Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony?

Praktičtější a variabilnější automobil pro rodinu na trhu jen tak nenajdete, VW si však jeho nechává vyvažovat talent zlatem. A moc dobře ví, proč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony?

27.1.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Praktičtější a variabilnější automobil pro rodinu na trhu jen tak nenajdete, VW si však jeho nechává vyvažovat talent zlatem. A moc dobře ví, proč.

Drahý pouze relativně

Když nemáte ani rámcovou představu a poprvé se podíváte do ceníku Multivanu s očekáváním cenovky běžné užitkové dodávky, bude dost možná lepší, když si před nahlédnutím sednete anebo se něčeho chytnete. Tyhle vyšperkované krabice na kolech skutečně nejsou z levného kraje, a abych byl konkrétnější, žádný kousek bez speciální slevy od prodejce VW pod milion neseženete.

V první chvíli může tohle zjištění vyvolat menší otřes násobený dalším pohledem na cenu testovaného vozu, která se o sedmnáct tisíc přehoupla přes dvoumilionovou hranici, a to ve voze rozhodně nebylo všechno, za co můžete u Volkswagenu utrácet.

Pokud třeba bydlíte někde kolem Krkonoš a chcete naplno využít čtyřkolku, lze z Multivanu udělat tak trochu kamzíka instalací mechanické uzávěrky zadního diferenciálu, především ale robustních hliníkových panelů chránících všechny citlivé části podvozku včetně motoru, převodovky, výfuku, zadní rozvodovky i palivové nádrže. A to už jsou detaily, které vám nenabídne prakticky žádný crossover a jen minimum vozů segmentu SUV.

Přidejte k tomu obrovský prostor pro posádku i její zavazadla, variabilitu armádního švýcarského nožíku velmi dobrou kvalitu zpracování srovnatelnou až na drobnosti se standardy běžných osobních VW a zkuste se ještě jednou zamyslet, jestli je Multivan opravdu předražený. Pokud čekáte jen nějakou vylepšenou dodávku, pak asi budete překvapeni - v případě, že vás je doma spousta a rádi cestujete, mám pocit, že tohle auto nebude mít k onomu zmiňovanému grálu zase tak moc daleko...

Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony? - 38 - VW Multivan 20 TSI 4Motion 2016 test 09Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony? - 39 - VW Multivan 20 TSI 4Motion 2016 test 36Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony? - 40 - VW Multivan 20 TSI 4Motion 2016 test 85

Cena

Základní cena auta (Multivan 2.0 TDI Comfortline): 1 001 487 Kč
Základní cena testované verze (Multivan 2.0 TSI 4Motion Comfortline): 1 468 334 Kč
Cena testovaného auta (Multivan 2.0 TSI 4Motion Highline): 2 017 295 Kč

Technická data

Motor

Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 4 200 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,9 l
Mimo město: 7,7 l
Kombinovaná: 9,2 l
Objem palivové nádrže: 80 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 006 mm
Šířka: 1 904 mm
Výška: 1 950 mm
Rozvor náprav: 3 000 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 163 kg
Užitečná hmotnost: 917 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 650 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 4300 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše