Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík
5.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.
Přehled kapitol
Peugeot 308 je typickým zástupcem rodiny aut se lvem ve znaku. Se všemi svými sourozenci sdílí tvář, s některými základní tvary, trpí jejich společnými necnostmi a na své okolí se snaží působit mírně výstředním designem. Je prostě takový, jak bychom od Peugeotu očekávali. Přesto bylo testované auto v něčem výjimečné. Koncern PSA se totiž pustil do společného vývoje motorů s BMW, jehož pohonné jednotky na mezinárodní scéně sklízí jeden úspěch za druhým. A testovaná 308 měla pod kapotou jeden z plodů této spolupráce - benzínový motor přeplňovaný turbodmychadlem o objemu 1,6 l a výkonu 150 koní. To ji činilo poněkud výjimečnou. Jak? Na to se pokusím odpovědět následujícími řádky.
Zvenku Peugeot každým coulem
Jen asi člověk návrativší se z daleké cesty hlubokým vesmírem by nepoznal, že před ním stojí Peugeot. Stačí se podívat na příď, které dominuje nasávací otvor vzduchu ve tvaru doširoka otevřených úst, typické to znamení lvích aut. Nad nimi výrazný "nos" inspirovaný snad příděmi vozů Formule 1, na který navazují dva výrazné prolisy jdoucí až k A sloupkům.


Z úst vyčnívá díl z černého plastu jehož úloha je poněkud sporná. Při detailnějším pohledu z boku zjistíte, že dříve než on se s případnou překážkou potká registrační značka umítěná na spodním okraji nárazníku. Ten sám o sobě je tvarovaný docela podivně a působí na mě spíše jako sněhová radlice.
Z boku je zřejmá návaznost na model 307, třistaosmička si zachovává její klínovitou siluetu. Vidíme poměrně dlouhou příď z výrazným převisem a protaženými světlomety, na kterou navazuje výrazně skloněné přední sklo, jehož spodní okraj začíná daleko před řidičem. Již zvenčí si lze povšimnout, že okraj prvního páru dveří je posunut směrem vpřed. Proto jsou zpětná zrcátka umístěna poněkud atypickým způsobem. Záď je ve srovnání s předchůdcem boubelatější. Zvýraněné boky i nafouknutý zadní nárazník působí robustním dojmem.
K exteriéru mám jednu zásadní výtku, která ale nemusí vadit všem. Pro laika je poněkud obtížné odlišit modely 308 a 207 a nejednou jsem byl dotázán, kterým z nich jsem to vlastně přijel. Majitele menšího vozu to může těšit, u těch druhých tomu asi bude naopak.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 2 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon