Test Opel Insignia 2,0 CDTI: co dokáže auto roku?

Málokterá automobilová novinka je očekávána s takovým napětím, jako poslední auto roku. I my jsme byli zvědavi, jaké trumfy museli u Opelu vytáhnout, aby krátce po „pohřbu” Vectry dosáhli s novým modelem Insignia hned na nejvyšší příčku prestižní ankety. Je nová Insignia skutečně tak výjimečným autem? Důkladně jsme ji vyzkoušeli ve všech jízdních režimech a víme, jak si stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Opel Insignia 2,0 CDTI: co dokáže auto roku?

16.2.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Test Opel Insignia 2,0 CDTI: co dokáže auto roku?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Málokterá automobilová novinka je očekávána s takovým napětím, jako poslední auto roku. I my jsme byli zvědavi, jaké trumfy museli u Opelu vytáhnout, aby krátce po „pohřbu” Vectry dosáhli s novým modelem Insignia hned na nejvyšší příčku prestižní ankety. Je nová Insignia skutečně tak výjimečným autem? Důkladně jsme ji vyzkoušeli ve všech jízdních režimech a víme, jak si stojí.

Kvalitní jízda

O schopnosti Insignie pohybovat se mrštně i v náročnějším terénu jsem se již zmínil, nicméně budu-li upřímný, takové využití bude vůz nacházet jen ve zlomku případů. Mnohem více mu totiž svědčí pohodová jízda, které vychází maximálně vstříc.

V prvé ŕadě je komfortněji laděný podvozek. Není to žádná bačkora, ale hýčká spíše posádku než sportovně uvažujícího řidiče a dobře si poradí s většinou nešvarů českých silnic. Filtruje je s nadhledem, zvukový projev podvozku mířící do kabiny je umírněný. Snad jen velké příčné nerovnosti dělají podvozku potíže, zejména si na nich rád trochu poskočí, což může být za určitých okolností nepříjemné.

Test Opel Insignia 2,0 CDTI: co dokáže auto roku? - 20 - P2053404Test Opel Insignia 2,0 CDTI: co dokáže auto roku? - 21 - P2053406Test Opel Insignia 2,0 CDTI: co dokáže auto roku? - 22 - P2053410

Aerodynamický svist, který byl kritzován u prvních vyrobených kusů, se u testovaného vozu nedostavoval ani náznaky. Až do 230 km/h, které je schopna Insignie 2,0 CDTI z kopce „vytáhnout”, nepronikal do interiéru žádný rušívý element pramenící z obtékajícího vzduchu. V tomto ohledu bych vůz naopak posunul k nejlepším. Trochu nadměrně byl v interiéru slyšel hluk od pneumatik, ale to mohlo být použitými zimními pneu.

Nakonec tak komfortu opět nepřeje jedině motor, ale to už bych se opakoval...

Dobré, dobré, dobré

Opel Insignia je bezesporu kvalitním a povedeným vozem, kterému nelze nic zásadního vyčíst. Mohu jej s klidným svědomím doporučit všem, kteří mají zájem o prostorný, elegantní a komfortní vůz střední třídy a nevadí jim zmíněné drobné neduhy. Za ty nejmarkantnější bych označil vysokou hmotnost a omezený výhled z vozu. Jediným větším neduhem shledávám motor, který plně vyhoví snad pouze úzkému spektru dálničních jezdců a širšímu spektru spořílků za každou cenu. Jinak není příjemný ani z hlediska jízdního, ani z hlediska komfortního a mnohá pozitiva vozu strhává k šedi průměru. Znovu se tak musím podivit nad tím, co vše jsou někteří zákazníci (a že jich bude...) schopni obětovat ze zcela klíčových vlastností vozu výměnou za mnohdy domnělou úsporu pramenící z nižší spotřeby paliva.

Dieselový motor v Insignii naštěstí není povinností a můžete zvolit i jiný. Spíše komfortnímu charakteru Insignie jistě lépe „sekne” třeba dvoulitrové benzinové turbo, které většinu zmiňovaných nedokonalostí eliminuje jako mávnutím kouzelného proutku.

Sečteno a podtrženo, Insignia je rozhodně dobré auto, slovo špatné bych si nedovolil použít ani v případě nejvíce kritizovaného motoru. Přesto asi z napsaných řádků necítíte mnoho nadšení. Inu, vnímání jakékoli vlastnosti je vždy kombinací reality a očekávání. Nadšen tak mohu být z auta od čínského Chery, že se vůbec rozjelo a zklamán z Lamborghini Gallardo, že s nadhledem nevydrží trojí zabrzdění z rychlosti 200 km/h. Od čerstvého držitele titulu Auto roku zkrátka očekáváte mnohé - čekal jsem něco mimořádného a dechberoucího, dočkal jsem se ale „pouze” jednoho ze špičkových aut střední třídy, které dělá dobře vše co má, může s klidem vyzvat na souboj Passat či Mondeo, nic převratného ale nenabízí. Svět někdy bývá nespravedlivý...

Technické údaje

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1 956 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 (380 s overboost) Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 212 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 830 mm
Šířka: 1 856 mm
Výška: 1 498 mm
Rozvor náprav: 2 737 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 674 kg
Užitečná hmotnost: 346 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 465 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (2,0 CDTI 118 kW Cosmo + Edice Family): 751 900 Kč
Cena testovaného modelu: 886 400 Kč

Základní výbava (Insigina Cosmo): rádio s CD přehrávačem a třífunkčním informačním displejem, automatické ovládání světel, sedadlo řidiče elektricky výškově nastavitelné, elektricky ovládaná okna vpředu, vyhřívaná elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, čtecí lampičky vpředu a vzadu, palubní počítač, chromované rámečky přístrojů, loketní opěrka vpředu, zadní sedadla dělená v poměru 60:40, dojezdové rezervní kolo, příprava pro dětskou sedačku ISOFIX na zadních sedadlech, úložný prostor pro řidiče, zadní středová opěrka hlavy, ESP Plus, ABS, přední, boční a hlavové airbagy u řidiče a spolujezdce, upozornění při nezapnutém bezpečnostním pásu vpředu, dálkové ovládání dveří zavazadlového prostoru (4-dv. verze), přední mlhová světla, tempomat, jednozónová elektronická klimatizace, zadní kapsy na předních sedadlech, loketní opěrka v opěradle zadních sedadel s možností prostrčení dlouhého nákladu, s držákem nápojů a úložným prostorem, interiérová sada osvětlení, prahové lišty, volant s chromovaným zdobením, chromované lišty kolem bočních oken, dělená palubní schránka, volant potažený kůží s prvky pro ovládání audiosystému, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, 4polohová bederní opěrka na předních sedadlech, sklopné sedadlo řídiče, dvouzónová elektronická klimatizace s čidlem vlhkosti, termoreflexní čelní sklo, automatické řízení světel s detekcí tunelů, dešťový senzor, palubní počítač s kontrolním systémem, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, sportovní výfuk, sada Klimatizace Premium (dvouzónová klimatizace s čidlem vlhkosti, termoreflexní čelní sklo, dešťový senzor, automatické řízení světel s detekcí tunelů), loketní opěrka mezi předními sedadly s úložným prostorem, ráfky z lehkých slitin 8Jx18, design 4/G s pneu 245/45 R18.

Edice Family (zdarma navíc ke standardnímu provedení): adaptivní Bi-Xenon světlomety, parkovací pilot, dešťový senzor, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko s osvětlením, automatické ovládání světel s detekcí tunelů.

Příplatková výbava: Komfortní sada sedadel 2 (sedadlo řidiče i spolujezdce nastavitelné v 6 směrech, 4-polohové bederní opěrky) (8 000 Kč), Zimní sada (vyhřívaná přední sedadla, vysokotlaké ostřikovače světlometů) (10 000 Kč), Parkovací senzory vpředu a vzadu (15 000 Kč), Metalická barva (14 500 Kč), Kožené čalounění Siena (béžové) (35 000 Kč), Rádio DVD 800 NAVI (52 000 Kč)

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše