Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne

Z rallye na silnici, tak zní slogan, kterým dnes Fabii RS charakterizuje výrobce. Máme snad konečně čest se skutečně sportovní škodovkou?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne

8.8.2011 | Mirek Brokeš | 22 příspěvků

Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z rallye na silnici, tak zní slogan, kterým dnes Fabii RS charakterizuje výrobce. Máme snad konečně čest se skutečně sportovní škodovkou?

Rychlá je, sportovní ale není

Při uvedení každého nového modelu RS se ozve otázka, jestli Škoda Auto konečně vyrobila sportovní model. Otázkou samozřejmě je, co si představit pod pojmem sportovní auto. Pokud ale použijeme encyklopedickou definici, která v případě sportovních vozů mluví o rychlosti a všeobecné ovladatelnosti jako o hlavních vlastnostech, odpověď bohužel vždy bude záporná a ani v případě druhé generace Fabie RS tomu nebude jinak. Odvážím se tvrdit, že se změny v tomto směru nedočkáme ani v příštích letech. Škodovky vždy byly, jsou a budou auta s velkým raciem, emoce u nich nikdy nebudou hrát prim. Těžko tedy můžeme očekávat, že se najednou něco zlomí a z Mladé Boleslavi vypustí opravdu sportovní vůz určený pro běžné silnice. Ne, že by to neuměli, nechtějí. I nadále se tak budeme potkávat s vozy ozdobenými typickým logem, které budou rychlé, budou vypadat lépe, ale vždy zůstanou prakticky orientované.

Stejná je i testovaná Fabia RS, je to rychlík, o tom není sporu. V běžném provozu se s ní jezdí velmi příjemně, najde se jen velmi málo situací, na které by neměla dostatek výkonu. Trpí sice na neduhy plynoucí z jejího mateřského modelu, ale na ty se dá zvyknout. Sportovním vozem ale opravdu není. Jedním z důvodů je i fakt, že je dodávána výhradně s automatem. Přitom ovladatelný motor by si s manuálem určitě rozuměl. Pokud chcete malé, praktické a rychlé auto a současně nemíníte jezdit na okruhy či pilovat styl na technických tratích, můžu vám Fabii RS vřele doporučit. Pokud ale chcete auto opravdu ovládat, měli byste raději uvažovat o Renaultu Clio RS či Citröenu DS3 1,6 THP.

Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne - 26 -   Skoda Faia II RS 2011 Test 18Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne - 27 - Fabia_RS_28Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne - 28 - Fabia_RS_34

Základní cena testovaného provedení (Fabia RS): 499 900 Kč
Cena testovaného provedení (Fabia RS + příplatková výbava): 590 100 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem a kompresorem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 390 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 N.m při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 029 mm
Šířka: 1 642 mm
Výška: 1 492 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 318 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 315 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 180 l

Diskuze 22 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše