Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc
13.6.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Peugeot vypustil v únoru na český trh takřka revoluční novinku, a to s nemalými ambicemi. Model 508 se chce prosadit v konkurenci Passatu, Mondea nebo Superbu. Jaké zbraně k tomu hodlá použít?
Přehled kapitol
Vzhůru do boje
Peugeot 508 se až na pár maličkostí povedl. Měl bych výhrady k designu a během testu mě nepotěšilo nedovírající se víko zavazadelníku i udávaná teplota motoru, která byla všelijaká jen ne ta správná provozní. I přesto si myslím, že francouzská novinka znamená pro svého výrobce obrovský skok kupředu a pro konkurenci nemalý problém. Volkswagen Passat nebo Škoda Superb pro něj asi budou až příliš těžcí soupeři, ale ostatní by zdolat mohl. Je prostorný, má povedený interiér a zpracování na úrovni velikánů typu Audi.
Za nejdostupnější Peugeot 508 SW s motorem 1,6 VTi o výkonu 120 koní zaplatíte 564 900 Kč. Dovolím si poznamenat, že tento motor se mi moc líbil pod kapotou malého Citroënu C3, ale nechci domýšlet, jaká bude v praxi jeho spolupráce s kombíkem střední třídy. Tady spíše plní roli „kluka z plakátu“, to aby se mohla do reklam dávat větička „cena od...“. Testované benzinové provedení s přeplňovanou jedna-šestkou a výbavou Allure vás vyjde na 719 900 Kč, v budoucnu s velkou pravděpodobností nejprodávanější dvoulitr HDI o výkonu 163 koní s výbavou Active stojí 669 900 Kč.
Hlavní soupeř, tedy Volkswagen Passat, je na tom s cenami podobně jako Peugeot. Základní verze s výbavou Trendline a motorem 1,4 TSI (122 k) startuje na sumě 606 400 Kč. Benzinová jedna-osmička naladěná na 160 koní vychází s výbavou Comfortline na 658 000 Kč a dvoulitrové TDI s maximem 170 koní ve stejné výbavě stojí 707 200 Kč. Obecně platí, že u Peugeotu dostanete v rámci nastavených úrovní více výbavy. Volkswagen naproti tomu tahá trumfy v podobě verze se šestiválcem 3,6 FSI a hlavně nabízí také spojení naftového motoru a pohonu všech kol. To je kombinace čím dál oblíbenější, ale u Peugeotu se ji hned tak nedočkáme.
Peugeot 508 SW je výborná alternativa pro všechny, kteří nechtějí jezdit jako tisíce lidí v Passatech nebo Superbech. Nabízí dostatek vnitřního prostoru, kvalitní zpracování a spoustu dalších benefitů popsaných v testu. Jeho největší devíza ale leží někde trochu jinde. Je totiž velmi nefrancouzský.
Základní cena vozu (508 SW 1,6 VTi Access): 564 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (508 SW 1,6 THP Allure): 719 900 Kč
Cena testovaného vozu (508 SW 1,6 THP Allure + příplatková výbava): 828 400 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 72 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 813 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 476 mm
Rozvor náprav: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 596 kg
Užitečná hmotnost: 484 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 618 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 823 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB