Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec
9.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nissan se poslední dobou v Evropě trochu hledá a nový Note je toho nejlepším důkazem. S kým si hodlá notovat s dieselem pod kapotou?
Přehled kapitol
Nakonec proč ne zrovna Japonce?
Je tu závěr a s ním také finální sumarizace. Zbaštit návnadu i s navijákem nastraženou přelepováním etikety segmentů bude snadné možná pro neznalé věci, ovšem nikoliv už pro zkušenější. Note je zkrátka malým MPV a žádným hatchbackem kategorie B, jak nám Nissan tvrdí, třebaže by se rád do takové třídy pro větší zájem zákazníků dostal. Pokud ho ale budeme brát takového, jaký opravdu je - tedy jako stále stejný vůz nové generace - nemusí nás zásadně ničím zklamat, ba co víc, může jen příjemně překvapit.
Začíná to už zdařilým designem, kterému není v zásadě co vytknout. Jakmile se přesuneme do interiéru, pak už se mouchy objeví, třebaže o velký roj rozhodně nepůjde. Po prostornosti překypuje nadměrným místem v podélném směru, i když do šířky naopak může zklamat. Novými asistenčními systémy a další výbavou jednoznačně překvapil a vše by se dalo doporučit. Jenomže Nissan umožnil cenovou politikou velké výkyvy a náročnější zákazníky tak jednoznačně žene do vrcholné výbavy Tekna, která už tak levně jako startovací stupeň nepůsobí. Pokud se zaměříme na jízdní vlastnosti, pak se jedná o jedno z nejlepších aut mezi malými velkoprostorovými vozy, přičemž hlavně zásluhou zdařilého komfortního podvozku.
Rozhodně bych tedy neprohlašoval, že Japonec přijde ke slovu až nakonec. Note by klidně mohl přijít dřív a dostal by u mě přednost před Korejci i Francouzi, protože si s mladou rodinou notuje snad ještě o fous lépe. Není tutový a rozhodně poskočil mnohem výše než jeho předchůdce. Turbodiesel pod kapotou se v takové kategorii zřejmě příliš nenosí, ale v Notu bych se ho nebál preferovat oproti benzinovým variantám. Jistotou by byl jakmile bych hodlal pravidelně vozit více než jen sebe a spolujezdce.
S dCi bych profitoval nejlepší pružností, ale také rekordně nízkou spotřebou. Soudy typu je lepší nebo horší než Škoda Roomster nechám stranou, jsem si však jistý, že Polo a Fiesta hrají s výjimkou vnitřního prostoru docela jinou ligu. Netvrdím, že vyšší nebo nižší, ale určitě jinou. Podle mého Note přímé konkurenty nemá, pokud bych ale uvažoval o něčem typu Hyundai ix20, pak bych se Notu rozhodně nebál...
Cena
Základní cena vozu (Nissan Note 1,2 l/59 kW Visia): 229 900 Kč
Základní cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi/66 kW Visia): 289 900 Kč
Cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi Tekna + příplatková výbava): 419 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 179 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 3,2 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 41 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 100 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 530 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 207/1 132 kg
Užitečná hmotnost: 486 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 295-381 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 465 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 9 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 11 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva