Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec
9.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nissan se poslední dobou v Evropě trochu hledá a nový Note je toho nejlepším důkazem. S kým si hodlá notovat s dieselem pod kapotou?
Přehled kapitol
Nakonec proč ne zrovna Japonce?
Je tu závěr a s ním také finální sumarizace. Zbaštit návnadu i s navijákem nastraženou přelepováním etikety segmentů bude snadné možná pro neznalé věci, ovšem nikoliv už pro zkušenější. Note je zkrátka malým MPV a žádným hatchbackem kategorie B, jak nám Nissan tvrdí, třebaže by se rád do takové třídy pro větší zájem zákazníků dostal. Pokud ho ale budeme brát takového, jaký opravdu je - tedy jako stále stejný vůz nové generace - nemusí nás zásadně ničím zklamat, ba co víc, může jen příjemně překvapit.
Začíná to už zdařilým designem, kterému není v zásadě co vytknout. Jakmile se přesuneme do interiéru, pak už se mouchy objeví, třebaže o velký roj rozhodně nepůjde. Po prostornosti překypuje nadměrným místem v podélném směru, i když do šířky naopak může zklamat. Novými asistenčními systémy a další výbavou jednoznačně překvapil a vše by se dalo doporučit. Jenomže Nissan umožnil cenovou politikou velké výkyvy a náročnější zákazníky tak jednoznačně žene do vrcholné výbavy Tekna, která už tak levně jako startovací stupeň nepůsobí. Pokud se zaměříme na jízdní vlastnosti, pak se jedná o jedno z nejlepších aut mezi malými velkoprostorovými vozy, přičemž hlavně zásluhou zdařilého komfortního podvozku.
Rozhodně bych tedy neprohlašoval, že Japonec přijde ke slovu až nakonec. Note by klidně mohl přijít dřív a dostal by u mě přednost před Korejci i Francouzi, protože si s mladou rodinou notuje snad ještě o fous lépe. Není tutový a rozhodně poskočil mnohem výše než jeho předchůdce. Turbodiesel pod kapotou se v takové kategorii zřejmě příliš nenosí, ale v Notu bych se ho nebál preferovat oproti benzinovým variantám. Jistotou by byl jakmile bych hodlal pravidelně vozit více než jen sebe a spolujezdce.
S dCi bych profitoval nejlepší pružností, ale také rekordně nízkou spotřebou. Soudy typu je lepší nebo horší než Škoda Roomster nechám stranou, jsem si však jistý, že Polo a Fiesta hrají s výjimkou vnitřního prostoru docela jinou ligu. Netvrdím, že vyšší nebo nižší, ale určitě jinou. Podle mého Note přímé konkurenty nemá, pokud bych ale uvažoval o něčem typu Hyundai ix20, pak bych se Notu rozhodně nebál...
Cena
Základní cena vozu (Nissan Note 1,2 l/59 kW Visia): 229 900 Kč
Základní cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi/66 kW Visia): 289 900 Kč
Cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi Tekna + příplatková výbava): 419 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 179 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 3,2 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 41 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 100 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 530 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 207/1 132 kg
Užitečná hmotnost: 486 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 295-381 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 465 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva