Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec

Nissan se poslední dobou v Evropě trochu hledá a nový Note je toho nejlepším důkazem. S kým si hodlá notovat s dieselem pod kapotou?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec

9.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan se poslední dobou v Evropě trochu hledá a nový Note je toho nejlepším důkazem. S kým si hodlá notovat s dieselem pod kapotou?

Nakonec proč ne zrovna Japonce?

Je tu závěr a s ním také finální sumarizace. Zbaštit návnadu i s navijákem nastraženou přelepováním etikety segmentů bude snadné možná pro neznalé věci, ovšem nikoliv už pro zkušenější. Note je zkrátka malým MPV a žádným hatchbackem kategorie B, jak nám Nissan tvrdí, třebaže by se rád do takové třídy pro větší zájem zákazníků dostal. Pokud ho ale budeme brát takového, jaký opravdu je - tedy jako stále stejný vůz nové generace - nemusí nás zásadně ničím zklamat, ba co víc, může jen příjemně překvapit.

Začíná to už zdařilým designem, kterému není v zásadě co vytknout. Jakmile se přesuneme do interiéru, pak už se mouchy objeví, třebaže o velký roj rozhodně nepůjde. Po prostornosti překypuje nadměrným místem v podélném směru, i když do šířky naopak může zklamat. Novými asistenčními systémy a další výbavou jednoznačně překvapil a vše by se dalo doporučit. Jenomže Nissan umožnil cenovou politikou velké výkyvy a náročnější zákazníky tak jednoznačně žene do vrcholné výbavy Tekna, která už tak levně jako startovací stupeň nepůsobí. Pokud se zaměříme na jízdní vlastnosti, pak se jedná o jedno z nejlepších aut mezi malými velkoprostorovými vozy, přičemž hlavně zásluhou zdařilého komfortního podvozku.

Rozhodně bych tedy neprohlašoval, že Japonec přijde ke slovu až nakonec. Note by klidně mohl přijít dřív a dostal by u mě přednost před Korejci i Francouzi, protože si s mladou rodinou notuje snad ještě o fous lépe. Není tutový a rozhodně poskočil mnohem výše než jeho předchůdce. Turbodiesel pod kapotou se v takové kategorii zřejmě příliš nenosí, ale v Notu bych se ho nebál preferovat oproti benzinovým variantám. Jistotou by byl jakmile bych hodlal pravidelně vozit více než jen sebe a spolujezdce.

S dCi bych profitoval nejlepší pružností, ale také rekordně nízkou spotřebou. Soudy typu je lepší nebo horší než Škoda Roomster nechám stranou, jsem si však jistý, že Polo a Fiesta hrají s výjimkou vnitřního prostoru docela jinou ligu. Netvrdím, že vyšší nebo nižší, ale určitě jinou. Podle mého Note přímé konkurenty nemá, pokud bych ale uvažoval o něčem typu Hyundai ix20, pak bych se Notu rozhodně nebál...

Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec - 50 - Test Nissan Note 15 dCi 2014 29Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec - 51 - Test Nissan Note 15 dCi 2014 40Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec - 52 - Test Nissan Note 15 dCi 2014 80

Cena

Základní cena vozu (Nissan Note 1,2 l/59 kW Visia): 229 900 Kč
Základní cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi/66 kW Visia): 289 900 Kč
Cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi Tekna + příplatková výbava): 419 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 179 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 3,2 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 41 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 100 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 530 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 207/1 132 kg
Užitečná hmotnost: 486 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 295-381 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 465 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.