Test Nissan X-Trail 1,6 dCi 4x4: cesta vstříc publiku je asfaltová

Dříve krabice, co se nelekla terénu, nyní oblé SUV primárně na silnice. Bát se ale netřeba, X-Trailu je zajímavé auto i s malým motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Nissan X-Trail 1,6 dCi 4x4: cesta vstříc publiku je asfaltová

6.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Nissan X-Trail 1,6 dCi 4x4: cesta vstříc publiku je asfaltová

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dříve krabice, co se nelekla terénu, nyní oblé SUV primárně na silnice. Bát se ale netřeba, X-Trailu je zajímavé auto i s malým motorem.

Překvapení se koná

Jak už jste museli z recenze pochopit, Nissan X-Trail na mě zapůsobil. Nemění to sice nic na faktu, že k němu podle mého názoru bezpečně dokážete najít mnoho alternativ v jiných třídách vozů, ale je dobré vědět, že Japonci při tvorbě třetí generace eviděntně nemrhali časem. Jistě bude pro mnohé velkou prohrou, že už to není ten terénní drsňák, co dříve, ale v očích všech ostatních (pohledem masy) bude změna charakteru poslední generace tou jedinou správnou cestou. A ta, jak známo, vede v dnešní době primárně po asfaltových silnicích.

S X-Trailem se lze těšit nenásilnému decentnímu designu, skutečně štědrému vnitřnímu prostoru, variabilitě a konečně i kvalitní přístrojové desce. Samozřejmě jsou tu jisté pihy na kráse, ale s ohledem na jméno vozu, jde vskutku o jeden mohutný skok kupředu. Pozitivním zjištěním je pro mě fakt, že ne každá downsizingová pohonná jednotka musí být jen důvodem ke zkažené náladě z diktátu EU a zejména, že mezi ně patří i tahle šestnáctistovka od Renaultu. Oproti předchozímu dvoulitru s ní vůz asi nezískal na dynamice, ale reálně dokáže být jistě o něco úspornější.

Tím nejlepším je přesto ve finále způsob, jakým se dokáže X-Trail navzdory své velikosti proplétat silnicemi, jak dobrou ovladatelností vládne a s jakou bravurou umí polykat dálniční kilometry při stále ještě výtečné péči poskytované posádce. K naprosté výhře mu chybí lepší odhlučnění a snad trošku měkčí podvozek, ale stačila by jen tužší karoserie. Otázkou tedy zůstává, jak se k Nissanu postaví zákazníci. Pobídkou by mohl být už poměr ceny, výbavy a vnitřního prostoru.

Test Nissan X-Trail 1,6 dCi 4x4: cesta vstříc publiku je asfaltová - 49 - Test Nissan X-Trail 16 dCi 4x4 2014 perex 02Test Nissan X-Trail 1,6 dCi 4x4: cesta vstříc publiku je asfaltová - 50 - Test Nissan X-Trail 16 dCi 4x4 2014 49Test Nissan X-Trail 1,6 dCi 4x4: cesta vstříc publiku je asfaltová - 51 - Test Nissan X-Trail 16 dCi 4x4 2014 67

Cena

Základní cena testovaného vozu (X-Trail dCi/96 kW Visia): 599 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (dCi 130 All Mode 4x4-i Acenta): 713 900 Kč
Cena testovaného vozu (dCi 130 4x4 Tekna + příplatková výbava): 898 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 96 kW (130 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,2 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 640 mm
Šířka: 1 830 mm
Výška: 1 715 mm
Rozvor náprav: 2 705 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 505/1 580 kg
Užitečná hmotnost: 470 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 980 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.