Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší?
20.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot 508 GT je vrcholnou verzí nové lví limuzíny. Vyplatí se připlatit si statisíce za rozsáhlou výbavu, silnější motor a vylepšený podvozek?
Přehled kapitol
Je zcela normální, že u každého modelu najdeme celou řadu verzí vznikajících rozličnými kombinacemi výbavových stupňů a motorů. Stejně tak je logické, že jedna z nich bude nejdražší. Obvykle mívá nejsilnější motor a současně nejlepší výbavu. Výjimečně se ale setkáte s nabídkou, kde cena vrcholného modelu převyšuje ty ostatní o více než 200 000 Kč. Přesně to je případ Peugeotu 508 ve verzi GT. Kromě celé řady výbavových prvků, které lze dokoupit i ke slabším verzím, je GT unikátní nabízeným motorem a jinou přední nápravou.
Protože jsme na našich stránkách docela nedávno uveřejnili test Peugeotu 508 SW, v mnoha kapitolách se odvolám na něj a soustředím se na specifické vlastnosti verze GT. Je totiž otázkou, zda-li se v případě zájmu o velmi vybavenou verzi vyplatí obětovat zmíněný příplatek a koupit rovnou nejdražší „pětsetosmičku”.



Kombi elegantnější sedanu
Peugeot verzi GT popisuje jako královnu mezi cestovními limuzínami. K těm se obvykle více hodí klasická tříprostorová karoserie, v případě 508 jsem ale na pochybách. Jestliže se záď dříve testované verze kombi vyznačuje uhlazeným a velmi elegantním ztvárněním, sedan působí poněkud nevyváženě. Na decentní a sportovně inspirovanými prvky vybavenou příď, která kombinuje křivky s hranami, navazuje zprvu rovná, následně se svažující střecha. Je evidentní, že se konstruktéři snažili, v rámci moderního stylu zakulacených profilů střech, o maximalizaci prostoru nad hlavami posádky. Nad zadními sedadly se jim to ne zcela podařilo, ale k tomu se ještě dostaneme. Na střechu pak velmi přirozeně navazuje víko kufru zakončené zvýrazněnou odtrhovou hranou.
Až potud vše v pořádku. Problematická je spodní partie zádě, která svou kulatostí kontrastuje s hranami přídě. Celkovému dojmu nepomohou ani do boků protažená celočervená světla. Také při ryzím pohledu zezadu nepřestane záď působit boubelatým dojmem a celkovému dojmu nepomůže ani výrazná chromovaná lišta a koncovky výfuků. Stačí ale nechat vůz nalakovat bílou či jinou světlou barvou a pocit, že se koukáte na pozadí dobře rostlé černošky, zmizí.
Limuzína, říkáte?
Jak už kolega v předchozím testu nastínil, celkové vyznění interiéru vyvolává pozitivní dojmy. Přesto se v něm najde několik detailů, které se ne zcela povedly. Začnu volantem. Na jednu stranu jej lze pochválit za dobrý průměr i tloušťku věnce, na druhou stranu se ale člověk diví, proč má zploštělou spodní část. Není to žádný sporťák s omezeným prostorem pro nohy. Řízení navíc má poměrně „tupý” převod řízení, nestačí tak jen lehké pohyby volantem. Při přehmatávání ve vracečkách se leckdy stane, že sáhnete do prázdna. Volant se navíc vyznačuje velkým množstvím tlačítek, která jsem se ani po týdnu ježdění nenaučil ovládat po paměti. Zvláště zapnutí či přenastavení tempomatu, které je ve spodní polovině volantu, vyžaduje nejen pohled, ale také přehmátnutí ruky.
Dalším mírně problematickým místem je středový tunel. Vadila mi absence libovolného odkládacího prostoru, kam bych po nastoupení pohodil třeba klíče či mobil. Navíc, stejně jako konzole, je obložen lesklým černým plastem, který sice vypadá pěkně, ale jde na něm vidět každý otisk prstu.
Do kategorie GT byly vždy počítány vozy, se kterými šlo rychle a pohodlně překonávat dlouhé vzdálenosti. Jedním z nutných atributů pro takové cestování jsou sedadla. Těm, která byla v testovaném exempláři, musím vystavit jedničku. Kdyby měla i odvětrání, přidal bych i hvězdičku. Jednalo se o příplatková sportovní, plně elektricky nastavitelná sedadla čalouněná měkkou kůží. To řidičovo bylo navíc vybaveno masážní funkcí zad a musím uznat, že přestože lze tvar bederní části opěradla vytvarovat opravdu do téměř libovolné křivky, nakonec jsem vždy zůstal u masáže.
Také na zadních sedadlech si pasažéři pohoví. Přístup na ně je přes do široka otevíratelné zadní dveře, mají vhodně zvolený sklon sedáku i opěradla. Problém je s místem. Na nohy je ho tak akorát, pokud ale měříte přes 190 cm, už budete hlavou narážet na strop.
Bez ohledu na zmíněná negativa musím interiéru vystavit velmi kladné hodnocení. Zaujal mě kvalitou montáže, luxusním pocitem, výbornými sedadly a také odhlučněním. Jak aerodynamický hluk, tak hluk od pneumatik je velmi dobře odstíněn a ni o motoru příliš vědět nebudete. Ten se v interiéru výrazněji projeví až po překročení cca 3 500 otáček.
Velikost a přístupnost kufru nehraje u sedanů až tak velkou roli, kdo chce „stěhovák”, pořídí si dříve testované kombi. 508 sedan se ale nemá za co stydět. Objem 503 l by měl být dostatečně velký pro zavazadla čtyř dospělých a při troše snahy ho přes relativně velký nakládací otvor nebude problém zcela naplnit.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
