BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3

Bavorský úpravce dodal mnichovskému hatchbacku 450 koní, semi-slicky či závodní sedadla Recaro. Německý okruh tak pokoří pod dvě minuty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3

12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bavorský úpravce dodal mnichovskému hatchbacku 450 koní, semi-slicky či závodní sedadla Recaro. Německý okruh tak pokoří pod dvě minuty.

S tuningovými kreacemi je mnohdy potíž. Různé firmy totiž výkon motoru navýší na tak extrémní mez, že de facto zničí jakoukoliv využitelnost daného vozu. K čemu je vám totiž několik set či dokonce tisíc koní, když na silnici je nikdy nepřenesete? Maximálně k chlubení v hospodě. Co ale, když někdo zdvihne hozenou rukavici a následně vám napráská se zcela sériovým vozem? V takovém případě vám zůstane pouze díra v bankovním účtu a oči pro pláč.

Jde samozřejmě jen o výjimky z pravidla, stát se ovšem mohou. V případě BMW M135i upraveného firmou Tuningwerk ale o podobný počin zjevně nejde. Výkon třílitrového šestiválce sice narostl z 320 na 450 koní, což je poměrně masivní nárůst, mnichovský hatchback jej ovšem zvládá krotit. A také díky tomu (a dalším modifikacím, samozřejmě) zvládne zajet jedno kolo na Hockenheimringu za 1 minutu a 58 sekund. Tedy rychleji než třeba osmiválcové Audi R8 a BMW M3 E9x. Za něčím tak mimořádným jako Porsche 911 GT3 RS pak zaostává jen o půlsekundu.

Bavorská tuningová firma přitom k vypráskání soupeřů použila naprosto sériový kabát, který doplňují prakticky jen nová 18palcová kola se semi-slicky Dunlop Direzza (na fotkách ale uvidíte jiné, zajímavé) o rozměru 245/40 vpředu a 265/35 vzadu. Uvnitř se pak objevují závodní sedadla Recaro, ke kterým lze na přání dodat ochranná klec. Tím ale „kosmetické“ úpravy končí a začínají ty mechanické.

V prvé řadě se jedná o úpravu motoru, který se pyšní modifikovaným turbodmychadlem, větším mezichladičem a dokonce i přidaným vodním chlazením. Dále je zde na zakázku vyrobený výfuk, se kterým přichází také přemapování řídicí jednotky. Zákazník si přitom může vybrat, jak moc chce vůz poladit - k dispozici je totiž rozmezí 360 až 450 koní.

O bezpečné zastavení se starají sériové brzdy BMW, které svírají závodní destičky a jimž nechybí ani pancéřové hadičky. Mimo to M135i dostalo sportovní podvozek KW Clubsport stavitelný ve třech úrovních a samosvorný diferenciál zadní nápravy. Pro modely s manuálem jsou pak k mání i dva odlehčené setrvačníky, z nichž ten jednohmotový shazuje 4,5 kg.

Informace o dynamice v přímce Tuningwerk nezveřejnil, ale jsou podstatné? Čas z Hockenheimu je mnohem komplexnější informací o schopnostech vozu...


BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 1 - BMW M135i by Tuningwerk 01BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 2 - BMW M135i by Tuningwerk 02BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 3 - BMW M135i by Tuningwerk 03BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 4 - BMW M135i by Tuningwerk 04BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 5 - BMW M135i by Tuningwerk 05BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 6 - BMW M135i by Tuningwerk 06BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 7 - BMW M135i by Tuningwerk 07BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 8 - BMW M135i by Tuningwerk 08BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 9 - BMW M135i by Tuningwerk 09BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 10 - BMW M135i by Tuningwerk 10BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 11 - BMW M135i by Tuningwerk 11BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 12 - BMW M135i by Tuningwerk 12BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 13 - BMW M135i by Tuningwerk 13BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 14 - BMW M135i by Tuningwerk 14BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 15 - BMW M135i by Tuningwerk 15BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 16 - BMW M135i by Tuningwerk 16BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 17 - BMW M135i by Tuningwerk 17BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 18 - BMW M135i by Tuningwerk 18BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 19 - BMW M135i by Tuningwerk 19BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 20 - BMW M135i by Tuningwerk 20BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 21 - BMW M135i by Tuningwerk 21BMW M135i Tuningwerk: z 320 koní je 450, na Hockenheimu předčí i R8 a M3 - 22 - BMW M135i by Tuningwerk 22
BMW M135i upravené firmou Tuningwerk pokořilo Hockenheimring za 1 minutu 58 sekund. Tedy rychleji než Audi R8 nebo BMW M3

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše