Test Peugeot RCZ R: jednoduše skvělý

(+ videa) Zkušenost s Peugeotem RCZ R dokazuje především to, že recept na skvělý sporťák byl dávno vymyšlen. Stačí podle něj „vařit”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot RCZ R: jednoduše skvělý

25.4.2014 | Pavel Janda | 51 příspěvků

Test Peugeot RCZ R: jednoduše skvělý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Zkušenost s Peugeotem RCZ R dokazuje především to, že recept na skvělý sporťák byl dávno vymyšlen. Stačí podle něj „vařit”.

Born to be wild

Frankofilové by na tomto místě jistě raději slyšeli slova „né pour être sauvage”, patrně by to ale přesně nevystihovalo podstatu věci. Peugeot RCZ R není žádná francouzská interpretace divokosti, je to automobilová divokost sama. Je taková, jaká má být - nekompromisní, do detailu podřízená funkci, kterou má tohle auto zastávat především. Neznamená to přitom, že by šlo o nějakou jednoúčelovou záležitost, jakkoli jednomu účelu tento vůz nepochybně slouží nejlépe. Je to schopný sporťáček prakticky pro jakoukoli silnici, trvale, žádná hvězda jednou objetého, zrcadlově rovného okruhu.

Tenhle Peugeot se mi líbí, z pohledu nadšeného řidiče je prostě skvělý. Vtipné přitom je, že do hry nepřináší vlastně vůbec nic nového. Je „jen” malý, nízký, lehký. Je výborně naladěný, mrštný, dobře ovladatelný a nemalý výkon svého motoru ani náznakem nemarní v převodovce. Přidejte si k tomu skoro závodní brzdy, klasický samosvorný diferenciál, prakticky žádnou podstatnou elektroniku, která by nešla zcela vypnout a velmi slušnou provozní efektivitu. Malý turbomotor sice není optimální, v rámci malého, lehkého kupé ale dává i ten smysl, zvláště když funguje tak, jako ten jménem 1,6 THP 270.

Peugeot zkrátka vařil podle naprosto jednoduchého receptu, výsledek je ale působivě funkční stejně jako kdykoli v minulosti. RCZ R možná nebude tak samozřejmě rychlé jako moderněji střižený Leon Cupra s podobným výkonem, navzdory jeho méně příhodné výchozí koncepci, ale je to nakonec to hlavní? RCZ R se zdá být tak ryzí, tak skutečné, co si v něm odřídíte vám přijde být „tak vaše”...

Na francouzském R opravdu není nic převratného, jenže v dnešní době je rázem i něco takového výjimečné. To mě na něm nakonec fascinuje nejvíce, nejde ale jen o zhmotněný sen automobilového staromilce, třebaže ne tak růžový, jak by mohl být. Jde nepochybně o nejrychlejší silniční Peugeot všech dob a troufnu si říci, že je dost možná i řidičsky nejpodmanivější. Je to oprávněný vrchol sportovní nabídky značky. Jestli je ale při své „nadmilionové” ceně dost zajímavý i vedle konkurentů zvučnějších jmen a zajímavějších koncepcí, to už musíte posoudit sami...

Test Peugeot RCZ R: jednoduše skvělý - 47 -  Test Peugeot RCZ R 2014 005Test Peugeot RCZ R: jednoduše skvělý - 48 -  Test Peugeot RCZ R 2014 080Test Peugeot RCZ R: jednoduše skvělý - 49 -  Test Peugeot RCZ R 2014 122

Cena

(uvedeny jsou tzv. akční ceny)

Základní cena vozu (RCZ 1,6 THP 156 Allure): 583 500 Kč
Cena testovaného provedení (RCZ R 1,6 THP 270 R): 1 025 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 199 kW (270 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 330 Nm při 1 900 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol, samosvorný diferenciál

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 294 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 352 mm
Rozvor náprav: 2 596 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 280/1 355 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 384 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 760 l

Diskuze 51 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.