Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Latitude 3,0 V6 dCi: další velký pokus
23.5.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Už beztak bohatou paletu osobních Renaultů obohatilo podivuhodné auto reprezentativních rozměrů. Co je vlastně zač a jak si vede v praxi?
Přehled kapitol
Má své mouchy, ale také své kouzlo
Jakkoliv se Renault Latitude snaží tvářit jako dospělá limuzína hodná souboje s kdejakým německým křižníkem, pravda je taková, že v kontextu evropského trhu je až příliš patrné jeho zaměření na exotické regiony. Francouzská národní automobilka to přes všechny silácké proklamace samozřejmě moc dobře ví a bez okolků vše sází na velmi lákavou cenu v poměru k nabízenému komfortu.
Testované provedení se silným třílitrem (889 900,- Kč) si asi pořídí jen opravdový renaulťácký patriot, pocit hrdého vůdce pětimetrového silničního korábu si ale můžete dopřát už za půl milionu (motor 2,0i se základní výbavou). Ideální volbou se pak jeví být některý z dvojice dvoulitrových dieselů startující na 609 900,- Kč.
Své uplatnění tak velký Renault vedle „low-endových“ manažerů najde nejspíš opět u prakticky smýšlejících taxikářů, francouzských diplomatů nebo třeba starších párů, které k životu nutně nepotřebují české kombi. Ti všichni za svoje peníze dostanou starosvětsky pohodlné auto s velikým interiérem a moderním motorem, vzdát se musí jízdních radovánek a pověstného francouzského kouzla osobnosti, které tomuto globálnímu levobočkovi jaksi chybí.
Základní cena vozu (Latitude 2,0 16V 103 kW Expression): 499 900 Kč
Cena základního testovaného i testovaného provedení (Latitude 3,0 V6 dCi 177 kW Initiale): 889 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 998 ccm
Největší výkon: 177 kW (235 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 1 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,0 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 897 mm
Šířka: 1 832 mm
Výška: 1 483 mm
Rozvor náprav: 2 790 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 655 kg
Užitečná hmotnost: 595 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva