Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc

Peugeot vypustil v únoru na český trh takřka revoluční novinku, a to s nemalými ambicemi. Model 508 se chce prosadit v konkurenci Passatu, Mondea nebo Superbu. Jaké zbraně k tomu hodlá použít?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc

13.6.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek

Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot vypustil v únoru na český trh takřka revoluční novinku, a to s nemalými ambicemi. Model 508 se chce prosadit v konkurenci Passatu, Mondea nebo Superbu. Jaké zbraně k tomu hodlá použít?

Vzhůru do boje

Peugeot 508 se až na pár maličkostí povedl. Měl bych výhrady k designu a během testu mě nepotěšilo nedovírající se víko zavazadelníku i udávaná teplota motoru, která byla všelijaká jen ne ta správná provozní. I přesto si myslím, že francouzská novinka znamená pro svého výrobce obrovský skok kupředu a pro konkurenci nemalý problém. Volkswagen Passat nebo Škoda Superb pro něj asi budou až příliš těžcí soupeři, ale ostatní by zdolat mohl. Je prostorný, má povedený interiér a zpracování na úrovni velikánů typu Audi.

Za nejdostupnější Peugeot 508 SW s motorem 1,6 VTi o výkonu 120 koní zaplatíte 564 900 Kč. Dovolím si poznamenat, že tento motor se mi moc líbil pod kapotou malého Citroënu C3, ale nechci domýšlet, jaká bude v praxi jeho spolupráce s kombíkem střední třídy. Tady spíše plní roli „kluka z plakátu“, to aby se mohla do reklam dávat větička „cena od...“. Testované benzinové provedení s přeplňovanou jedna-šestkou a výbavou Allure vás vyjde na 719 900 Kč, v budoucnu s velkou pravděpodobností nejprodávanější dvoulitr HDI o výkonu 163 koní s výbavou Active stojí 669 900 Kč.

Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc - 37 - Test Peugeot 508 SW 16 THP 22Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc - 38 - Test Peugeot 508 SW 16 THP 23Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc - 39 - Test Peugeot 508 SW 16 THP 25

Hlavní soupeř, tedy Volkswagen Passat, je na tom s cenami podobně jako Peugeot. Základní verze s výbavou Trendline a motorem 1,4 TSI (122 k) startuje na sumě 606 400 Kč. Benzinová jedna-osmička naladěná na 160 koní vychází s výbavou Comfortline na 658 000 Kč a dvoulitrové TDI s maximem 170 koní ve stejné výbavě stojí 707 200 Kč. Obecně platí, že u Peugeotu dostanete v rámci nastavených úrovní více výbavy. Volkswagen naproti tomu tahá trumfy v podobě verze se šestiválcem 3,6 FSI a hlavně nabízí také spojení naftového motoru a pohonu všech kol. To je kombinace čím dál oblíbenější, ale u Peugeotu se ji hned tak nedočkáme.

Peugeot 508 SW je výborná alternativa pro všechny, kteří nechtějí jezdit jako tisíce lidí v Passatech nebo Superbech. Nabízí dostatek vnitřního prostoru, kvalitní zpracování a spoustu dalších benefitů popsaných v testu. Jeho největší devíza ale leží někde trochu jinde. Je totiž velmi nefrancouzský.

Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc - 40 - Test Peugeot 508 SW 16 THP 02Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc - 41 - Test Peugeot 508 SW 16 THP 28Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc - 42 - Test Peugeot 508 SW 16 THP 62

Základní cena vozu (508 SW 1,6 VTi Access): 564 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (508 SW 1,6 THP Allure): 719 900 Kč
Cena testovaného vozu (508 SW 1,6 THP Allure + příplatková výbava): 828 400 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 72 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 813 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 476 mm
Rozvor náprav: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 596 kg
Užitečná hmotnost: 484 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 618 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 823 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše