Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík
5.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.
Přehled kapitol
Peugeot 308 je typickým zástupcem rodiny aut se lvem ve znaku. Se všemi svými sourozenci sdílí tvář, s některými základní tvary, trpí jejich společnými necnostmi a na své okolí se snaží působit mírně výstředním designem. Je prostě takový, jak bychom od Peugeotu očekávali. Přesto bylo testované auto v něčem výjimečné. Koncern PSA se totiž pustil do společného vývoje motorů s BMW, jehož pohonné jednotky na mezinárodní scéně sklízí jeden úspěch za druhým. A testovaná 308 měla pod kapotou jeden z plodů této spolupráce - benzínový motor přeplňovaný turbodmychadlem o objemu 1,6 l a výkonu 150 koní. To ji činilo poněkud výjimečnou. Jak? Na to se pokusím odpovědět následujícími řádky.
Zvenku Peugeot každým coulem
Jen asi člověk návrativší se z daleké cesty hlubokým vesmírem by nepoznal, že před ním stojí Peugeot. Stačí se podívat na příď, které dominuje nasávací otvor vzduchu ve tvaru doširoka otevřených úst, typické to znamení lvích aut. Nad nimi výrazný "nos" inspirovaný snad příděmi vozů Formule 1, na který navazují dva výrazné prolisy jdoucí až k A sloupkům.


Z úst vyčnívá díl z černého plastu jehož úloha je poněkud sporná. Při detailnějším pohledu z boku zjistíte, že dříve než on se s případnou překážkou potká registrační značka umítěná na spodním okraji nárazníku. Ten sám o sobě je tvarovaný docela podivně a působí na mě spíše jako sněhová radlice.
Z boku je zřejmá návaznost na model 307, třistaosmička si zachovává její klínovitou siluetu. Vidíme poměrně dlouhou příď z výrazným převisem a protaženými světlomety, na kterou navazuje výrazně skloněné přední sklo, jehož spodní okraj začíná daleko před řidičem. Již zvenčí si lze povšimnout, že okraj prvního páru dveří je posunut směrem vpřed. Proto jsou zpětná zrcátka umístěna poněkud atypickým způsobem. Záď je ve srovnání s předchůdcem boubelatější. Zvýraněné boky i nafouknutý zadní nárazník působí robustním dojmem.
K exteriéru mám jednu zásadní výtku, která ale nemusí vadit všem. Pro laika je poněkud obtížné odlišit modely 308 a 207 a nejednou jsem byl dotázán, kterým z nich jsem to vlastně přijel. Majitele menšího vozu to může těšit, u těch druhých tomu asi bude naopak.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejčtenější články
Ford Evropě slibuje návrat dostupných aut. Už mu nevěříme, svůj klíčový model dál bez milosti hází přes palubu
18.7.2025Majitelům tisíců Volv dál hrozí totální selhání brzd kvůli hloupé softwarové chybě automobilky, úřad vydal neobvyklé varování
18.7.2025Land Roveru se přestává dařit. V těžkostech se zbavuje 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
18.7.2025Čekání na zázrak: V evropských přístavech se kupí tisíce aut, která nikdo nechce, exporty se propadají o desítky procent
18.7.2025Honda Civic Type-R se po letošním odepsání může vrátit s „šokujícím” řešení pohonu. Je to jako „u blbejch”
18.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva