Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3
12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bavorský úpravce dodal mnichovskému hatchbacku 450 koní, semi-slicky či závodní sedadla Recaro. Německý okruh tak pokoří pod dvě minuty.
S tuningovými kreacemi je mnohdy potíž. Různé firmy totiž výkon motoru navýší na tak extrémní mez, že de facto zničí jakoukoliv využitelnost daného vozu. K čemu je vám totiž několik set či dokonce tisíc koní, když na silnici je nikdy nepřenesete? Maximálně k chlubení v hospodě. Co ale, když někdo zdvihne hozenou rukavici a následně vám napráská se zcela sériovým vozem? V takovém případě vám zůstane pouze díra v bankovním účtu a oči pro pláč.
Jde samozřejmě jen o výjimky z pravidla, stát se ovšem mohou. V případě BMW M135i upraveného firmou Tuningwerk ale o podobný počin zjevně nejde. Výkon třílitrového šestiválce sice narostl z 320 na 450 koní, což je poměrně masivní nárůst, mnichovský hatchback jej ovšem zvládá krotit. A také díky tomu (a dalším modifikacím, samozřejmě) zvládne zajet jedno kolo na Hockenheimringu za 1 minutu a 58 sekund. Tedy rychleji než třeba osmiválcové Audi R8 a BMW M3 E9x. Za něčím tak mimořádným jako Porsche 911 GT3 RS pak zaostává jen o půlsekundu.
Bavorská tuningová firma přitom k vypráskání soupeřů použila naprosto sériový kabát, který doplňují prakticky jen nová 18palcová kola se semi-slicky Dunlop Direzza (na fotkách ale uvidíte jiné, zajímavé) o rozměru 245/40 vpředu a 265/35 vzadu. Uvnitř se pak objevují závodní sedadla Recaro, ke kterým lze na přání dodat ochranná klec. Tím ale „kosmetické“ úpravy končí a začínají ty mechanické.
V prvé řadě se jedná o úpravu motoru, který se pyšní modifikovaným turbodmychadlem, větším mezichladičem a dokonce i přidaným vodním chlazením. Dále je zde na zakázku vyrobený výfuk, se kterým přichází také přemapování řídicí jednotky. Zákazník si přitom může vybrat, jak moc chce vůz poladit - k dispozici je totiž rozmezí 360 až 450 koní.
O bezpečné zastavení se starají sériové brzdy BMW, které svírají závodní destičky a jimž nechybí ani pancéřové hadičky. Mimo to M135i dostalo sportovní podvozek KW Clubsport stavitelný ve třech úrovních a samosvorný diferenciál zadní nápravy. Pro modely s manuálem jsou pak k mání i dva odlehčené setrvačníky, z nichž ten jednohmotový shazuje 4,5 kg.
Informace o dynamice v přímce Tuningwerk nezveřejnil, ale jsou podstatné? Čas z Hockenheimu je mnohem komplexnější informací o schopnostech vozu...
BMW M135i upravené firmou Tuningwerk pokořilo Hockenheimring za 1 minutu 58 sekund. Tedy rychleji než Audi R8 nebo BMW M3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 8 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích
31.3.2024 - Prodeje elektrických VW v Evropě se zhroutily, zatracovaný Golf se prodává třikrát líp než všechny modely ID dohromady
31.3.2024 - Někdejší hit Opelu, z nějž skoro všechny dávno sežrala rez, se dá koupit dodnes zánovní ve špičkové verzi
31.3.2024 - Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 - Honda se proti svým dealerům i zákazníkům obrací na dalším trhu. Jedněm ořeže marže, druhým sebere servis
31.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.29. 16:43 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 16:42 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus