Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Fabia RS: rychle ano, zběsile ne
8.8.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Z rallye na silnici, tak zní slogan, kterým dnes Fabii RS charakterizuje výrobce. Máme snad konečně čest se skutečně sportovní škodovkou?
Přehled kapitol
Rychlá je, sportovní ale není
Při uvedení každého nového modelu RS se ozve otázka, jestli Škoda Auto konečně vyrobila sportovní model. Otázkou samozřejmě je, co si představit pod pojmem sportovní auto. Pokud ale použijeme encyklopedickou definici, která v případě sportovních vozů mluví o rychlosti a všeobecné ovladatelnosti jako o hlavních vlastnostech, odpověď bohužel vždy bude záporná a ani v případě druhé generace Fabie RS tomu nebude jinak. Odvážím se tvrdit, že se změny v tomto směru nedočkáme ani v příštích letech. Škodovky vždy byly, jsou a budou auta s velkým raciem, emoce u nich nikdy nebudou hrát prim. Těžko tedy můžeme očekávat, že se najednou něco zlomí a z Mladé Boleslavi vypustí opravdu sportovní vůz určený pro běžné silnice. Ne, že by to neuměli, nechtějí. I nadále se tak budeme potkávat s vozy ozdobenými typickým logem, které budou rychlé, budou vypadat lépe, ale vždy zůstanou prakticky orientované.
Stejná je i testovaná Fabia RS, je to rychlík, o tom není sporu. V běžném provozu se s ní jezdí velmi příjemně, najde se jen velmi málo situací, na které by neměla dostatek výkonu. Trpí sice na neduhy plynoucí z jejího mateřského modelu, ale na ty se dá zvyknout. Sportovním vozem ale opravdu není. Jedním z důvodů je i fakt, že je dodávána výhradně s automatem. Přitom ovladatelný motor by si s manuálem určitě rozuměl. Pokud chcete malé, praktické a rychlé auto a současně nemíníte jezdit na okruhy či pilovat styl na technických tratích, můžu vám Fabii RS vřele doporučit. Pokud ale chcete auto opravdu ovládat, měli byste raději uvažovat o Renaultu Clio RS či Citröenu DS3 1,6 THP.
Základní cena testovaného provedení (Fabia RS): 499 900 Kč
Cena testovaného provedení (Fabia RS + příplatková výbava): 590 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem a kompresorem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 390 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 N.m při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 029 mm
Šířka: 1 642 mm
Výška: 1 492 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 318 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 315 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 180 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 2 hodinamiPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva