Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne
8.8.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Z rallye na silnici, tak zní slogan, kterým dnes Fabii RS charakterizuje výrobce. Máme snad konečně čest se skutečně sportovní škodovkou?
Přehled kapitol
Rychlá je, sportovní ale není
Při uvedení každého nového modelu RS se ozve otázka, jestli Škoda Auto konečně vyrobila sportovní model. Otázkou samozřejmě je, co si představit pod pojmem sportovní auto. Pokud ale použijeme encyklopedickou definici, která v případě sportovních vozů mluví o rychlosti a všeobecné ovladatelnosti jako o hlavních vlastnostech, odpověď bohužel vždy bude záporná a ani v případě druhé generace Fabie RS tomu nebude jinak. Odvážím se tvrdit, že se změny v tomto směru nedočkáme ani v příštích letech. Škodovky vždy byly, jsou a budou auta s velkým raciem, emoce u nich nikdy nebudou hrát prim. Těžko tedy můžeme očekávat, že se najednou něco zlomí a z Mladé Boleslavi vypustí opravdu sportovní vůz určený pro běžné silnice. Ne, že by to neuměli, nechtějí. I nadále se tak budeme potkávat s vozy ozdobenými typickým logem, které budou rychlé, budou vypadat lépe, ale vždy zůstanou prakticky orientované.
Stejná je i testovaná Fabia RS, je to rychlík, o tom není sporu. V běžném provozu se s ní jezdí velmi příjemně, najde se jen velmi málo situací, na které by neměla dostatek výkonu. Trpí sice na neduhy plynoucí z jejího mateřského modelu, ale na ty se dá zvyknout. Sportovním vozem ale opravdu není. Jedním z důvodů je i fakt, že je dodávána výhradně s automatem. Přitom ovladatelný motor by si s manuálem určitě rozuměl. Pokud chcete malé, praktické a rychlé auto a současně nemíníte jezdit na okruhy či pilovat styl na technických tratích, můžu vám Fabii RS vřele doporučit. Pokud ale chcete auto opravdu ovládat, měli byste raději uvažovat o Renaultu Clio RS či Citröenu DS3 1,6 THP.
Základní cena testovaného provedení (Fabia RS): 499 900 Kč
Cena testovaného provedení (Fabia RS + příplatková výbava): 590 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem a kompresorem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 390 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 N.m při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 029 mm
Šířka: 1 642 mm
Výška: 1 492 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 318 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 315 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 180 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 5 hodinami - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024
Nejnovější články
- Jeep rozjel dlouho nevídané slevy. Jeho cílem teď je prodávat milion aut ročně, to dosud nikdy nezvládl
před 49 minutami - Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
před 2 hodinami - Němci dali nové Dacii Duster vzhled tak hustý, že by se dal krájet, vypadá jako docela jiné auto
před 3 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 5 hodinami - Carlos to zabil. Tonoucí šéf Stellantisu se v krizi odkopal, v „režimu přežití” už se chytá každého stébla
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.19. 12:31 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 10:51 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 10:37 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 09:54 - Eda
- výběr městského auta 09.18. 19:12 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 14:39 - řidičBOB