Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec

Nissan se poslední dobou v Evropě trochu hledá a nový Note je toho nejlepším důkazem. S kým si hodlá notovat s dieselem pod kapotou?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec

9.4.2014 | Adam Šrámek | 5 příspěvků

Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan se poslední dobou v Evropě trochu hledá a nový Note je toho nejlepším důkazem. S kým si hodlá notovat s dieselem pod kapotou?

Nakonec proč ne zrovna Japonce?

Je tu závěr a s ním také finální sumarizace. Zbaštit návnadu i s navijákem nastraženou přelepováním etikety segmentů bude snadné možná pro neznalé věci, ovšem nikoliv už pro zkušenější. Note je zkrátka malým MPV a žádným hatchbackem kategorie B, jak nám Nissan tvrdí, třebaže by se rád do takové třídy pro větší zájem zákazníků dostal. Pokud ho ale budeme brát takového, jaký opravdu je - tedy jako stále stejný vůz nové generace - nemusí nás zásadně ničím zklamat, ba co víc, může jen příjemně překvapit.

Začíná to už zdařilým designem, kterému není v zásadě co vytknout. Jakmile se přesuneme do interiéru, pak už se mouchy objeví, třebaže o velký roj rozhodně nepůjde. Po prostornosti překypuje nadměrným místem v podélném směru, i když do šířky naopak může zklamat. Novými asistenčními systémy a další výbavou jednoznačně překvapil a vše by se dalo doporučit. Jenomže Nissan umožnil cenovou politikou velké výkyvy a náročnější zákazníky tak jednoznačně žene do vrcholné výbavy Tekna, která už tak levně jako startovací stupeň nepůsobí. Pokud se zaměříme na jízdní vlastnosti, pak se jedná o jedno z nejlepších aut mezi malými velkoprostorovými vozy, přičemž hlavně zásluhou zdařilého komfortního podvozku.

Rozhodně bych tedy neprohlašoval, že Japonec přijde ke slovu až nakonec. Note by klidně mohl přijít dřív a dostal by u mě přednost před Korejci i Francouzi, protože si s mladou rodinou notuje snad ještě o fous lépe. Není tutový a rozhodně poskočil mnohem výše než jeho předchůdce. Turbodiesel pod kapotou se v takové kategorii zřejmě příliš nenosí, ale v Notu bych se ho nebál preferovat oproti benzinovým variantám. Jistotou by byl jakmile bych hodlal pravidelně vozit více než jen sebe a spolujezdce.

S dCi bych profitoval nejlepší pružností, ale také rekordně nízkou spotřebou. Soudy typu je lepší nebo horší než Škoda Roomster nechám stranou, jsem si však jistý, že Polo a Fiesta hrají s výjimkou vnitřního prostoru docela jinou ligu. Netvrdím, že vyšší nebo nižší, ale určitě jinou. Podle mého Note přímé konkurenty nemá, pokud bych ale uvažoval o něčem typu Hyundai ix20, pak bych se Notu rozhodně nebál...

Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec - 50 - Test Nissan Note 15 dCi 2014 29Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec - 51 - Test Nissan Note 15 dCi 2014 40Test Nissan Note 2014 1,5 dCi: tento Japonec rozhodně ne na konec - 52 - Test Nissan Note 15 dCi 2014 80

Cena

Základní cena vozu (Nissan Note 1,2 l/59 kW Visia): 229 900 Kč
Základní cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi/66 kW Visia): 289 900 Kč
Cena testovaného vozu (Note 1,5 dCi Tekna + příplatková výbava): 419 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 179 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 3,2 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 41 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 100 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 530 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 207/1 132 kg
Užitečná hmotnost: 486 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 295-381 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 465 l

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše