5 500 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 520 Nm při 2 000 - 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: devítistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 702 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 457 mm
Rozvor náprav: 2 840 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 735 kg
Užitečná hmotnost: 585 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 490 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 510 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejčtenější články
Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva