Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá
10.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navýšení výkonu můžeme obdivovat, ztráta terénních schopností ale už kladem nebude. Otázkou pak je, zda rychlejšímu vozu postačí standardní brzdy.
Německá tuningová firma Brabus je se značkou Mercedes-Benz spjata snad více než ryba s vodou. Ne všechny její kreace však dokážou navýšit celkový potenciál originálu. Příkladem za všechny budiž model G 63 AMG. Ten se vyjma ladění motorového prostoru podrobil také lehčímu optickému tuningu, který mu přidal sadu extrémních 23palcových kol. Ty samozřejmě obouvají pneumatiky s co nejnižším profilem, díky čemuž je prostupnost terénem výrazně omezena. K tomu napomáhá i snížení světlé výšky.
Je to samozřejmě škoda, neboť Brabus tímto tuningem usměrnil působnost Géčka pouze na zpevněný asfalt. I když lze počítat s tím, že zákazníkům z Arábie, pro které je tato kreace tím pravým ořechovým, to asi příliš vadit nebude. A to především po pohledu na technické parametry, které nyní nabízejí 620 koní a 800 Nm. Tedy podstatně větší sílu než standardních 544 koní a 760 Nm.
Pozoruhodné přitom je, že veškerý nárůst má na svědomí pouze přeprogramování řídicí jednotky 5,5litrového motoru V8 a přidání většího mezichladiče. Jak se ovšem nové hodnoty projevily na zrychlení a nejvyšší rychlosti, to si již Brabus nechává pro sebe. Dá se ale počítat s tím, že na stovce byste mohli být za necelých pět sekund, přičemž rozjet by se upravené Géčko mohlo na mnohem více než standardně limitovaných 210 km/h.
Zajímavé přitom je, že Brabus nesáhnul na brzdný systém Mercedesu. Tedy pokud v to nepočítáme nalakování třmenů nažluto. Je pak otázkou, zda odvrtávané kotouče s vnitřním chlazením budou na posílený 2,5tunový vůz stačit. Minimálně po stránce vizuální však za obrovskými 23" ráfky s dvojitými paprsky vypadají poněkud směšně.
Ceny jsou zatím neznámou, pro zákazníky G 63 AMG ale úprava Brabus těžko bude něčím nedostupným, i když ti opravdu nejnáročnější jistě sahají spíše po továrním G 65 AMG.
Brabus se podíval na zoubek Mercedesu třídy G. Model G 63 AMG nyní produkuje 620 koní, na jízdu v terénu však díky 23palcovým kolům s pneumatikami s nízkým profilem zapomeňte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
- Smrtelná havárie v Hengelu 14.5.2024
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním 14.5.2024
Nejnovější články
- Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
před 9 hodinami - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
před 10 hodinami - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
včera - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 01:48 - petr_riha
- Politický koutek 05.16. 00:57 - abgx1
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 05.15. 21:49 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 18:24 - pavproch
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.15. 17:21 - petr_riha
- Sada na opravu pneu zkušenosti 05.15. 14:18 - Mario777
- BMW Divize 05.15. 12:14 - pavproch