Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi A1 Nardo od MTM: vůz jako ze skupiny B má 450 koní, jede přes 320 km/h
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dárek k pětadvacetinám MTM dostal výrazně přepracovaný dvoulitr TSI či agresivně vypadající karoserii. Cena však narostla na 3,3 milionu korun.
Tuningová firma MTM v letošním roce slaví 25. výročí vzniku. Za tu dobu jsme se od ní dočkali řady více či méně extrémních kreací, mezi nimiž můžeme zmínit třeba Volkswagen Amarok V8 TDI o výkonu 416 koní nebo Audi RS6 Clubsport, které se dokáže rozjet až na 362 km/h. Zatímco u ingolstadtského kombíku se podobný potenciál dal vytušit již díky působivé dynamice standardní verze, novinka Rolanda Mayera má potenciál zaskočit i připravené.
Bývalý inženýr Audi si totiž nově vzal do parády model S1, jehož dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec ve standardním stavu dává 231 koní a 370 Nm. To ovšem pro tuningovou firmu MTM představuje jen odrazový můstek, momentálně totiž díky razantnímu přepracování pohonné jednotky míří na všechna kola 427 koní. I to je ovšem jen začátek, k prodeji nabízená verze by totiž měla produkovat koní rovnou 450.
Jízdní dynamika takového malého monstra prozatím není k dispozici, ona 427koňová verze se ovšem během testů na okruhu Nardo (odtud tedy název edice) rozjela na neskutečných 324 km/h. S vyšším výkonem by tedy klidně mohlo přijít i pokoření 330kilometrové bariéry. Je ovšem otázkou, zda MTM nakonec rozlet hatchbacku nezkrotí kvůli bezpečnosti omezovačem, který by zasáhnul v magické třístovce.
Na veškerá data týkající se jízdní dynamiky si ovšem budeme muset počkat, neboť Roland Mayer podmiňuje sériovou výrobu vážným zájmem alespoň deseti klientů. Ti přitom musí být připraveni zaplatit nemalou cenu 120 000 Eur (cca 3 264 000 Kč), což je suma, za kterou si klidně můžete pořídit sériové Audi RS6 Avant i s omezovačem posunutým na 280 km/h. A ještě vám zbude dost na benzin.
Se standardním kombíkem ovšem můžete při volbě šedivé barvy zapadnout do davu, zatímco kreace MTM z něj bude díky extravagantnímu bodykitu vždy vyčuhovat. Karoserie se totiž nechala inspirovat speciály třídy B, pročež tu máme nízko položený čelní nárazník, kapotu motoru s větším množstvím děr, než najdete v ementálu, či enormní zadní křídlo.
Kromě toho byla také jaksepatří rozšířena karoserie, kdy pod vypouklými blatníky najdete bíle lakovaná litá kola OZ. Nechybí ani mohutné boční prahy a výrazný zadní difuzor, přičemž sáhnout budete moci i po legendárních „válečných barvách“. I po jejich aplikaci však zůstane Audi A1 Nardo silniční homologace.
Více se dozvíme nejspíše ve chvíli, kdy Roland Mayer najde zmiňované zájemce. Aktuálně tak můžeme dodat již jen tolik, že MTM ještě dále zvažuje možnosti malého hatchbacku. A pokud to prý možnosti dovolí, pak pod kapotu nacpe 2,5litrový pětiválec s ještě vyšším výkonem, který bude přenášet závodní sekvence. Těšit se přitom máme na větší porci zábavy, ovšem podmíněnou dalším navýšením ceny.










 Tuningová firma MTM chystá Audi A1 naladěné na výkon až 450 koní. To by pak bez problémů mělo překonat metu 320 km/h, levné ovšem rozhodně nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    