Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík
5.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.
Přehled kapitol
Na silnici, spotřeba
Peugeot 308 1,6THP není přes své výkonové parametry žádný hot-hatch, stále si zachovává svůj umírněný rodinný charakter. Jeho podvozek bych nazval dobrým kompromisem mezi stabilitou, pohodlím i schopností fungovat na českých cestách. Je poněkud neakční, což bych ale s ohledem na zaměření auta nepovažoval za chybu. Je velmi dobře odhlučněný a překvapivě dobře filtruje záhyby českých cest. Řízení je jedním slovem nezajímavé, sice poměrně přesné, ale jak už to dnes bývá, je němé jako Bajaja. Běžná jízda 308 je tak neobtěžující a nevyžaduje příliš soustředění na samotné ovládání auta. Vždy máte k dispozici dostatek výkonu pro předjíždění a velká část z nich ani nevyžaduje podřazení. Jiná kapitola je sportovní jízda, ke které přímo vybízí použitý motor. Podvozek má přes větší náklony v zatáčkách i na standardních 16" kolech s pneumatikami 205/55 R16 dostatek trakce. Veškerou snahu o hledání limitů ale celkem brzo utne ESP. To bohužel jde vypnout jen v rychlostech pod 50 km/h a při jejím překročení se zase automaticky zaktivuje. Jeho zásahy jsou nenásilné, přesto nedovolí nic zásadního. Auto je sice možno vhodnou prací s volantem a brzdami před zatáčkou usadit na vnější stranu, jenže pak můžete na apexu začít šlapat na plyn jak chcete, ESP vám až do výjezdu nic dalšího nedovolí. Použité koncepci pohonu vlastní nedotáčivost je ESP značně potlačena, je poměrně zajímavý zážitek najet na 270° dálniční nájezd, mít zařazenou 3 a s plynem zaraženým do podlahy ho vykroužit v rychlosti 90 km/h bez pískajících gum.
Za dobu testu jsme s 308 najezdili cca 2000 km. Za tu dobu jsem vyzkoušel všechny možné jízdní režimy od dálničního sprintu, přes poskakování v kolonách a výletní tempo po úzkých silnicích 3. třídy, až po pokusy o nejrychlejší zdolání tratě závodu do vrchu. Spotřeba se pohybovala od cca 6 l/100 km při jízdě v rámci limitů po rovných cestách s minimálním provozem po dvojnásobek při plném využívání potenciálu motoru v rámci limitů běžného provozu. Celkový průměr za test nakonec byl 8,2 l/100 km, ale dovedu si představit, že řidič s lehčí nohou by neměl problém dlouhodobě jezdit kolem 7 l/100 km. To jsou s ohledem na výkon motoru velmi příznivé hodnoty a v kombinaci s dnešními cenami nafty činí nesmyslnými jakékoliv úvahy o koupi auta s dieselovým motorem.
Opravdu vyzdvihnout je potřeba vynikající odhlučnění celého auta. Ve většině případů panuje na palubě na nižší třídu nevídané ticho a ani jízda po dálnici v rychlostech daleko za českým limitem nevyžaduje od posádky zvýšení intenzity řeči. Nejen motor a podvozek, o kterých jsem již mluvil, jsou výborně odtlumeny, ale neuslyšíte ani aerodynamicky svist či hukot pneumatik. Nebýt dotírající bolesti zad, byly-by cesty na dlouhé vzdálenosti až překvapivě snadné.
Naměřené hodnoty
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6s (v autě dvě osoby, nejlepší výsledek z pěti pokusů)
Pružnosti na jednotlivé stupně (v sekundách)
2 | 3 | 4 | 5 | |
40-80 | 4,8 | 6,7 | 10,5 | |
60-100 | 5,5 | 7 | 8,7 | |
80-120 | 7,5 | 9,5 | 12 | |
130-170 | 12 | 14,5 |
Přesnost tachometru (v km/h)
Tacho | 50 | 90 | 130 | 160 |
GPS | 45 | 84,5 | 124 | 153 |
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 11 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 5 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 7 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 8 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 10 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva