Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Latitude 3,0 V6 dCi: další velký pokus
23.5.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Už beztak bohatou paletu osobních Renaultů obohatilo podivuhodné auto reprezentativních rozměrů. Co je vlastně zač a jak si vede v praxi?
Přehled kapitol
Má své mouchy, ale také své kouzlo
Jakkoliv se Renault Latitude snaží tvářit jako dospělá limuzína hodná souboje s kdejakým německým křižníkem, pravda je taková, že v kontextu evropského trhu je až příliš patrné jeho zaměření na exotické regiony. Francouzská národní automobilka to přes všechny silácké proklamace samozřejmě moc dobře ví a bez okolků vše sází na velmi lákavou cenu v poměru k nabízenému komfortu.
Testované provedení se silným třílitrem (889 900,- Kč) si asi pořídí jen opravdový renaulťácký patriot, pocit hrdého vůdce pětimetrového silničního korábu si ale můžete dopřát už za půl milionu (motor 2,0i se základní výbavou). Ideální volbou se pak jeví být některý z dvojice dvoulitrových dieselů startující na 609 900,- Kč.
Své uplatnění tak velký Renault vedle „low-endových“ manažerů najde nejspíš opět u prakticky smýšlejících taxikářů, francouzských diplomatů nebo třeba starších párů, které k životu nutně nepotřebují české kombi. Ti všichni za svoje peníze dostanou starosvětsky pohodlné auto s velikým interiérem a moderním motorem, vzdát se musí jízdních radovánek a pověstného francouzského kouzla osobnosti, které tomuto globálnímu levobočkovi jaksi chybí.
Základní cena vozu (Latitude 2,0 16V 103 kW Expression): 499 900 Kč
Cena základního testovaného i testovaného provedení (Latitude 3,0 V6 dCi 177 kW Initiale): 889 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 998 ccm
Největší výkon: 177 kW (235 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 1 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,0 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 897 mm
Šířka: 1 832 mm
Výška: 1 483 mm
Rozvor náprav: 2 790 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 655 kg
Užitečná hmotnost: 595 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 9 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 11 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis